Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Martin

De Rode Ridder

Recommended Posts

De remake van de Toverspiegel vind ik prachtig getekend. Een beetje moeite heb ik toch met de gezichten van Johan en Galaxa. Ik vind ze minder sympathiek c.q. minder aantrekkelijk/vrouwelijk overkomen dan bij Biddeloo..

maar verder complimenten!

Wat mij betreft mag Cornelis er nog een doen, bijvoorbeeld nr. 36 De Zwarte Roos, of 20 Kerwijn de magiër.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Willem II zei:

Tot hoever?

niet gezegd, gewoon dat 2020 verdergaat. Ikzelf hoop tot voor de Horst cyclus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/10/2019 om 12:36, Willem II zei:

De remake van de Toverspiegel vind ik prachtig getekend. Een beetje moeite heb ik toch met de gezichten van Johan en Galaxa. Ik vind ze minder sympathiek c.q. minder aantrekkelijk/vrouwelijk overkomen dan bij Biddeloo..

maar verder complimenten!

Wat mij betreft mag Cornelis er nog een doen

of Karpax :)
of die met die waternymf! Heerlijk!!

Ik ben het helemaal met je eens. Ik had geen moeite met hun gezichten, maar ik kan je wel begrijpen.

ik heb hem juist gisteravond voor de tweede maal gelezen (1 keer bladeren, 2e keer is écht lezen en details opsnuiven) en het verhaal raakte me alsook het artwork.
Heel erg fijn, dat ik dit nog mag beleven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 30/9/2019 om 12:34, Ambreville zei:

Op 60 jaar zien we toch wel een oude snoeper. Of zou het Lancelot zijn?

9DB1189A-D3C8-4912-8B7E-D76B9B524655.thumb.jpeg.62be3d15183922d5681b623a4d351eb5.jpeg

volgens het andere panel dat ik zag op Facebook, denk ik toch Lancelot dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/10/2019 om 21:33, Timhardt zei:

niet gezegd, gewoon dat 2020 verdergaat. Ikzelf hoop tot voor de Horst cyclus.

Hier ben ik heel blij om. Ik hoopte het stiekem dat ze tot in de Biddeloo periode zouden geraken.
Tot nu toe kocht ik braaf alle integrales om het project zoveel mogelijk te steunen.
Mijn oude rode ridders vallen toch uit elkaar of ze zijn anachronistisch ingekleurd.

Godzijdank David Steenhuyse en Ivo de Wispelaere !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎22‎/‎10‎/‎2019 om 09:42, boomvavavoom zei:

of Karpax :)
of die met die waternymf! Heerlijk!!

Ik ben het helemaal met je eens. Ik had geen moeite met hun gezichten, maar ik kan je wel begrijpen.

Alsjeblieft niet Karpax! Dat vond ik toch een afknapper. :e011: Ongeloofwaardige SF. Hopelijk geen SF meer bij de Rode Ridder!:o

Deel dit bericht

Link naar bericht
54 minuten geleden, boomvavavoom zei:

tsja

Ik vond die 2 deeltjes erg leuk. Maar ja, blijkbaar niet iedereen :)

Dat mag.:e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Galaxa op A4 geschonken door Patrick Cornelis voor de Strips4life veiling die start op 22/11 op catawiki

galaxa.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 25/10/2019 om 14:38, boomvavavoom zei:

tsja

Ik vond die 2 deeltjes erg leuk. Maar ja, blijkbaar niet iedereen :)

Hangt er waarschijnlijk vanaf wanneer je die voor de eerste keer gelezen hebt.

Als 10 jarige vond ik het geweldig. Ik stelde toen ook niks in vraag eigenlijk.

Nu heb ik ook meer mijn twijfels en vind ik het een ietsiepietsie ongeloofwaardig... (ja en de rest ook)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik las het als puber. Alles vond ik gaaf aan Rode Ridder dnek ik :)
Ik vond de oudere nummers vreselijk (door de ouderwetse tekeningen) en merk dat ik SF als nieuwe stroming ontdekte.

Tegenwoordig kijk ik ook meer naar andere zaken, lees ik een verhaal en kan bij mezelf denken 'er misten nog 2 pagina's' ofzo. Dat is idd een andere beleving.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Ik zag op Boek.be dat van de De Rode Ridder door Biddeloo ook een integrale reeks gaat verschijnen in 2020

https://www.boek.be/boek/de-biddeloo-jaren-integrale-01

https://www.bol.com/nl/p/rode-ridder-integraal-hc01-biddeloo-jaren-integrale-editie/9200000123910944/?bltgh=nCe4QduvR4uHhseMS-FMog.1.10.ProductTitle

Op Bol.com staat hij ook al aangekondigd ! 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hoop wel dat ze de 7 strips die tussen de geplande zesde integrale en de eerste Biddeloo vallen, ook nog in een integrale stoppen.
Iemand daar informatie over ?
Want anders heb je zo een ongelukkig gat in je collectie. Ik lees mijn strips graag ook op volgorde 😇.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, BobFish zei:

Ik hoop wel dat ze de 7 strips die tussen de geplande zesde integrale en de eerste Biddeloo vallen, ook nog in een integrale stoppen.
Iemand daar informatie over ?
Want anders heb je zo een ongelukkig gat in je collectie. Ik lees mijn strips graag ook op volgorde 😇.

Oeps, verschoning :

"Het eerste verhaal waarvan hij [Biddeloo] de schetsen mocht uitwerken en inkt zetten was De wilde jacht (album 37, 1968). Vanwege tegenvallende verkoopcijfers wilde Willy Vandersteen eind jaren 60 de stripreeks stopzetten en de Rode Ridder laten sterven in het album De laatste droom (album 41, 1969). Uiteindelijk werd echter besloten de reeks "Biggles" te stoppen. Biddeloo nam "De Rode Ridder" geheel over vanaf Drie huurlingen (album 44, 1969) en voorzag zowel de tekeningen als de scenario's."

Dus dat komt wel in orde waarschijnlijk 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iemand meer info? Plant men die 160-tal biddeloo verhalen allemaal te includeren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, Timhardt zei:

Ik stop voor de Horst cyclus. Tot dan Was het een fantastische reeks!

Wat is juist de Horst cyclus ? Als ik vragen mag.

Misschien een domme vraag 🤓

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, BobFish zei:

Wat is juist de Horst cyclus ? Als ik vragen mag.

Misschien een domme vraag 🤓

Albums 131 tot en met 151.

De albums die draaien rond het kasteel van Horst en zijn bewoners of waar het kasteel dient als uitvalbasis. 

Persoonlijk vind ik dat een topperiode. 

Net als de Tintagel saga (152 tem 157), maar toen ben ik als klein Tommeke in de rode ridder albums gerold, dus dat zal er ook wel met meespelen.

De kronieken van Merlijn (173 tem ?189?) toonden vooral veel potentieel maar door een veel te laag aantal pagina's waardoor inhoudelijke uitwerking uit het raam vloog en bij de twee eerste albums verschrikkelijke druktechnieken (photoshop stond nog in de kinderschoenen, en inkleuren er mee helemaal, en dan nog dat voos aanvoelden papier...ugh) is dat vooral een bron van teleurstelling en gemiste kansen. (Al blijf ik de onthulling van de identiteit van Kerwyn steunen :D)

Met die nummers op te zoeken, heb ik precies toch goesting gekregen om die albums waar de vormelijke shwung en de inhoudelijke shlack van afdruipen toch nog eens te herlezen :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Horst cyclus is top. Maar alle dat is nog een stuk of 15 integrales wachten. Wel een duur grapje die integrales.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, lukoste zei:

Wel een duur grapje die integrales.

35 eur / 6 albums in hardcover met dossier = minder dan 6 eur per album. Valt best mee, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...