Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

For what it's worth: I prefer the new version. I started buying them again when you and Marc took over. It took some "getting used to" the first two, three albums, but you guys have won me over.

 

I understand why some people complain, they have a long term relationship with Biddeloo's version. And like we say in Belgium: you can't argue about taste or colour. I do hope the extra pages will improve the storyline.

Link naar reactie

All kudos to you, Fabio. Your way of drawing is in line with what is modern. That's why I think it's a bit cheap of Marc Legendre to give your drawing style as the reason why the regular fans of the series 'bleep' (complain). The lack of a decent scenario is the problem.

 

The storyline has been muddled since album 250. Why would a casual buyer buy another album, in which he/she notices that things are constantly referenced in the previous albums and that hardly anything happens in the album that has been bought. De Rode Ridder is an adventure comic, always has been. A lot of things have been added in recent decades, but the core has always been Johan, who puts his sword at the service of the fight against injustice and sometimes evil. Marc Legendre's way of writing ruins the DNA of the series and the albums.

 

More character development is certainly welcome, but that should not be a reason to deliver a lame scenario. When those extra pages come, I hope they'll be used to give the storyline a little more substance. Your work is not to blame, but as a draftsman you are also 'bound' to what you receive. Your version of Johan, Merlin, Galaxa and Bahaal is a successful update to a 21st century version (although I'm not a fan of Lancelot :e007:). A beautiful box remains a beautiful box, but if there is no content in it, it remains only a beautiful box.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Alle hulde aan jou, Fabio. Jouw manier van tekenen sluit aan bij wat modern is. Daarom ook dat ik het wat goedkoop vind van Marc Legendre om jouw tekenstijl als reden te geven waarom de vaste fans van de reeks 'mekkeren' (klagen). Het gebrek aan een deftig scenario is hét probleem.

 

De verhaallijn moddert sinds album 250 maar wat aan. Waarom zou een toevallige koper nog een album kopen, waarin hij/zij merkt dat er voortdurend verwezen wordt naar zaken in de vorige albums en er in het album dat gekocht is amper iets gebeurt. De Rode Ridder is een avonturenstrip, altijd al geweest. Daar zijn in de afgelopen decennia heel wat zaken bijgekomen, maar de kern bleef altijd Johan, die zijn zwaard ten dienste stelt in de strijd tegen het onrecht en soms ook het kwaad. Marc Legendre verprutst door zijn manier van schrijven het DNA van de reeks en de albums.

 

Meer karakterontwikkeling mag zeker, maar dat mag geen reden zijn om een flauw scenario af te leveren. Als die extra pagina's er komen, dan hoop ik dat ze gebruikt worden om de verhaallijn wat meer inhoud te geven. Aan jouw werk ligt het niet, maar als tekenaar ben jij ook 'gebonden' aan wat jij aangeleverd krijgt. Jouw versie van Johan, Merlijn, Galaxa en Bahaal is een geslaagde update naar een 21ste eeuwse versie (van Lancelot ben ik minder fan :e007:). Een mooie doos blijft een mooie doos, maar als er geen inhoud in zit, blijft het alleen maar een mooie doos.

 

Link naar reactie

Also to mention: the page with the talking heads does not show us Galaxa, but Morgana, the fairy who gave the sword Excalibur to King Arthur. You also recognize the latter on the bottom plate.

 

This was the very first meeting between Johan and Galaxa, as Karel drew them in album 58 'De toverspiegel'. Dat is het album waarvoor Patrick Cornelis de hommageversie tekende. Wie weet, ooit een samenwerking tussen jullie beiden? 😀

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ook nog even vermelden: de pagina met de sprekende hoofden toont ons niet Galaxa, maar Morgana, de fee die het zwaard Excalibur aan koning Arthur gaf. Die laatste herken je ook op de onderste plaat.

 

Dit was de allereerste ontmoeting tussen Johan en Galaxa, zoals Karel ze tekende in album 58 'De toverspiegel'. That is the album for which Patrick Cornelis signed the tribute version. Who knows, ever a collaboration between the two of you? 😀

 

Biddeloo.jpeg.668c58ae43c9aa02f48ca12501903945.jpeg

Rode-Ridder-058-PL.jpg.17b1efc7e26eca8c607fc6083ffdb799.jpg

d55c3f28-e914-11e9-952d-c5e72172e4ef.jpg

Link naar reactie
1 minuut geleden, Spiro zei:

Ik ben niet zo onder de indruk van het antwoord van Fabio,  hoe hij het wat steekt op de moderne tijd. Mijn antwoord was ook wat sarcastisch, 

Ik kan hem wel volgen als hij het heeft over de hedendaagse stijl en hoe die veranderd is t.o.v. strips uit de vorige eeuw. Ik snap uit zijn antwoord echter ook dat hij Legendre niet wil afvallen. Misschien was zijn vroegere pseudoniem 'Ikke' een betere omschrijving. Ikke, ikke, ikke ... en al wie het niet goed vindt kan stikke(n).

Link naar reactie

Ik weet niet waaraan het ligt, want ik beschouw Marc Legendre helemaal niet als een slechte scenarist, maar toen hij nog voor Claus schreef liet ik die albums ook al aan mij voorbijgaan. Terwijl ik van de drie andere Claus-scenaristen wel regelmatig iets las.

Ik zag bij het doorbladeren van de door Legendre gepende albums gewoon nooit iets wat me aansprak, veronderstel ik. Of het is puur toeval, dat kan ook.

Link naar reactie
18 uren geleden, Tanuki zei:

For what it's worth: I prefer the new version. I started buying them again when you and Marc took over. It took some "getting used to" the first two, three albums, but you guys have won me over.

 

I understand why some people complain, they have a long term relationship with Biddeloo's version. And like we say in Belgium: you can't argue about taste or colour. I do hope the extra pages will improve the storyline.

1) Yes, "En zoals we in België zeggen: over smaak en kleur valt niet te twisten."

The essence of the speech is this. :)

I can guarantee that our team is working with love on this series....then logically I understand that satisfying all tastes is impossible, either on a graphic or on a narrative level.

 

Yes, "En zoals we in België zeggen: over smaak en kleur valt niet te twisten."

Ik kan u garanderen dat ons team met liefde aan deze serie werkt....poi dan begrijp ik logischerwijze dat het onmogelijk is aan alle smaken te voldoen, zowel op grafisch als op narratief niveau. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2) Thinking of De Rode Ridder's readers, I try to think of the readers of the Italian "Tex" series that was born 10 years earlier.
I can understand and comprehend the astonishment of the first readers in front of the "depotentiated" Johan of our cycle.
He is depotentiated for two reasons: for the post-war trauma of the Crusades and for the presence of the co-protagonist Allis.
But in this way the scriptwriter has more roads available for his future stories.
He can alternate between old-fashioned stories with Johan as the only protagonist, and stories paired with Allis.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

 

Als ik aan de lezers van De Rode Ridder denk, probeer ik te denken aan de lezers van de Italiaanse "Tex"-serie die 10 jaar eerder het levenslicht zag.
Ik kan de verbazing van de eerste lezers over de "gedepotentieerde" Johan van onze cyclus begrijpen en begrijpen.
Hij wordt gedepotentieerd om twee redenen: voor het na-oorlogse trauma van de kruistochten en voor de aanwezigheid van de medeprotagonist Allis.
Maar op deze manier heeft de scenarioschrijver meer mogelijkheden voor zijn toekomstige verhalen.
Hij kan afwisselen tussen ouderwetse verhalen met Johan als enige hoofdpersoon, en verhalen gekoppeld aan Allis.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3) Yes, I know Patrick Cornelis and his work.
I also very much appreciate his courage and his entrepreneurship in quality self-publishing.
But we have two different styles, even if I never rule out any collaboration a priori.

 

Ja, ik ken Patrick Cornelis en zijn werk.
Ik waardeer ook ten zeerste zijn moed en zijn ondernemingsgeest bij het zelf produceren van kwaliteit.
Maar we hebben twee verschillende stijlen, ook al sluit ik een samenwerking nooit a priori uit.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4) Finally, I thank all of you for your comments and I invite and encourage you to continue writing, both congratulations and negative criticism.
Everything is useful to improve our beloved series!

 

Tot slot dank ik u allen voor uw commentaar en ik nodig u uit en moedig u aan om door te gaan met schrijven, zowel met felicitaties als met negatieve kritiek.
Alles dient om onze geliefde serie te verbeteren!

 


 

 

 

 

Link naar reactie
Op 10/11/2021 om 14:32, acor zei:

Alle hulde aan jou, Fabio. Jouw manier van tekenen sluit aan bij wat modern is. Daarom ook dat ik het wat goedkoop vind van Marc Legendre om jouw tekenstijl als reden te geven waarom de vaste fans van de reeks 'mekkeren' (klagen). 

 

Waar in het interview geeft Marc Fabio's tekenstijl aan als reden dat vaste fans 'mekkeren'? Hij maakt alleen een opmerking over '7 vakjes per plaat'. In het interview lees ik vooral dat de 30 pagina's en randvoorwaarden hem dwars zitten:

"Maar als je slechts dertig platen mag overhouden, gaat er te veel in de vuilbak. Dat is frustrerend omdat elk verhaal ook nog eens afgerond moet zijn. Ik mag geen elementen meenemen naar een volgend deel. Uiteraard doe ik dat toch, maar met mondjesmaat en dan gaan sommige lezers mekkeren dat het volgens hen lang duurt voor ze het hele verhaal kennen. Wat willen die dan, niemendallen van dertig platen?"

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

30 pagina's is inderdaad niet veel. Maar dat was 250 albums lang niet echt een probleem. Het hangt allemaal van je manier van vertellen af. Zelfs al gebruik je maar zes prentjes per pagina. Ik moet nu denken aan de Tom Strong comics van Alan Moore, waar zelfs in een tiental pagina's een deftig verhaal verteld kon worden.

 

edit: er is mij gewezen op het feit dat de oudere albums vaak iets dikker waren. 34 tot 36 pagina's.

Link naar reactie
1 uur terug, dutch lines zei:

 

Waar in het interview geeft Marc Fabio's tekenstijl aan als reden dat vaste fans 'mekkeren'?

Nog eens opnieuw en beter lezen.

 

Niemendallen van dertig platen levert Legendre nu al af. Elke keer opnieuw. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij ooit nog iets met de reeks zal doen dat op iets zal trekken. Hij is zichzelf aan het vastrijden in zijn eigen kluwen aan uitgezette verhaalelementen en plotlijnen. En dan wil hij er ook nog eens legendarische figuren uit de reeks tussen gaan gooien. De manier waarop hij Kilyon verkloot spreekt voor zich. De kritiek die de reporter van Stripspeciaalzaak geeft valt op een koude steen. Legendre wil gewoon zijn eigen ding doen. Laat hem alsjeblieft van andere figuren als Baloch of Hugon afblijven. 

 

Legendre is een goede scenarist, dat heeft zijn vroegere werk al bewezen. Maar bij De Rode Ridder blijkt bij elk nieuw album dat hij incompetent is om met de reeks om te gaan. Hij kan het niet en volgens mij wil hij dat ook helemaal niet. 'Ikke', enkel maar Ikke beslist wat er gebeurt. Het is niet dat hij geen kans gekregen heeft. De vaste fanbasis/kopers hebben hem een kans gegeven. Hij was veelbelovend begonnen met een nieuwe start voor de reeks, maar na enkele albums begon al snel te blijken dat hij maar wat aanmodderde.

 

Bij de vorige wissel Claus/ Martin Lodewijk kreeg die laatste na verloop van tijd ook veel kritiek omwille van zijn massale hoeveelheid tekst én geschiedenis die hij in de reeks pompte. Ook hij wou ons een nieuw personage opdringen, Indigo. Galaxy moest van hem verdwijnen. Nog meer gemor bij de fanbasis. Lodewijk luisterde echter wél naar wat de vaste lezers/kopers als opmerkingen gaven. En hij stuurde de reeks bij. De albums die Claus zelf schreef waren stuk voor stuk verhalen die volledig terugkeerden naar het DNA van de reeks: avontuur, avontuur, avontuur. Ook hij liet oude bekenden opdraven, maar met respect voor de personages én hun bedenkers.

 

De kritiek op Legendre als scenarist is niet nieuw, ze is er al jaren. Wat verandert er? Niets. Nu komt er een mogelijke belofte dat er misschien 8 extra pagina's komen. Plaats voor meer slechte verhaallijnen? Diepmenselijke trauma's. Drama. Johan die worstelt met zichzelf en de grote levensvragen. 

 

Karel Biddeloo heeft in interviews regelmatig gezegd hoe hij de reeks zag. De Rode Ridder is pulp. Niets meer en niets minder. Een album lees je om een halfuur even te genieten van een goed avonturenverhaal. Pulp dus, maar wel goeie pulp. Dát is waarom de reeks zoveel decennia al zo populair is. Dát is wat de vaste lezers/kopers willen. Een goed verhaal. En net dat is waarom Legendre zijn vaste lezers/koperspubliek van zich aan het afstoten is. Hij zegt dat je moeilijk iedereen tevreden kunt stellen. Dat is waar. Maar als je de grootste groep - die een van jouw inkomstenbronnen is - van je wegjaagt, dan moet je achteraf niet komen lullen dat je niet snapt waarom dat gebeurd is. Dat is een eclatante uiting van arrogantie en minachting van je publiek.

 

Ik geef geen euro meer uit aan de reeks. Aan mij zal Legendre niets meer verdienen. Ik wacht wel tot de nieuwe albums tussen de afgeprijsde ramsj opduiken. 

Link naar reactie
Op 9/11/2021 om 22:25, mojo zei:

Ik zal zeker niet zeggen dat ik alles gelezen heb, maar ik vind die Rode Ridders v Legendre en Bono vrij vermakelijk en tof getekend, zeker in vergelijking met wat Biddeloo in zijn laatste jaren produceerde. Edoch blijft de periode v Frank Sels voor mij een eenzaam hoogtepunt. 

Daar ben ik het helemaal mee eens!! heerlijk dit statement.

Link naar reactie
On 11/9/2021 at 12:30 PM, Aerogi said:

de twee verhalen met Vlad Dracul waren voor mij de laatste 'echte' Bideloo albums. Nadien kwam de Horst cyclus, waar er veeeeeeeeeel te veel personages een (bij)rol moesten krijgen. Dit was echt een enorme breuklijn met de geweldige albums voordien, want je had ook nog Necronomicon, de Rode Herberg, etc allemaal geweldige albums en uitmuntende inkleuring.

 

En na het hele Horst gedoe, was het niveau dan weer fel naar beneden qua verhaallijnen. 

Ik vond die Horstcyclus top 🙂

Ik ga me vanavond nog eens wagen aan deel 250 tot ...

Link naar reactie
1 uur geleden, TDPB zei:

Omdat hij niet zoveel albums maakte en dat anoniem deed misschien?

Dat speelt sowieso mee, maar ook achteraf. Zijn naam is enkel bij de kenners bekend (en dan nog), terwijl hij toch wel een geheel eigen kwalitatieve stijl invoerde in de reeks die terecht geprezen wordt. Studiomedewerkers kregen vroeger nooit het respect dat ze verdienden. Daar is tegenwoordig gelukkig wel al wat verandering in gekomen.

Link naar reactie
48 minuten geleden, dutch lines zei:

 

Ik stel volgens mij een normale vraag, maar als het blijkbaar teveel gevraagd is om het aan te geven, prima. 

Alstublieft weledele ...

 

"Claus en Karel Biddeloo tekenden anders dan Fabio Bono, dus die kregen een veldslag op een pagina. Voor Fabio zijn zeven vakjes per plaat al veel. Die pakt grafisch graag uit met grote prenten waarin hij z'n kunnen kan tonen."

 

Maar hij zal het wel niet zo bedoeld hebben, niet? Het is allemaal de schuld van de voorgangers die ons volledige veldslagen gaven op één pagina. Nog steeds op zoek naar die albums, trouwens. Fabio wil gewoon elke keer opscheppen met wat hij wel niet kan. Die tekent liever grote prenten.

 

 

Link naar reactie

An important point about the number of boxes on each page.
I personally love large boxes.
Not just "Splash Page", but also pages with a few boxes (4/5).
However on average the number of boxes on my Rode Ridder pages are 7 .
Marc knows this my predilection and I am very grateful for it.
In any case this does not mean that I am not able to handle many boxes.
In my French "Marco Polo" series, the average number of boxes was 8/9, with pages of even 12 (!) boxes.

And even in that case I think I gave a good performance. ;)

 

Een belangrijk punt over het aantal vakjes op elke pagina.
Persoonlijk hou ik van grote dozen.
Niet alleen "Splash Page", maar ook pagina's met weinig vakjes (4/5).
Het gemiddelde aantal vakjes op mijn Rode Ridder pagina's is echter 7.
Marc kent deze voorliefde van mij en ik ben hem zeer dankbaar.
Dit betekent echter niet dat ik niet in staat ben om veel dozen te beheren.
In mijn Franse serie "Marco Polo" bedroeg het gemiddelde aantal dozen 8/9, met pagina's tot 12 (!) dozen.
En zelfs dan denk ik dat ik goed gepresteerd heb. ;)

 

 

 

14POLO2Q-copy.jpg

 

21POLO2Q-copy.jpg

 

 

32POLO2Q-copy.jpg

Link naar reactie
Op 10/11/2021 om 08:04, Fabio Bono zei:

1) 

Ook ik heb het interview met Marc gelezen, dat veel interessante inzichten geeft en ook een antwoord is op de twijfels over onze geliefde serie.
Het beperkte aantal pagina's was voor ons ook een beperking.
De laatste jaren is de tendens, zelfs in Frankrijk, om het aantal pagina's te vergroten, om velerlei redenen (meer diepgaande psychologische studie van de personages, meer ruimte voor het tekenen van omgevingen en decoraties, enz...)
Strips zijn meer filmisch geworden en pratende hoofden alleen zou te "oude stijl" zijn.
Eerlijk gezegd, zou ik ze ook graag tekenen... mijn job zou zeker gemakkelijker zijn! ;)

 

I read the interview with Marc as well, which gives many interesting insights and is also an answer to the doubts about our beloved series.
The limited number of pages was also a limitation for us.
In recent years, even in France, the trend has been towards an increase in the number of pages, for many reasons (more in-depth psychological study of the characters, more space for drawing environments and decorations, etc.).
Comics have become more cinematographic and talking heads alone would be too "old style".
Honestly, I'd love to draw them too...my job would certainly be easier! ;)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hey Fabio,

I think that is exactly one of the traps for De Rode Ridder to be avoided.
To make it TOO cinematographic. 
Because first of all: it's a different medium.
Related, but not interchangable. 

But the most important thing is: not every comic is fitted to become a grand cinematic epic.
And despite the battles and chivalry, De rode ridder is one of them. 
It's at it's core a "villain of the week", pulpy horror tv show.
Like the original Star Trek tv show. The Enterprise arrives at a planet where some horror scenario is playing out, Kirk, Mccoy, Spock and the rest of the crew fix it and at the end of the show, they move on to the next planet.

That doesn't mean on occassion there can't be one grand indepth story (like The Menagerie part 1 & 2 or the movies) 

but at it's core it's about exploration external worlds and influences. Not internal character stuff.

And De Rode Ridder is the same. 

De Rode Ridder is at it's best when he arrives at a place where some horror scenario is playing out, Johan, some local damsel in distress and a local comic relief fix it and at the end Johan smooches the lady and moves on to the next village.
He doesn't need to learn something new of himself, we don't really care how he feels... we care how he acts. Which is supposed to be righteous and for moral good and always on the side of the weak. Johan isn't supposed to be an interesting character. He's our steady holdfast in the weird, strange, wonderful, dangerous worlds we're going to explore.

(The same reason why the new Star Trek shows, Discovery and Picard, are garbage. Star Trek is about exploration, not about dark moody characters and kung fu kicks on staircases.... but that's a different discussion)

Link naar reactie
20 uren geleden, acor zei:

 

 

Ik geef geen euro meer uit aan de reeks. Aan mij zal Legendre niets meer verdienen. Ik wacht wel tot de nieuwe albums tussen de afgeprijsde ramsj opduiken. 


Dat is niet erg consequent. Je wil je reeks nog volledig houden ondanks dat je het niks meer vindt en dan koop je ze 2de hands. Maar soit: zoals al aangegeven is de reeks zoals ze was in feite stopgezet. SU heeft puur uit commerciële overwegingen de nieuwe spin-off verder genummerd om alvast alle oude RR-lezers te triggeren om ze te kopen en hun reeks volledig te houden (wat niet lukte met bv. Red Rider blijkbaar). En zelfs bij Acor lukt dat dus nog (al wordt het 2de hands).

 

De vraag is of als de reeks verdergezet was op het klassieke stramien of het aantal lezers nog altijd stabiel was gebleven, en of er nieuwe bij zouden komen. SU zou data <250 hiervoor dus moeten kunnen vergelijken met huidige data.

Ik heb wel het vermoeden dat het ofwel verder zetten was op een nieuwe manier ofwel dat het gewoon stopzetten was. Iemand die hier misschien insider-info over heeft?
 

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 hour ago, acor said:

@Tom MDP

Mooie vergelijking met Star Trek! 

 

 

Toch niet. Picard is de update die Star Trek nodig had. Het besef dat de wereld veranderd is en de oude ST-verhaaltjes zo afgezaagd zijn dat ze enkel nog in The Orville tot hun recht komen. Blijven zeuren over strips uit de jaren stillekens zal ze nooit terugbrengen. 
De reboot had/heeft potentie maar faalt in het scenario. Legendre staat ver van de GoT af waarop we hopen. Als de pagina’s het probleem zijn, dan moet hij er maar voor vechten bij de uitgever. Desnoods maakt hij er een echt vervolgverhaal van. Maar het scenario moet beter, en we weten dat Ikke het kan.

 

 

 

 

Link naar reactie
23 hours ago, lukoste said:

Iemand als Cristina Mormile, dat zou een verademing zijn voor deze reeks.

Niemand? Misschien helpen wat prentjes 🙂. Johan zou er terug als een man uitzien en de vrouwen zouden weer leuk zijn om naar te kijken.

En dan nog een jonge vrouwelijke tekenaar die een Vlaamse klassieker overneemt. Als dat geen marketinghit is...

 

image.thumb.png.f0deebf5b71c53b9502f0d706b916c0a.png

 

image.png.77c4db2c818506d8d23cda02a25a7c03.png

image.thumb.png.5b73bd4ecb9f1f57d188c0f12dd3eb9e.png

 

image.thumb.png.9cbe4783d194a024c0e98069dc538579.png

Link naar reactie
53 minuten geleden, lukoste zei:

Niemand? Misschien helpen wat prentjes 🙂. Johan zou er terug als een man uitzien en de vrouwen zouden weer leuk zijn om naar te kijken.

En dan nog een jonge vrouwelijke tekenaar die een Vlaamse klassieker overneemt. Als dat geen marketinghit is...

 

image.thumb.png.f0deebf5b71c53b9502f0d706b916c0a.png

 

image.png.77c4db2c818506d8d23cda02a25a7c03.png

image.thumb.png.5b73bd4ecb9f1f57d188c0f12dd3eb9e.png

 

image.thumb.png.9cbe4783d194a024c0e98069dc538579.png

Je hebt wel mijn interesse gewekt met die reeks. Die schaf ik zeker aan. Ik ga volledig akkoord met je opmerkingen!

Link naar reactie
20 uren geleden, Tom MDP zei:

Like the original Star Trek tv show.

 

 

Did you recently re-watch the original series?

 

I'm binging Star Trek right now on Netflix, worked my way up from TOS, through Generations and DS9 and have reached Voyager S4.

 

TOS is indeed pure horror. I suppose it was great when it aired and I have some nostalgic attachment to it. But the series following are way better. More depth to the Klingon and Ferengi culture, for instance. A background story weaving through the episodes in DS9 (war with Cardassia, the Maquis, the Dominion), ... Flesh and bones added to the backbone that was the Original Series.

Link naar reactie
20 uren geleden, Tanuki zei:

 

Did you recently re-watch the original series?

 

I'm binging Star Trek right now on Netflix, worked my way up from TOS, through Generations and DS9 and have reached Voyager S4.


Nope, just remember it from years ago.

 

But since I work as a storyboarder, scriptdoctor, concept artist etc… one tends to notice stuff like that and remember it. :)

 

I love how lose TOS is. 
Nothing is set in stone except the basic premise. No grand plans in the works here. 
 

“We yet have to create two episodes to finish this season but no more budget… alright, just film one total episode in a single location and for the second one, we’ll use the thirties set on the studio backlot and Jimmy from wardrobe had found a bunch of Nazi costumes from another production. Let’s go!”

 

Or that one episode in season 3 which was a jumboard for another show. :D

Kirk and his crew hardly feature in that one.

Link naar reactie
Op 12/11/2021 om 17:53, Ambreville zei:

Toch niet. Picard is de update die Star Trek nodig had.

 


Ja. “Generische actie serie in space” precies wat star trek nodig had. De eigenheid onttrekken om in de pas te lopen.

 

Het punt van star trek was net dat alles thuis opgelost was (op de occasionele corrupte starfleet generaal na) en we gingen kijken wat er over de horizon lag. 
 

Dat is het hele uitgangspunt van star trek. 
 

En Picard is niet seriepicard maar filmpicard.

 

Seriepicard is koud, afstandelijk, diplomatisch en haat kinderen. De grootste groei naar zijn crew is in de laatste aflevering wanneer hij voor de eerste keer mee poker speelt.

 

Filmpicard is een poging voor kirk 2.0.

 

De seriepicard zou geen twee fucks gegeven hebben wanneer Data zichzelf opofferde in Nemesis (wat een doordruk van Wrath of Khan was), laat staan dat die 20 jaar (of hoe lang is het) later er nog van wakker zou liggen.

 

Star Trek is niet de serie om duister en gritty te gaan. 
Maak dan een spinoff van the expanse met hun deprimerende mijnen. 
 

Hetzelfde met De Rode Ridder.

De essentie van dat personage is dat die licht in de duisternis brengt.

Een verhaal over iemand met PTSD kan beiregoed zijn… maar dat iemand is dan niet meer De Rode Ridder.


 

 

Link naar reactie

’t Is een beetje zoals met James Bond. Ik ben opgegroeid met Roger Moore als Bond, en dat was eigenlijk meer een karikatuur van een geheim agent, een soort parodie. Pierce Brosnan was ook altijd ‘tongue in cheek’ en had tijd voor een grapje tussen de actiescenes door, maar dan kwam Daniel Craig en is het één en al tristesse geworden. Loodzware films met een Scandinavisch kleurenpalet en een Bond die worstelt met zijn demonen en altijd kijkt alsof hij last heeft van een moeilijke stoelgang. Spion dik tegen zijn goesting. Maar zijn Bond is de meest successvolle ooit, dus het zal wel zijn wat de kijkers willen zeker? Meer diepgang en nul humor. Ik kan hem absoluut niet pruimen, maar het grote publiek duidelijk wel.

 

Ik vond trouwens de eerste verhalen van het nieuwe team beter dan de meer recente, toen ze verplicht moesten overschakelen op afgeronde verhalen en de langere verhaalboog moesten laten vallen. Ik was wel nieuwsgierig waar het verhaal initieel naartoe ging. Die korte episodes interesseren me precies minder.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...