Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Martin

De Rode Ridder

Recommended Posts

Op SSZ-site nu een mooie serie over 60 jaar Rode Ridder. Elke dag een fraaie blik op een door de redactie geselecteerd album.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/13/2019 at 9:56 PM, Lamme Goedzak said:

Hebben die RR integrales een beetje een deftige bindkwaliteit?

De bindkwaliteit is zowat het enige deftige aan die integrales.

Ik blijf nog altijd hopen dat Adhemar die oude Rode Ridders ooit een keer deftig gaat uitgeven, zoals Robert en Bertrand en Uit de archieven van Vandersteen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Mask zei:

De bindkwaliteit is zowat het enige deftige aan die integrales.

Ik blijf nog altijd hopen dat Adhemar die oude Rode Ridders ooit een keer deftig gaat uitgeven, zoals Robert en Bertrand en Uit de archieven van Vandersteen...

Nu vraag ik me toch af  wat er dan wel aan scheelt volgens jou ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, acor zei:

Veel fragieler voor breken dan bv. de Dupuis integrales of zelfs de Suske & Wiske Classics-integrales vermoed ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, acor zei:

ik ook.

Prachtige uitgaves. Breekbaar? Wat doen jullie met strips? Discuswerpen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 hours ago, acor said:

Het zijn archi-lelijke boeken. En alle pagina's zijn in het blauw in plaats van afwisselend blauw/rood-bruin zoals het oorspronkelijk was en zoals het in mijn geheugen gegrift staat. En laten we eerlijk zijn: de inhoud is niet van een zodanig hoog niveau dat je de lelijke vormgeving er maar bij neemt.

"Stil, ik hoor een hoorn toeten" ... 🥺

Ik keek er naar uit. Het had mooi kunnen zijn. Maar ze zijn een grote teleurstelling geworden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je het vergelijkt met integrale uitgaven die Sherpa (bv. Roodbaard), Dargaud (bv. Blueberry), Dupuis (bv. Buck Danny) en Arboris (bv. Tanguy en Laverdure) op de markt hebben gebracht, is het ontwerp inderdaad niet veel soeps. En nog relatief duur ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik vind de integrales geweldig goed gedaan.

de dossiers voor de verhalen alleen al maken het een aanschaf waard!

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Mask zei:

Het zijn archi-lelijke boeken. En alle pagina's zijn in het blauw in plaats van afwisselend blauw/rood-bruin zoals het oorspronkelijk was en zoals het in mijn geheugen gegrift staat. En laten we eerlijk zijn: de inhoud is niet van een zodanig hoog niveau dat je de lelijke vormgeving er maar bij neemt.

Ik keek er naar uit. Het had mooi kunnen zijn. Maar ze zijn een grote teleurstelling geworden.

De eerste verhalen, ik denk t/m nr. 25, waren alleen in het blauw uitgegeven, hoor.

Ik vind de boeken wel geslaagd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Willem II said:

De eerste verhalen, ik denk t/m nr. 25, waren alleen in het blauw uitgegeven, hoor.

Tiens, bij mij zijn de eerste nummers allemaal afwisselend blauw/bruin. De latere nummers (De walkuren bijvoorbeeld)  zijn volledig in het blauw. En de nog latere nummers zijn dan weer in het zwart.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Mask zei:

Dat blauw is net wat de blauwe RR's zo uniek maakte. Ik vind het passend dat men dat doorgetrokken heeft naar het coverontwerp voor de integrales.

Je kunt moeilijk een integrale uitbrengen en gaan prutsen aan de inhoud omdat de eerste delen niet hetzelfde niveau behalen als de rest. De eerste Kuifje en Lucky Luke, om maar iets te noemen, waren ook in niets te vergelijken met de latere delen.

En dat blauw van de pagina's klopt inderdaad. Jouw oude versies waren herdrukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, Mask zei:

Tiens, bij mij zijn de eerste nummers allemaal afwisselend blauw/bruin. De latere nummers (De walkuren bijvoorbeeld)  zijn volledig in het blauw. En de nog latere nummers zijn dan weer in het zwart.

ik bedoelde dat de eerste drukken van nr. 1 t/m 25 in blauw verschenen. Herdrukken ook in blauw/bruin.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hallo mensen,

Het bieden op Galaxa en alle andere illustraties voor het goede doel is begonnen.
Een originele plaat op A3 met super kwaliteitspapier.
Momenteel is Galaxy 1 euro waard. Indien dit zo blijft wil dit zeggen dat zelfs indien de koper totaal geen interesse heeft in de tekening, het nog steeds een koopje zou zijn omdat het papier op zich al meer waard is.
Als Samson de pluche hond 250 euro opbrengt hoeveel is volgens jullie Galaxa dan waard?

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32074041-hommage-de-rode-ridder-originele-illustratie-galaxa-agotha-pascal-2019

GALAXA.thumb.png.52bae9903d1ba0a5c737c4c4178bbcb1.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎19‎/‎11‎/‎2019 om 14:19, Willem II zei:

Op SSZ-site nu een mooie serie over 60 jaar Rode Ridder. Elke dag een fraaie blik op een door de redactie geselecteerd album.

Mooie, gepassioneerde beschrijvingen van de diverse albums! Dank aan de auteurs!

De selectie komt mij wel vrij willekeurig voor. Ik verbaas me soms over de gekozen en overgeslagen albums, maar smaken verschillen nu eenmaal.

Ik kijk elke dag weer uit naar de volgende aflevering. Zijn hier meer liefhebbers? En wat is jullie mening?

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik volg het graag en zie met plezier plaatjes die me laten associeren met prachtige jeugdmomenten, waarin ik Johan en zijn vele mooie dames, goed leerde kennen.
Genieten!

Elk plaatje en bespreking laat een compleet tijdperk herleven. DANK!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Smullen van elke bespreking! De keuze komt tot nu toe ook behoorlijk goed overeen met mijn persoonlijke voorkeur.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Steve Van Bael (Facebook)

'Een tekening van een "kleine" Rode Ridder, die ik maakte een tijdje terug ter gelegenheid van "60 jaar Rode Ridder"!
Dat zou nog leuk zijn denk ik, de avonturen van een klein Rood Riddertje...'

78675667_10220645623670522_3462241401515802624_o.thumb.jpg.7fa8b09d3cd1f325a9e07d55b3a457d3.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Naast deze van Pascal Agotha is ook de Galaxa van Patrick Cornelis beschikbaar op de veiling die vrijdag 6/12 ten einde loopt

galaxa.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, acor zei:

'Een tekening van een "kleine" Rode Ridder, die ik maakte een tijdje terug ter gelegenheid van "60 jaar Rode Ridder"!

78675667_10220645623670522_3462241401515802624_o.thumb.jpg.7fa8b09d3cd1f325a9e07d55b3a457d3.jpg

In zo'n benadering en in deze stijl zou ik eerlijk gezegd niet de minste interesse hebben.  Maar die jongere Rode Ridder van Stedho destijds, daar zou ik met veel enthousiasme naar uitkijken.  Dat zag er fantastisch uit en sprak mij énorm aan.  Er waren meer en mooiere afbeeldingen vrijgegeven, maar ik krijg ze niet gevonden.

image.thumb.png.b45ca3dcbf68071647bfd2c606a679ef.png

image.png.f743e4a6c8a86ae3e1e595c898d27825.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, acor zei:

A Great idea. I like this style for a children version. In Italy a similar commercial operation was created for the character Black Dragon (DragoNero). An intelligent way to retain small readers that when they grow up will switch to the adult version.

1571057004185.png--i_ribelli_dell_erondaDRAGONERO-ADVENTURES-2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

De nieuwe rage.

alex.thumb.jpg.fe17b213dba8118be6e7903046fb8784.jpg

Voor mij vrij overbodig. Zoals Alix bewezen heeft is de kans op heel zwakke verhalen groot, waardoor je eerder schade aanbrengt aan de originele IP dan hem versterkt. Zoals Solo bewezen heeft, geen kat heeft interesse in prequels (sorry Black Widow).

Was Johan overigens volgens de boeken niet van horige-afkomst? Veel superspannende verhalen zullen er dan niet zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...