Ga naar inhoud

Crowdfunding! Over God Z'n Broer En Andere Fijne Vleeswaren


Bries

Recommended Posts

Ik weet niet of veel mensen de voorwaarden lezen, maar op eenvoudig verzoek kopie van mijn identiteitskaart? Duh???

Als ik in een stripwinkel een strip koop of op een beurs een dédi laat zetten dan vraagt men toch ook niet naar mijn volledige naam, adres en rijksregisternummer?

 

Ben zeker niet tegen dit initiatief en alles succes, maar hier ben ik niet mee akkoord.

Da's je goed recht :-)

't Is niet dat ze het sowieso aan jan en alleman zullen vragen. Ik denk dat ze dit achter de hand houden mochten ze ooit bankkaartfraude vermoeden.

voordekunst is in elk geval een gerespecteerd bedrijf.

Link naar reactie

Jan Truyens plaatste net een upgrade op voordekunst ( www.voordekunst.nl/projecten/4302-over-god-zn-broer-ea-fijne-vleeswaren):

 

Mag het een beetje meer zijn?

Zo snel de 100% halen hadden wij niet verwacht. En dat doet ons enorm veel plezier. Maar er zijn nog 19 dagen te gaan en nu zien wij een mooie kans om voor meer en beter te gaan! Als we 125% behalen, dan kunnen we het boek groter maken. Met het huidige bedrag zou de strip 30 x 23,5 cm worden. Met 125% van het streefbedrag kunnen we in het oorspronkelijk bedoelde formaat van 33 x 25 cm laten drukken. En daar zouden wij erg blij mee zijn! Dat wil dus zeggen dat jullie meer boek krijgen voor dezelfde prijs. En het enige dat jullie daarvoor moeten doen is ons helpen die 125% te halen. Dus overtuig je vrienden, vriendinnen, je neef en je nicht, je oom en je tante en iedereen die nog niet heeft gedoneerd. Jullie gaan er geen spijt van hebben!

En er is meer! Als we 140 donateurs halen dan verloten we een pakket van 20 Briesstrips, zelf te kiezen uit de 116 titels tellende Briescatalogus! Wauw!

 

 

post-792-0-18404500-1460372535_thumb.jpg

Link naar reactie
Acteur en filmmaker Alex Winter is via het crowdfunding-platform Kickstarter een campagne begonnen om de erfenis van muzikant Frank Zappa veilig te stellen.

 

 

 

Zoals jullie weten is crowdfunding een ideale manier om starters die nog iets moeten bewijzen en daardoor moeilijk geld van investeerders krijgen, aan kapitaal te helpen.. :e009:

Link naar reactie

Jans voorontwerp voor de cover.

Enne, mensen, we zijn nog op zoek naar 22 (of meer) donateurs ;-)  en de resterende 19 %.

Zodat we 1) een pakket van 20 Briesboeken kunnen verloten aan de winnende donateur*, en 2) het boek op een groter formaat kunnen laten drukken (= nog mooier boek).

post-792-0-26914500-1460803611_thumb.jpeg

Link naar reactie

Dag Ria, wordt er promotie gevoerd in de fysieke wereld van Klaxon?

 

Dag Dries,

Ja. Jan zal de hele middag op Klaxon aanwezig zijn. Hij toont er de twee maquettes die hij maakte voor een van de scènes uit het boek. En ik neem aan dat hij ook prints meebrengt van (een oudere versie) van het boek.

www.klaxonstripfestival.be

Link naar reactie

Overmorgen, zaterdag 23 april,  kan je op Klaxon stripfestival praten met Jan Truyens over zijn album. Hij brengt dan een geprinte versie mee van het album + de maquette (zie foto) die hij maakte voor een van de scènes uit het boek. Laat  je overtuigen en help ons mee de laatste 15 % te overbruggen, zodat we zijn album op pas écht groot formaat uit kunnen geven.post-792-0-56845800-1461226758_thumb.jpeg

 

Jan zal er zijn tussen 13u en 18u.

Alle info over 't festival vind je op: www.klaxonstripfestival.be

 

 

Link naar reactie

Er zit me toch iets dwars :e003: Ik heb gedoneerd op basis van dit aanbod:

 

 

‘Over God z’n broer en andere fijne vleeswaren’ wordt een mooie, hoogkwalitatieve uitgave: full colour op groot, liggend formaat (30 x 23 cm) en op 150 gr papier gedrukt zodat de tekeningen optimaal tot hun recht komen.

 

Nu blijkt dat helemaal niet optimaal te zijn, want:

 

 

Met het huidige bedrag zou de strip 30 x 23,5 cm worden. Met 125% van het streefbedrag kunnen we in het oorspronkelijk bedoelde formaat van 33 x 25 cm laten drukken.

 

Crowdfunding is een leuk ding maar je moet in al je enthousiasme niet dit soort streken uithalen...

Link naar reactie

Er zit me toch iets dwars :e003: Ik heb gedoneerd op basis van dit aanbod:

 

 

Nu blijkt dat helemaal niet optimaal te zijn, want:

 

 

Crowdfunding is een leuk ding maar je moet in al je enthousiasme niet dit soort streken uithalen...

Beste beursganger, het is goed dat je je bedenkingen uit. Ook op 30 x 23 cm wordt het een mooie uitgave, daar mag je niet aan twijfelen.  Bries is het immers aan haar stand verplicht (reputatie van mooi verzorgde boeken). We zullen nooit een boek uitgeven op een formaat dat onrecht doet aan de tekeningen. (Ik verwijs naar 'Het jaar van de olifant( (Bries). Leg dat naast de bundeling 'Jaren van de olifant' en je zal zien wat ik bedoel.

Het grotere formaat is geen noodzaak. We willen met de upgrade enkel de bestaande donateurs extra bedanken, en potentiële donateurs over de schreef halen.

Ik hoop dat dit antwoord je gerust stelt.

Link naar reactie

Ook ik ben onderdeel van de crowd die heeft gefund! Belooft een bijzonder album te worden.

Ik zie uit naar een exemplaar, gesigneerd met tekening van Jan, ongeacht het formaat van de uitgave.

Niettemin veel succes met het streven de 125% te bereiken (nog 14% te gaan; moet lukken met het Klaxon stripfestival voor de deur)!

Link naar reactie

Ook ik ben onderdeel van de crowd die heeft gefund! Belooft een bijzonder album te worden.

Ik zie uit naar een exemplaar, gesigneerd met tekening van Jan, ongeacht het formaat van de uitgave.

Niettemin veel succes met het streven de 125% te bereiken (nog 14% te gaan; moet lukken met het Klaxon stripfestival voor de deur)!

Bedankt voor je steun JJL!

Link naar reactie

De laatste loodjes en de laatste dagen: de campagne loopt bijna ten einde.

 

Wil je er zeker van zijn dat je binnenkort een exemplaar van 'Over God z'n broer en andere fijne vleeswaren' het jouwe mag noemen, doe dan een donatie. Want de oplage zal beperkt zijn en op = op.

Boeken besteld door donateurs krijgen een speciale stempelafdruk in het colofon - wat deze boeken doet onderscheiden van de 'reguliere' uitgave.

 

En voor wie nog steeds twijfelt: als we 125 % van het oorspronkelijke bedrag halen, laten we het boek niet alleen op groter formaat drukken, maar geven we àlle donateurs (vanaf 35 €) de prachtige Robbedoesprent - zie bijlage. Gratis en voor niks!  Formaat van de prent wordt 30 x 40 cm, quadri bedrukking op kwaliteitspapier.

 

 

post-792-0-95590200-1461863952_thumb.jpeg

Link naar reactie

Last minute vraagjes... 

 

Hoe gaat de betaling? Bankoverschrijving/paypal/creditcard/iDeal? Kan hier niet echt iets over vinden...

 

Is het ook eens strip waar tekst(ballonnen) in staat? Of is het met name kunst? Ik zie dit niet echt terug in het (erg toffe) filmpje.

Martin, onder 'het verhaal' (= pagina waar je direct op komt als je op deze link (https://www.voordekunst.nl/projecten/4302-over-god-zn-broer-ea-fijne-vleeswaren) klikt, zie je alvast twee spreads uit het boek. Ik realiseer me net dat de tekstballonnen op deze twee beelden ontbreken. Er zijn er dus wel degelijk ;-)  In het filmpje zie je o.a. tussen seconde 40 en 53 enkele pagina's de revue passeren. Hier (http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/3026-over-god-zn-broer-en-andere-fijne-vleeswaren/?hl=crowdfunding) zie je er ook enkele (drie van de vier komen terug in het filmpje).  Elk beeld hier is een spread (dus linker- en rechterpagina) uit het boek.

 

Je kan zowel betalen met iDeal, PayPal, Bancontact/Mr Cash als met creditcard. Zodra je op de 'doneer' toets klikt, wordt je gevraagd welk bedrag je wilt doneren. Zodra je dat geslecteerd hebt en verder wilt gaan, vraagt de site dat je eerst een account /profiel aanmaakt. Zodra je dat gedaan hebt, kan je de wijze van betalen selecteren.

 

Hopelijk helpt al deze info je verder!

Link naar reactie

Martin, onder 'het verhaal' (= pagina waar je direct op komt als je op deze link (https://www.voordekunst.nl/projecten/4302-over-god-zn-broer-ea-fijne-vleeswaren) klikt, zie je alvast twee spreads uit het boek. Ik realiseer me net dat de tekstballonnen op deze twee beelden ontbreken. Er zijn er dus wel degelijk ;-)  In het filmpje zie je o.a. tussen seconde 40 en 53 enkele pagina's de revue passeren. Hier (http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/3026-over-god-zn-broer-en-andere-fijne-vleeswaren/?hl=crowdfunding) zie je er ook enkele (drie van de vier komen terug in het filmpje).  Elk beeld hier is een spread (dus linker- en rechterpagina) uit het boek.

 

Je kan zowel betalen met iDeal, PayPal, Bancontact/Mr Cash als met creditcard. Zodra je op de 'doneer' toets klikt, wordt je gevraagd welk bedrag je wilt doneren. Zodra je dat geslecteerd hebt en verder wilt gaan, vraagt de site dat je eerst een account /profiel aanmaakt. Zodra je dat gedaan hebt, kan je de wijze van betalen selecteren.

 

Hopelijk helpt al deze info je verder!

 

 

Dank en ik doe ook mee! Nog €47,50 te gaan en het wordt het grootformaat :)

Link naar reactie

Doel 2 is bereikt!  Met dank aan alle donateurs!

 

Omdat er ons nog 35 uur resten eer de campagne ten einde loopt, besloten Jan en ik nog een derde doel te lanceren. Als we 130 % ophalen, verloten we twee tekeningen die Jan maakte voor het promofilmpje (onder donateurs vanaf 35 euro). Een beetje gedurfd, maar we hebben er niks bij te verliezen, en de donateurs hebben er enkel bij te winnen ;-)

 

Even samenvatten:

Deze (gratis) extra's hebben de donateurs al bewerkstelligd:

- boekformaat 33 x 25 cm (ipv 30 x 23,50 cm)

- gratis de prachtige Robbedoesprent (formaat 30 x 40 cm, gedrukt op kwaliteitspapier)  (voor donaties vanaf 35 euro)

- verloten van 1 pakket boeken uit het Briesfonds (20 stuks, titels vrij te kiezen)  (voor donaties vanaf 35 euro)

 

En dit komt erbij als we 130 % halen:

- elke donateur vanaf 35 euro maakt kans op het winnen van één van de twee tekeningen hieronder die Jan maakte voor het promofilmpje.

 

Doneren is slechts enkele klikken verwijderd:

www.voordekunst.nl/projecten/4302-over-god-zn-broer-ea-fijne-vleeswaren

 

Noot: Omdat er gisterenavond nog maar 1 donatie van 50 euro beschikbaar was, hebben we besloten om dit aantal te verhogen naar 11. Het aantal beschikbare donaties van 75 euro hebben we met 10 eenheden verlaagd.

post-792-0-58187600-1461929221_thumb.jpeg

post-792-0-46897300-1461929222_thumb.jpeg

Link naar reactie

De 130% is ook alweer bereikt :-)

 

Inderdaad, dat ging weer snel! ;-)

 

De laatste 26 uren zijn inmiddels ingegaan.

Nog niet gedoneerd? Teken nu in en schrijf mee een stukje stripgeschiedenis (eerste geslaagde crowdfunding voor een strip van Vlaamse bodem).

Of reserveer een xtra exemplaar om een vriend(in) of familielid te plezieren, Doneren is nog steeds slechts enkele klikken verwijderd ;-)

 

www.voordekunst.nl/projecten/4302-over-god-zn-broer-ea-fijne-vleeswaren

Link naar reactie

Tik tok tik tok tik tok… De crowdfunding eindigt om middernacht. Last call ;-)

 

Doneren kan al vanaf 10 euro, maar wie 35 euro doneert, krijgt niet alleen de strip op groot formaat én de Robbedoes-prent (30 x 40 cm), maar kan bovendien één van de twee tekeningen of het Bries-strippakket van 20 strips winnen.

Als je 50 euro doneert, zet Jan bovendien een tekening met gepersonaliseerde boodschap in je exemplaar.

 

We laten slechts een beperkt aantal extra exemplaren drukken van het boek. Als je zeker wilt zijn van een exemplaar en de gratis extra's, ga dan naar de site voordekunst.nl    

Link naar reactie

Hehe - heb me op de valreep laten overtuigen. Kunnen jullie iets zeggen over de timelines - wanneer zal het boek verstuurd worden? 

 

Geweldig!  ;-)

 

We schreven op voordekunst.nl dat het boek in mei/augustus uit zal komen, maar ik ga dat nu updaten: juni/augustus.

De exacte datum delen we uiterlijk 15 juni mee aan de donateurs.

Link naar reactie

Vraagje, hoe worden de winnaars uitgekozen en bekendgemaakt? :-)

 

Winnaars uitgekozen via lotjetrek door een onschuldige kinderhand. De trekking gebeurt binnenkort, winnaars brengen we persoonlijk op de hoogte (e-mail), en ik zal de namen van de winnaars ook hier posten.

Link naar reactie

We haalden uiteindelijk 132 % van het streefbedrag op.

Een grote dank aan alle donateurs, voor hun financiële ondersteuning en de vele mooie woorden.  You made a dream come true.   :hartje:

 

We houden alle donateurs op de hoogte via e-mail op de hoogte van de vorderingen. En zodra het boek van de pers gerold is, laten we het ook hier even weten.

 

post-792-0-54370400-1462196572_thumb.jpeg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...