Ga naar inhoud

De Komische Strip


Recommended Posts

Hallo, allemaal! Zoals ik eerder wel eens schreef lees ik vooral komische strips. Daarom leek het me eens leuk om een topic te openen speciaal voor de humoristische strips en in de hoop nieuwe ontdekkingen te doen. :) Wat zijn je favoriete komische strips? Wie is je favoriete humoristische tekenaar? Zijn er recente komische strips die ik zeker moet kennen? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties! Sommige genoemde strips zijn reeds favorieten van me (Gilles, Biebel, Tom Carbon, Calvin&Hobbes). Anderen die ik niet ken daar zal ik meer info over zoeken. Van Groo heb ik al wat comics van maar daar kunnen er altijd meer van bij. Dr Slump is ook een goede tip voor zodra ik in de juiste stripwinkel ben! Dank u!

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties!  Anderen die ik niet ken daar zal ik meer info over zoeken. 

 

Tom Bardon is exclusief bij mij te koop (en bij 'tVlaams stripcentum liggen ook enkele exemplaren)

Op 3 april signeer ik mee op de internationale signeerdag in westerlo.

 

Slechts 5 euro per album. :D

Gratis handtekening (een tekeningetje erbij is een supplement van 1, 3 of 5 euro, naargelang uw eigen wensen en noden. :))

Link naar reactie

Goscinny blijft natuurlijk een referentie. Iznogoedh vind ik wel stukken minder dan zijn scenario's voor Asterix of Lucky Luke.

Gilles de Geus vind ik het strafste nederlandstalig. 

 

Nog niet genoemd: Rona. Maar 3 albums vertaald in een redelijk obscure uitgave, maar nog wel redelijk gemakkelijk te vinden in de bakken van tweedehands strips. Daar lig ik bij elke herlezing nog mee plat.

 

Gagstrips is een ander genre. En strookstrips helemaal. Daar is Dirkjan inderdaad van hoog niveau.

Link naar reactie

Pedro de Neusbeer (3 delen)

Adam en Eva (6 delen)

Trollen van Troy (20 delen reeds)

Het plezant cirkus (Vandersteen, 5 delen)

Ben Seys zijn Psy-strip vind ik ook leuk

De avonturen van een vader en zijn zoon (Sleen, met mate te consumeren)

 

Klassiekers: Guust, Blauwbloezen, Vrouwen in 't wit, de Psy, Kleine Robbe

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties!

Verscheidene genoemde strips ken ik al en heb ik albums van (Heinz!, Roel en zijn beestenboel,Elsje, Blauwbloezen e.a.).

Enkele strips zet ik zeker in mijn mentale verlanglijstje (Eva en Adam, Dating for geeks, misschien ook Krasse Knarren).

Citizen Dog is een leuke verrassing! 

Andere strips zijn niet echt mijn smaak. Ik zeg niet welke want ik wil niemand's smaak of gevoel voor humor beledigen.

Nogmaals dank.

Link naar reactie

 

Andere strips zijn niet echt mijn smaak. Ik zeg niet welke want ik wil niemand's smaak of gevoel voor humor beledigen.

Nogmaals dank.

Tja, humor is ook een kwestie van smaak natuurlijk. En daar kun je over van mening verschillen.

Ik vind persoonlijk Maakies wel sterk maar ik neem aan dat dat niet voor iedereen geldt.

 

Maakies-Deer-Hunter.jpg

 

2-maakies.jpg

marcelherms.nl

Link naar reactie

Calvin & Hobbes is mijn favoriet, maar om de gags van Lectrr moet ik ook vaak lachen.

 

Titeuf en Kid Paddle/Game Over vind ik ook wel leuk.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...