Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Om mijn gebruikelijke manier van werken te laten zien, plaats ik hier mijn documentatie. Een deel ervan heb ik van Peter gekregen en een deel zoek ik zelf op. Het eindresultaat is een grafische weergave die deels voldoet aan de historische werkelijkheid en deels aan de verhalende eisen..

 

EN: To show you my usual way of working I include my documentation here. Part of it is provided to me by Peter and another part I search for myself. The end result is a graphic representation that partly fulfils historical reality and partly fulfils narrative requirements.

Senza titolo-1.jpg

Senza titolo-2.jpg

Senza titolo-3.jpg

Senza titolo-4.jpg

Senza titolo-5.jpg

Senza titolo-6.jpg

800px-Jan_Baptist_Bonnecroy_-_Vue_de_Bruxelles.jpeg

205906805ad3669bb141d0bc9231118f.jpg

Brussel_1555_Deventer.jpg

bruxelles-vecchia-mappa.jpg

bruxelles-vintage-mappa.jpg

Link naar reactie

Over de Galaxa-serie.
In de afgelopen weken heb ik de hele serie ontvangen.
Helaas had ik geen tijd om het helemaal te vertalen, dus ik kan je geen betrouwbare mening geven.
Maar als ik me concentreer op het laatste boek, vind ik dat Peter, Romano en Shirow geweldig werk hebben geleverd.
Ik hou van de fantasysetting en vooral van het verrassende einde van de serie.
Het feit dat de uitgever mij deze serie heeft gegeven, doet je vermoeden dat er in de toekomst een verbinding zal zijn tussen de twee universums.... tot mijn grote vreugde.
Ik kan je alleen maar verzekeren dat Peter geweldig werk levert!

 

EN:  On the Galaxa series.
In recent weeks I have received the entire series.
Unfortunately I did not have time to translate it completely so I cannot give you my reliable opinion.
However, focusing on the last book, I think that Peter, Romano and Shirow did a great job.
I love the fantasy setting and especially the surprise ending of the series.
Then the fact that the publisher provided me with this series should make you imagine that there will be some connection between the two universes in the future.... much to my delight.
I can only assure you that Peter is doing a fantastic job!

Link naar reactie
16 hours ago, cinco said:

 

 

afbeelding.png.2ab97ec72eb100c018c5ca74f7961b27.png

afbeelding.png.84aeb0e36b2857ebeea9e91cc57ade72.png

 

afbeelding.png.a1834f7ce0d5534eaab216de01ac60d6.png

afbeelding.png.5f7d67ae2095401c00584d217d6d1068.png

als ik de plannen hier lees, vind ik het idd jammer dat er na #6 een einde aan komt.

 

14 hours ago, cinco said:

 

Volgens het interview in Stripmunk is er toch wel documentatie gebruikt geweest voor het nieuwe album.

 

 

nou.... dat lijkt me idd wel als ik dit lees

32 minutes ago, Fabio Bono said:

Om mijn gebruikelijke manier van werken te laten zien, plaats ik hier mijn documentatie. Een deel ervan heb ik van Peter gekregen en een deel zoek ik zelf op. Het eindresultaat is een grafische weergave die deels voldoet aan de historische werkelijkheid en deels aan de verhalende eisen..

 

 

respect, Fabio!!

 

26 minutes ago, Fabio Bono said:

, doet je vermoeden dat er in de toekomst een verbinding zal zijn tussen de twee universums.... tot mijn grote vreugde.

 

oooo dat zou geweldig zijn, eerlijk gezegd!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Zijn die verkoopcijfers bekend?

Ik zou ‘ns graag weten hoeveel produktie eigenlijk kost en hoeveel er dus verkocht moeten worden om gewoon al break-even te draaien.

 

Van de Nero-hommages bv (oplage amber 500 ex) verwonder ik me nog steeds dat die nog niet uitverkocht zijn. Strips zijn dan toch wel heel erg niche geworden?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
14 hours ago, SPeeDy said:

Zijn die verkoopcijfers bekend?

Ik zou ‘ns graag weten hoeveel produktie eigenlijk kost en hoeveel er dus verkocht moeten worden om gewoon al break-even te draaien.

 

Van de Nero-hommages bv (oplage amber 500 ex) verwonder ik me nog steeds dat die nog niet uitverkocht zijn. Strips zijn dan toch wel heel erg niche geworden?

 

In Van Amedee tot Zulma zei Willy Linthout dat er van de Urbanus strips op dat moment (2018-2019) nog 18.000 verkocht werden, en dat hij daar amper van kon leven. Dat moest dan wel verdeeld worden tussen Willy, Urbanus, inkter Steven de Rie en inkleurster Sabine De Meyer. Dus een oplage van 18.000 is misschien de ondergrens?

Link naar reactie
14 uren geleden, Joe Dredd zei:

Strips zijn een niche geworden!

Gewoon accepteren heb ik ook gedaan.

Maak het leven een stuk makkelijker.

Koop en verzamel gewoon wat je leuk vind.

Strips zijn nu eenmaal einde verhaal.

Jammer maar helaas.

 

 

Niche is niet hetzelfde als volledig ten einde. Lagere oplages en duurdere uitgaven voor de (laatste) verzamelaars, dat wel. Het zal nog wel een flinke tijd duren vooraleer er geen strips meer uitgegeven/gemaakt worden. 

Link naar reactie
5 uren geleden, TDPB zei:

ben je geen nulletje vergeten?

 

Dacht het niet hoor. ‘t was 500 of 750, zeker niet meer. Onlangs hebben ze nog een box gemaakt met de 3 hommages in. Die zijn niet bijgedrukt hoor, da’s puur omdat ze er niet vanaf geraken.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
8 uren geleden, Gilles zei:

 

Niche is niet hetzelfde als volledig ten einde. Lagere oplages en duurdere uitgaven voor de (laatste) verzamelaars, dat wel. Het zal nog wel een flinke tijd duren vooraleer er geen strips meer uitgegeven/gemaakt worden. 

Flinke tijd duren, sneller als je denkt hoor.

Maar als je het niet wil zien prima.

Als je denkt dat de jeugd het voort zal zetten dan geloof je ook in sprookjes.

Dus ik zou zeggen hop naar de efteling. 

Link naar reactie

Zelfs met een strip van 30 euro zit je maar met een omzet van 22.500euro in de winkel, maximaal. Trek daar de delen van de winkel, distributie, drukker, uitgever en diens marketing van af. En je hebt mogelijk genoeg om de tekenaar, colorist en scenarist een pakje droge spaghetti te gunnen. Dat aantal is gewoon niet realistisch. Voor een luxe, herdruk of vertaling zou het wel kunnen, maar zeker niet voor een originele strip.

 

 

 

Link naar reactie
20 uren geleden, Joe Dredd zei:

Flinke tijd duren, sneller als je denkt hoor.

Maar als je het niet wil zien prima.

Als je denkt dat de jeugd het voort zal zetten dan geloof je ook in sprookjes.

Dus ik zou zeggen hop naar de efteling. 

 

 

Ik zeg hier nochtans al jaren dat het tijdperk van de strip gaandeweg voorbij is. Nogmaals, het hangt ervan af wat je daaronder verstaat. De "populaire" strip is op sterven na dood.

Er zal sowieso nog een aantal Franse strips vertaald worden de komende jaren, misschien zelfs decennia. Door kleinere uitgeverijen misschien, en ja er zal meer betaald worden per stuk.

 

Zo lang er stripliefhebbers zijn, zullen er strips uitgegeven worden. Ik zou ook graag mijn pensioen halen, en dat is ook nog dertig jaar. Denk je dat er dan niets meer op de markt zal zijn? We zullen zien.

 

 

Link naar reactie
Op 4/2/2024 om 23:03, Ambreville zei:

Een beetje research doet nooit kwaad. Om te beginnen is Brussel niet vlak.

 

Broekzele was nog niet zo groot als nu. Ongetwijfeld zijn ze indertijd beginnen bouwen op het vlakke stukje land. Wikipedia stelt dat Broekzele begon als een burcht op een eiland in de Zenne, en stelselmatig werd het uitgebreid zoals je kan zien in de research van Fabio. 

Deze link toont je een schilderij ergens in 1600, lang na de tijd van de Rode Ridder dus. Toch nog redelijk vlak, niet?

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

ik vind hem erg geslaagd. Die Patrick kan er wat van.

Die houding met die hand vind ik wel altijd gek. Doet me denken aan die grietjes met een duckface. Ook zo onnatuurlijk. Tenminste geen vrouw die IK ken die dat doet. En gelukkig maar, want ik vind het vreemd aanzien :)

 

O well... #zeikmodus_off

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, cinco zei:

Om voort te gaan op je overzicht van houdingen die niemand in het echt doet: met beide handen het hoofd vasthouden als men zich verschrikt of angstig is.

 

240922.jpg.1168d9b446847f9d9d5ea2f0d4a4ee8f.jpg


 

 

Ze Heeft angst voor de tandarts misschien, vanwege haar kiespijn. 😜

Dit zijn enkel speculaties, zonder dat ik het album las. 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Houdingen die in het echt niet of amper gebeuren, kunnen in de visuele kunsten zeer effectief en soms beter een emotie weergeven. Het dagdagelijkse gebruik doet er gewoon niet toe. Anders kan je het gros van alle beelden, foto's, tekeningen en schilderijen wel op de vuilhoop gooien (misschien willen sommigen dat wel). Het houdingenpakket van een modaal iemand, bv mijzelf, is veel minder uitgebreid dan wat kunst soms kan tonen. 

 

Hier een ouwe trouwe:

 

Edvard_Munch_-_The_Scream_-_Google_Art_Project.jpg.6152ee343422b2f71fce65c13a3614e9.jpg

 

 

En hier hoe het zeker niet moet:

 

webshop_reeksafbeelding_kiekeboes.thumb.png.ecd94b1d37f1567d81ae6a057d5fd24c.png

 

Familie-Kiekeboe.thumb.png.83f772b4c555891cf245ae6d9012376e.png

Link naar reactie

tsja Jammer, inderdaad.

Wat ook jammer is, is het gebruik van previews op die site, die NIET de uiteindelijke Galaxa laten zien. Wat ook voor mijzelf juist iets is waar ik al die tijd op zit te wachten. Ik was na #2 de kortharige, broekdragende boy-girl eigenlijk al moe.

 

Quote

Van Gucht speelde opvallend leentjebuur bij astronaut Storm en diens sidekick, tot het vervelende aan alles gekunstelde namen-geven toe, waardoor de fee van het licht nooit uit de verf kwam en onherkenbaar bleef.

 

Ook daar moet ik ze gelijk aan geven. Ik was aan 1 kant wel onder de indruk van de verhalen, maar aan de andere kant wilde ik juist méér Galaxa. Nu las het zich eigenlijk als iets totaal anders dan een spinoff van de Rode Ridder.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...