Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 2/2/2023 om 11:18, Waldorf zei:

Quella barca non può navigare così vicino alla spiaggia. Questo genere di cose mi fa davvero incazzare. :ph34r:

 

Je hebt inderdaad gelijk en ten tijde van de tekening heb ik deze situatie geëvalueerd. Uiteindelijk heb ik gekozen voor "dichterlijke vrijheid".
Een schip nadert de kust om Johan aan land te brengen. Dan vaart het schip weg en in het derde beeld zien we Johan al in het zadel en op de hoge grond. Als ik had gekozen voor een landing met een reddingsboot in het eerste frame, zou de volgorde van de bewegingen van het schip minder intuïtief zijn geweest.
Een moeilijke keuze.

Hoe dan ook, ik kondig aan dat ik boek 278, het eerste met Peter, uit heb, en nu ben ik net begonnen aan boek 279.
Peter & Marc, twee verschillende scriptschrijvers.
Ik ben vereerd hen beiden te kennen.
Nu laat ik de nieuwsgierigheid naar het resultaat van het koppel Van Gucht/Bono aan u over.

 

EN: Indeed you are right and at the time of the drawing I considered this situation. Finally, I opted for "poetic licence".
The sequence tells of a ship approaching the shore to land Johan. Then the ship moves away and in the third frame we find Johan already in the saddle and on the high ground. 
If I had opted for a landing with a lifeboat in the first frame, the sequence of the ship's movement would have been less intuitive.
A difficult choice.

Anyway, I announce that I have finished book 278, the first one with Peter, and now I have just started book 279.
Peter & Marc, two different writers.
I am honoured to know them both.
Now I leave to you the curiosity to know the result of the Van Gucht/Bono couple.

 

Link naar reactie

Ik: Schrijf een scenario voor de Rode Ridder

 

Chat GPT:

 

Scenario voor de Rode Ridder:

Titel: Het Geheim van het Oude Fort

Actie: De Rode Ridder, de beroemde beschermer van het koninkrijk, ontvangt een dringende oproep om te komen helpen in een klein dorp aan de rand van het koninkrijk. Volgens de inwoners is er iets vreemds aan de hand in het oude fort op de top van de berg, en ze hebben de hulp van de Rode Ridder dringend nodig.

De Rode Ridder vertrekt onmiddellijk naar het dorp, waar hij de inwoners ontmoet en meer over het probleem hoort. Het fort is al jarenlang verlaten, maar ineens zijn er vreemde geluiden en lichtflitsen waargenomen vanuit het fort. Sommigen beweren zelfs dat ze figuren hebben gezien die in en uit het fort lopen.

De Rode Ridder besluit het fort te onderzoeken en trekt samen met een groep dappere dorpsbewoners naar boven. Eenmaal boven aangekomen, ontdekken ze een geheime ingang die hen toegang geeft tot het fort. Binnen komen ze in een groot, donker kasteel, waar ze worden aangevallen door vreemde en angstaanjagende wezens.

Met zijn dappere moed en snelle reflexen vecht de Rode Ridder deze wezens tegen en ontdekt hij uiteindelijk het geheim van het fort: een oude en machtige tovenaar heeft zijn ziel bewaard in het fort en probeert zijn krachten terug te winnen door middel van het oproepen van vreselijke wezens.

Met zijn moed en vastberadenheid slaagt de Rode Ridder erin om de tovenaar te verslaan en het koninkrijk te redden van deze vreselijke bedreiging. Na het overwinnen van deze uitdaging, vertrekt de Rode Ridder weer, klaar voor de volgende avontuur.

Link naar reactie

Het is nogal ondankbaar om voor een serie te werken. Omdat het "maar een serie" is, wordt het nogal gemakkelijk genegeerd.

Weet je waar me dat onlangs ook opviel?

Bij scènes uit Star Trek, nota bene The Old Series. Het dynamische kwartet waren best wel goeie acteurs. Of quintet. Hangt er maar vanaf wie je allemaal meetelt.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik: Schrijf een scenario voor de Rode Ridder

 

Chat GPT:

 

Scenario voor de Rode Ridder:

Titel: Het Geheim van het Oude Fort

Actie: De Rode Ridder, de beroemde beschermer van het koninkrijk, ontvangt een dringende oproep om te komen helpen in een klein dorp aan de rand van het koninkrijk. Volgens de inwoners is er iets vreemds aan de hand in het oude fort op de top van de berg, en ze hebben de hulp van de Rode Ridder dringend nodig.

De Rode Ridder vertrekt onmiddellijk naar het dorp, waar hij de inwoners ontmoet en meer over het probleem hoort. Het fort is al jarenlang verlaten, maar ineens zijn er vreemde geluiden en lichtflitsen waargenomen vanuit het fort. Sommigen beweren zelfs dat ze figuren hebben gezien die in en uit het fort lopen.

De Rode Ridder besluit het fort te onderzoeken en trekt samen met een groep dappere dorpsbewoners naar boven. Eenmaal boven aangekomen, ontdekken ze een geheime ingang die hen toegang geeft tot het fort. Binnen komen ze in een groot, donker kasteel, waar ze worden aangevallen door vreemde en angstaanjagende wezens.

Met zijn dappere moed en snelle reflexen vecht de Rode Ridder deze wezens tegen en ontdekt hij uiteindelijk het geheim van het fort: een oude en machtige tovenaar heeft zijn ziel bewaard in het fort en probeert zijn krachten terug te winnen door middel van het oproepen van vreselijke wezens.

Met zijn moed en vastberadenheid slaagt de Rode Ridder erin om de tovenaar te verslaan en het koninkrijk te redden van deze vreselijke bedreiging. Na het overwinnen van deze uitdaging, vertrekt de Rode Ridder weer, klaar voor de volgende avontuur.

Je herkent er zelfs onderdelen van diverse klassieke albums in. Al veel beter dan wat Legendre ons voorschotelde trouwens.

Link naar reactie

Ai, da's pijnlijk.

 

Er zijn wel wat plotholes.

Als een tovenaar zijn krachten wil terugwinnen, kan hij toch geen machtige tovenaar meer zijn, want dan zou hij dat niet moeten doen. Daar moet dus aan worden gewerkt.

En er wordt ook niet gezegd hoe hij zijn krachten kan terugwinnen door "vreselijke wezens" op te roepen. In Malcolm Max 4/5 is dat wel duidelijk: SPOILER: ze eten die "vreselijke wezens" op.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
3 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

a ok. Ik kende Izneo niet. Soort comixology of Kindle?  comixology is overgenomen door Amazon en vakkundig vernietigd... dus fingers crossed :)

 

 

Klopt, zelf gebruikte ik Comixology niet, maar nu dat niet echt nog een optie lijkt, zie ik niet snel een alternatief komen voor de e-strips van SU... Jammer...

Link naar reactie
10 hours ago, Ambreville said:

Ik zie het probleem niet. Galaxa staat toch gewoon op Kindle en Comixology?

daarvoor moet je denk ik het artikel even lezen.

 

In het kort
 

Comixology start
Comixology is geweldig

Comixology wordt overgenomen door Amazon

Comixology's programmatuur matcht totaal niet met anything Amazon has to offer

Comixology weet dit niet en wegens drukte ofzo, wordt dit niet met management Comixology overlegd

Comixology's overgang naar Amazon wordt zonder goed testen uitgevoerd

De app heeft maandenlang issues... die dus niet kunnen worden opgelost
Complete libraries worden soms verwijderd bij klanten.... zonder backup. Zonder oplossing....

etcetera....

 

persoonlijk vind ik dit uitermate bullshit... ik ben IT-er en als er IETS is wat programmeurs kunnen, dan is het programmeren. Er moet enkel tijd/geld in worden gestoken en een goede interface danwel nieuw prog moet worden gebouwd. Dat betekent goede specs. Aangezien ooit Comixology is opgezet, en geprogrammeerd, moeten ergens nog de specs wel liggen.

maar goed... ik heb er geen geld voor om dat te (laten) doen :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik had dit filmpje hier al eens elders gepost:

 

 

 

Mèh, da's toch ook maar gewoon een saaie rant tegen Amazon? En dan die voorbeelden die hij geeft om zijn punt te staven... Films zijn nu toch net een voorbeeld van waarom een fysiek exemplaar onderdoet voor een digitale versie? Je moet maar eens die filmliefhebber zijn die een prachtige VHS-collectie had en die dan alles opnieuw op DVD moest kopen om dan heel snel nadien alles nog eens te moeten kopen op bluray. Telkens een echte 'verbetering' qua beeldkwaliteit... En neem je genoegen met de beeldkwaliteit van je VHS-collectie, vind dan nog maar eens een toestel waarop je ze kan afspelen. Dat is eigenlijk zowat hetzelfde probleem als hij beschrijft voor zijn 'digitale versies'...

 

Hij geeft op zich ook geen enkel voordeel van een fysiek exemplaar tov. een digitaal exemplaar. Hij kakt enkel - terecht - op Amazon omdat je daar niet echt eigenaar wordt van je digitaal exemplaar. Maar dat is een heel andere discussie... Ik koop heel wat ebooks en daar ben ik de eigenaar van een epub die ik op eender welke ereader/pc/harde schijf kan lezen/back-uppen. Zowat alle digitale boeken kan je via Bol, Bookspot, SB,... kopen en dan ontloop je dat strakke ecosysteem van Amazon met hun Kindles...

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik denk dat de lezers echt van dit boek zullen genieten. Op sociale media heb ik liever geen foto's van het werk in uitvoering gepubliceerd om de nieuwsgierigheid en spanning over dit nieuwe tijdperk van de serie te behouden, maar ik garandeer dezelfde grafische kwaliteit als in de vorige boeken, met het gebruikelijke, onveranderde enthousiasme. Ik voeg ook een Franse vertaling bij omdat ik niet weet of de Nederlandse vertaler effectief was.

 

FR: Je pense que les lecteurs apprécieront beaucoup ce livre. Sur les réseaux sociaux, j'ai préféré ne pas publier de dessins du travail en cours afin de maintenir la curiosité et le suspense sur cette nouvelle ère de la série, mais je garantis la même qualité graphique que dans les livres précédents, avec l'enthousiasme habituel et inchangé. 

 

 

00DERR278C (1).jpg

Link naar reactie
8 minutes ago, Fabio Bono said:

Ik denk dat de lezers echt van dit boek zullen genieten. Op sociale media heb ik liever geen foto's van het werk in uitvoering gepubliceerd om de nieuwsgierigheid en spanning over dit nieuwe tijdperk van de serie te behouden, maar ik garandeer dezelfde grafische kwaliteit als in de vorige boeken, met het gebruikelijke, onveranderde enthousiasme. Ik voeg ook een Franse vertaling bij omdat ik niet weet of de Nederlandse vertaler effectief was.

works perfectly.

And looking forward to it, actually.
And hopefully a diffferent Johan as well

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dit album gaat voor mij erop of eronder zijn. No 276 was een sisser om zo om te gaan met een hoofdpersonage waar alles rond draaide vanaf de start van de restyling.

En nr. 277 was echt echt wel een dieptepunt. Op een bepaald moment zelfs lachwekkend (en dat is niet positief bedoeld). 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 8/3/2023 om 19:57, Heuvelaar zei:

Hij geeft op zich ook geen enkel voordeel van een fysiek exemplaar tov. een digitaal exemplaar. Hij kakt enkel - terecht - op Amazon omdat je daar niet echt eigenaar wordt van je digitaal exemplaar. Maar dat is een heel andere discussie... Ik koop heel wat ebooks en daar ben ik de eigenaar van een epub die ik op eender welke ereader/pc/harde schijf kan lezen/back-uppen. Zowat alle digitale boeken kan je via Bol, Bookspot, SB,... kopen en dan ontloop je dat strakke ecosysteem van Amazon met hun Kindles...

 

Hij heeft niet helemaal gelijk, maar hij heeft wel veel gelijk.

Overigens die e-pub: ik heb die nog nooit gebruikt, wel pdf.

Het voordeel van epub zie ik eerlijk gezegd niet. Wat voor soft heb je nodig om dat te kunnen lezen?

Het verbaast me dat het zo lang heeft geduurd voor mensen het gevaar van streaming inzagen: het verdwijnen van versies, het opdringen van nieuwe versies, het oppotsen van oude versie som hun imago te beschermen...

Link naar reactie

Ik ging Galaxa niet kopen maar Molenaar&Di Rosso op FACTS met geen ellenlange rijen kon ik niet weerstaan. De 3 delen aangeschaft en ik moet zeggen: dit was echt zeer goed, aangename verrassing! En voor degenen die zich storen aan Galaxa met kort haar: ik had ook mijn bedenkingen maar het was zeker de juiste keuze, hele frisse verschijning.

En dat belooft dus goeds voor de Rode Ridder wegens zelfde scenarist. Ik ben benieuwd.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...