Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Martin

De Rode Ridder

Recommended Posts

8 uren geleden, marioboon zei:

Ik ben begonnen met striptekenen door Biebel na te tekenen. 

Ik heb iemand gekend die geïnspireerd was door Biebel om een kort stripje te tekenen. Zo heb ik Biebel ontdekt en ben ik ook in die stijl beginnen tekenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, marioboon zei:

Kijk, hier volg ik je eens 100% in!

Niet helemaal 100 % eens.
Recent heb ik nog een boek van Marc Legendre gelezen 'Cono'. Dat leest als een trein (in mijn geval een diesellocomotief) en bij momenten zeer grappig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Illustrator Pascal said:

Niet helemaal 100 % eens.

Inderdaad. Alsof Sam, Waterland en Misschien/Ooit/Nooit geen goede strips zijn. (En ik heb nog altijd een boontje voor Bang!)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sam was wel nog ok. Maar daar zat ook alweer een goeie scheut humor in.

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.cd43fced3e656dfd43ba31a75a6d9396.png

Was deze al gepost?

Duur. Er zijn veel interessantere TT's op de markt, maar ja, wie de integrale versie niet met een leesbril wil bekijken...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Duur...Duur...Chris Cordier moet wel zijn verjaardagsfeestje kunnen betalen hé!!!!

Die mens mag zich toch ook eens amuseren zeker!!!! 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die SF albums waren er uiteindelijk maar een drietal dacht ik. De vluchtelingen, Karpax de stalen man en de beelden van Djemoz. En die laatste vond ik best wel goed. Maar was dat niet onder invloed van Star Wars? En vele andere stripreeksen die ook plots SF achtige toestanden neerpenden? 

Vrykolakas, levende doden, maagdenburcht, etc zijn in mijn ogen geweldige albums. ook Necronomicon met die geweldige inkleuring was subliem.

Tot en met Hydra en de zoon van de draak heb ik ze verslonden. 

Maar de breuklijn vanaf de heren van rode was enorm fors. Ik bleef bij elk album op mijn honger zitten. Te veel karakters moesten een rol krijgen, te veel geschiedkundige poespas. En op het einde waren de verhalen zeer flinterdun met Atlantis dacht ik een enorm dieptepunt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu met advertentie op de voorpagina van het forum. :)

rechts-09.jpg.317052f9ab26837013b5d158dab74854.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 4/6/2019 om 12:58, Bonte zei:

Nu met advertentie op de voorpagina van het forum. :)

rechts-09.jpg.317052f9ab26837013b5d158dab74854.jpg

Is er weer een club? Blijkbaar heb ik dingen gemist. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Gilles said:

Is er weer een club? Blijkbaar heb ik dingen gemist. 

Het is nog niet lang. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisteren 2 albums herlezen.

Sidarta. zeer vermakelijk verhaal. Wie heeft de cover getekend? Dit lijkt me niet Karel Biddeloo te zijn want de gezichten zien er heel anders uit.

Verder ook 'in de schaduw van de Thugs gelezen. Wat me hier opviel hoeveel detail er in deze strip is gestoken. Dit moet ongetwijfeld één van de albums zijn waar Karel het meeste werk heeft ingestoken, zo goed als geen copies gebruikt denk ik. en opnieuw een zeer leuk verhaal

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind In De schaduw van de Thugs een van de beste Biddeloo's. Vooral het begin vind ik erg sterk. Ook grafisch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Willem II zei:

Ik vind In De schaduw van de Thugs een van de beste Biddeloo's. Vooral het begin vind ik erg sterk. Ook grafisch.

Daar ben ik het helemaal mee eens, Willem!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat was ik. Ingelogd op een oude pc en per vergissing nickname van jaren geleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
38 minuten geleden, Martin zei:

Dat was ik. Ingelogd op een oude pc en per vergissing nickname van jaren geleden.

3 uren geleden, Freakzilla zei:

Daar ben ik het helemaal mee eens, Willem!

De biddeloo albums vanaf Parcifal tot pakweg Karpax heb ik altijd van een uitzonderlijk niveau gevonden... Thugs is daar zeker 1 van!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De proefplaten van alle kandidaten waren een scene uit Gog en Magog (het laatste album van Biddelloo). De man met het ooglapje komt daar inderdaad in voor (zie hieronder, de versie van Minck Oosterveer).

roderidderminck.thumb.jpg.c8bd6776428b3d706e0f65ad7e8855d3.jpg

Onderstaande plaat van Claus is dezelfde scene.

In de andere plaat herken ik strook 3-4 uit de versie van Biddelloo (maar dan door Claus veel beter in beeld gebracht). 

Die scene met de boogschietende vrouw komt ergens anders vandaan.

9638c2f7-3cf1-41c5-b86b-f8c5b1850f11.jpg

db077785-4ac4-4302-ae5b-ba2d37a39082.jpg

ter vergelijking een slechte foto van het origineel:

67692008_1355108411332390_5895878929238982656_n.jpg.4b7b0fe3dd17381a5bc5d4ee0c2f8623.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heel blij met deze mooie tekening door Fabio Bono op het Stripfestival in Middelkerke! Wat een artiest!

20190727_193201.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, acor zei:

Heel blij met deze mooie tekening door Fabio Bono op het Stripfestival in Middelkerke! Wat een artiest!

20190727_193201.jpg

En zijn vrouw gaat vandaag taart bakken in Middelkerke.

09B7DF98-46C5-4D7B-849C-00F6EA1BB11D.thumb.jpeg.990ab75958343b1e966ba9abb0e33532.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het viel me al eerder op in de strips en nu nog meer op die tekening, maar die cape en die drie dingetjes waarmee die cape bevestigd worden, beginnen wel heel erg oversized te worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...