Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Martin

De Rode Ridder

Recommended Posts

Op ‎28‎/‎07‎/‎2019 om 14:06, Tom B zei:

Het viel me al eerder op in de strips en nu nog meer op die tekening, maar die cape en die drie dingetjes waarmee die cape bevestigd worden, beginnen wel heel erg oversized te worden.

Of de Rode Ridder is serieus aan het krimpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het gezicht van de huidige RR op zich niet slecht, maar als ik dan de profielfoto van Acor ernaast zie staan, valt me toch op dat Johan's kapsel vroeger veel iconischer was. Het kan geen kwaad als je een stripfiguur onmiddellijk aan zijn silhouet kan herkennen. Met de oude Rr kon je dat. Nu niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Tom B zei:

Ik vind het gezicht van de huidige RR op zich niet slecht, maar als ik dan de profielfoto van Acor ernaast zie staan, valt me toch op dat Johan's kapsel vroeger veel iconischer was. Het kan geen kwaad als je een stripfiguur onmiddellijk aan zijn silhouet kan herkennen. Met de oude Rr kon je dat. Nu niet meer.

Johan had vroeger hetzelfde kapsel als Clark Kent. Uniek zijn doet geen kwaad. Overigens is Johan veel minder dan vroeger het hoofdpersonage. Hmmm... de avonturen van Alis en haar ridder. (Met gratis mysterieus gekonkelfoes van merlijn op de achtergrond).

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Ambreville zei:

Johan had vroeger hetzelfde kapsel als Clark Kent.

Clark Kent heeft een compleet ander kapsel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
26 minuten geleden, Tom B zei:

Clark Kent heeft een compleet ander kapsel.

Niet als hij zijn bril af zet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, Ambreville zei:

Niet als hij zijn bril af zet.

Euh, toch wel. Zwart, kort haar (zeker in de nek) met (meestal maar niet altijd) een scheiding.

Clark Kent (en met hem zowat alle Amerikaanse superhelden) is overigens typisch zo'n personage waarvan het gezicht continu verandert, telkens een andere tekenaar hem tekent.  Iets wat met niet realistisch getekende stripfiguren veel minder het geval is. Die blijven meestal wel herkenbaar hetzelfde (Robbedoes moet ongeveer de meest veranderende van de hoop zijn). 

Meestal zijn die superhelden qua gezicht ook nog eens behoorlijk inwisselbaar. Gelukkig draagt Clark Kent een bril, anders zou je hem gerust kunnen aanzien voor Bruce Wayne.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bijna alle superhelden van Marvel en DC hebben zo'n vierkante marinierskop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29/7/2019 om 18:06, Tom B zei:

Iconisch is het juist woord! Het wekt bij mij ook veel heimwee op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 7/31/2019 at 1:03 AM, Kameraad Mauser said:

Bijna alle superhelden van Marvel en DC hebben zo'n vierkante marinierskop.

De moordenaar van J.F.Kenndy was een ex-marinier, en hij had helemaal geen vierkante marinierskop.

th?id=OIP.sbzK1pDahhvfj4nsE0M4KQAAAA&pid

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Peter Motte said:

De moordenaar van J.F.Kenndy was een ex-marinier, en hij had helemaal geen vierkante marinierskop.

th?id=OIP.sbzK1pDahhvfj4nsE0M4KQAAAA&pid

Hij niet, nee. Maar de personages in Marvel en DC wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎3‎/‎05‎/‎2019 om 11:48, ivo zei:

Voor de mensen die zich afvragen wat er in de dossiers van de integrales staat:

1/ per album één pagina met een heel kleine samenvatting van elk verhaal (een paragraafje of zo), en voor de rest wat historische weetjes over het gebruikte onderwerp, of iets markants dat de lezer niet direct opvalt, of opgemerkte foutjes, kortom vooral kleine weetjes.  We reserveren dus zeker geen volledige pagina voor een samenvatting van een verhaal dat je ook zelf gewoon in de integrale kan lezen.

2/ de resterende 10 (of 8 pagina's vanaf integrale 3) vertellen de ontstaansgeschiedenis van de reeks, achtergrondinfo over de tekenaars die er op dat moment aan meewerkten, historische duiding die voor meerdere albums geldt (bv. het gebruik van Vikings), vergelijken van de reeks met andere bronnen (bv. de originele Arthur-legendes vs. de Vandersteen-versie), een historische uitleg over waarom Johan met zijn Nederlands zich verstaanbaar kan maken in gans West- en Noord-Europa, enz...

We hebben wegens plaatsgebrek ook al bepaalde items moeten schrappen, zoals de vrouwelijke middeleeuwse haar- en hoofddekselmode (realiteit vs. RR) ...

De bedoeling is een onderhoudend dossier te creëren, met info over hoe de reeks tot stand komt, maar ook wat historische weetjes die we toetsen aan de voorstelling ervan in de RR...

Voor de mensen die de dossiers gelezen hebben: laat gerust weten wat je ervan vindt :-). Tips m.b.t. bepaalde onderwerpen zijn steeds welkom.  Momenteel werken we de teksten voor integrale 5 af, daarna komt nog integrale 6.

Er moet nog beslist worden of de integrales verder gezet worden...

Ik heb nu (pas) deel 3 ontvangen en het dossier gelezen. Over het geheel ben ik zeker tevreden, maar het dossier valt me wat tegen. Te veel informatie die weinig te maken heeft met de verhalen zelf: lengte en taal van middeleeuwers. Leuke wikipedia-weetjes, maar te weinig relevant. Maar verder mijn complimenten voor de integrales.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, De gekke striplezer zei:

taal van middeleeuwers.? Interessant toch, voor wie achtergrond wil bij de RR?

Te droes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, De gekke striplezer zei:

taal van middeleeuwers.? Interessant toch, voor wie achtergrond wil bij de RR?

op zich wel. Heb je het dossier gelezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag is het zover! Album 263 De Vervloekte Talisman ligt in de winkels.

Een letterlijk en figuurlijk donker album, waarin we een shockerend feit over Johan te weten komen.

Ik post er nog een video over, naar aanleiding van de rolletjes die Robert Harbers en ikzelf kregen.

RR263.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, Martin zei:

Een letterlijk en figuurlijk donker album, waarin we een shockerend feit over Johan te weten komen.

Laat me raden. Hij heeft ne kleine bij de zus van Bahaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, Werner zei:

Of een stiekeme relatie met zijn paard?

Deel dit bericht

Link naar bericht
42 minutes ago, Werner said:

Jij refereert naar album 249 op scenario van Peter De Gucht. Nee, die verhaallijn werd niet opgepikt, en het is de vraag of dat er ooit nog van komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
25 minutes ago, Ambreville said:

Of een stiekeme relatie met zijn paard?

Maf!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Illustrator Pascal zei:

Hij heeft een nieuwe coiffeur.

Zijn oud kapsel terug, een rood hemd en een innige reunie met zijn hond Bessy. Toch blijft hij nog stiekem zijn paard zien.

image.png.6b29a2525601c2657f4e0638f3dd28a5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hier is de zojuist gefilmde video over het album en de cameo´s, waarbij ik mezelf ook eens in het zonnetje zet, mag het even?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Illustrator Pascal said:

Hij heeft een nieuwe coiffeur.

Ik denk eerder dat er bij deze versie van Johan geen kapper aan te pas komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...