Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Martin

De Rode Ridder

Recommended Posts

De cover van het Rode Ridder album De Slavin, dat op 11 september verschijnt.

Net zoals het vorige album is dit een op zichzelf staand verhaal.

RR259.jpg

"Het is jaarmarkt en dat feest trekt veel volk. Ook slavenhandelaar Omero is van de partij. Maar Ciaran, z'n gegeerde slavin, weet te ontsnappen. De jonge vrouw loopt in de armen van de Rode Ridder die Omero een lesje in menselijkheid wil geven. Daar heeft hij meer hulp bij nodig dan aanvankelijk gedacht. Zeker wanneer blijkt dat zelfs de deken van de stad de kant van de slavenhandelaar kiest. Ondertussen weet de wrede Omero een nieuw slachtoffer te maken, een koppige rosse die beweert dat ze een heksenjong is..."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/8/2018 om 11:24, Martin zei:

Ciaran, z'n gegeerde slavin

Mooie cover, jammer dat ze een echte mannennaam heeft gekregen. In het Gaelic betekent het iets van 'kleine donkerharige', donker haar heeft ze wel maar klein lijkt ze niet! Komt er misschien een grote en zeer modieuze transgender-verrassing uit de hoge hoed?

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Daan zei:

Mooie cover, jammer dat ze een echte mannennaam heeft gekregen. In het Gaelic betekent het iets van 'kleine donkerharige', donker haar heeft ze wel maar klein lijkt ze niet! Komt er misschien een grote en zeer modieuze transgender-verrassing uit de hoge hoed?

Misschien haalde de scenarist zijn inspiratie bij Elton John 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het scenario is zeker geen uitschieter. Johan is zowat de meest snel af te leiden zwaardvechter ter wereld die zijn rugdekking constant vergeet. Na een tijdje heb je dat scenario-trukje wel door.

Deel dit bericht

Link naar bericht

an sich wel gelijk in. Ik had van Johan meer verwacht in ieder geval.

Desalniettemin heb ik genoten van deze aflevering en niet enkel wegens SPOILER !! die laatste pagina.

Al begrijp ik niet dat Allis zelfs maar in de schaduw kan staan van voorgaande liefdes als Astra, Indigo laat staan Galaxa. En niet enkel omdat ik persoonlijk denk dat het leeftijdsverschil enorm is, ook dat nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat is er erger?

- Een heer van de duisternis en de hellen?

- Een terug tot het leven gewekte wildeman?

--- Of een bedrogen fee van het licht?

Thank you Fabio. Comics could use more Sophia Loren. How about a small part for Gina Lollobridgida?

Deel dit bericht

Link naar bericht

opnieuw zeer mooie tekeningen.

Dat Johan zich 2x laat vangen in de rug vind ik ongeloofwaardig

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Willem II zei:

kijk maar op de site van SSZ.

Ze stoppen helaas net op het moment dat de reeks zijn swing kreeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht

In die eerste 36 zitten ook erg goeie strips. Kerwyn, de zwarte banier, angst over nevelland, ...  daarna komt met de de laatste droom enzo nog beter albums. Net voor het begin van de cyclus van horst stopt de reeks voor me. Misschien geeft SU in 2020 nog verder integrales uit...

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 hours ago, Timhardt said:

In die eerste 36 zitten ook erg goeie strips. Kerwyn, de zwarte banier, angst over nevelland, ...  daarna komt met de de laatste droom enzo nog beter albums. Net voor het begin van de cyclus van horst stopt de reeks voor me. Misschien geeft SU in 2020 nog verder integrales uit...

Indien deze 36 nummers een verkoopsucces worden, wees dan maar zeker dat er een vervolg komt.

Dat heeft men  de recente jaren ook meegemaakt, toen de luxes en trilogieën uitbracht werden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 hours ago, Tom B said:

Ze stoppen helaas net op het moment dat de reeks zijn swing kreeg.

Inderdaad, Tom.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het net te prijzig.

Maar ik juich zulke initiatieven toe!

(al lijkt een kleurenuitgave van alle albums in de grijze covers nu wel definitief van de baan)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb mijn Rode Ridders op de rommelmarkt verkocht. Enfin, gratis meegegeven aan een Marokkaanse man die een trui kocht met een gat aan de linker elleboog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 3/10/2018 om 12:13, Aerogi zei:

Dat Johan zich 2x laat vangen in de rug vind ik ongeloofwaardig

Dat vond ik ook niet best. Geen idee hoe die het zoveel albums heeft overleefd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...