Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Martin

De Rode Ridder

Recommended Posts

De soundtrack van de Rode Ridder (Legendre/Bono) -stripscyclus

I created this playlist based on Marc's cycle of stories.

The first track "Terrasanta" (Holy Land) refers to Johan's trauma after the Crusades.

In the second track I have inserted the reference to Allis (Alice) while epic and powerful moments alternate with gentle and romantic music.

...following Johan's character from the search for the chosen one to the last exciting and mysterious adventures.

Enjoy listening!

Fabio

https://open.spotify.com/playlist/72xjE0LyzxBarwvthi3BZc?si=Zto84fp-TDW_Ar8IdwFVEA

82524814_10216106263628836_5742266778197

Deel dit bericht

Link naar bericht

Added to my library, but I'll listen to it when I'm no longer on the nightshift. These slow songs are too dangerous to listen to while driving home :)

At first glance, there are some nice songs in that list.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Yes, Tanuki.
But some tracks, like "Terrasanta", you can listen to it even in a car. It's a metal/folk genre. ;) (the first track).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Serieus prachtig!! Leuke stijl! Doet me een beetje aan Doug Mahnke denken.

is het ondertussen neit bijna tijd voor een nieuwe RR?

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, boomvavavoom zei:

is het ondertussen neit bijna tijd voor een nieuwe RR?

30 mei :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

o darn. Ik dacht die volgende week op te halen :)
Ik heb er weer zin in :)

merci voor die info!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het enige probleem met die nieuwe Rode Ridders dat 30 bladzijden echt wel te weinig is. Voor mij mogen dat gerust verhalen van 44 bladzijden worden, zoals Kiekeboe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Fabio Bono zei:

2 super Reviews! :cheerf2:

Well deserved!

Deel dit bericht

Link naar bericht
35 minuten geleden, Werner zei:

Ik vind het enige probleem met die nieuwe Rode Ridders dat 30 bladzijden echt wel te weinig is. Voor mij mogen dat gerust verhalen van 44 bladzijden worden, zoals Kiekeboe.

Met je eens!

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, DeRillendeRots zei:

Met je eens!

idem. dat geeft weer veel meer ruimte voor verhaal. En waarde voor je geld :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, Werner zei:

Ook eens. De strip is te dun. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag deze ergens aangekondigd worden. Hopelijk is dit een voorlopige cover, of ben ik de enige die hier een hoofdpijnplaatje in zie?

IMG_0195.thumb.JPG.66571c8e83fec21e0064aee8b8250dfb.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vraag me af waarom ze voor dit soort covers zo graag prenten gebruiken die niet bedoeld zijn om zo hard uit te vergroten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ja ECHT??!?!? Dat vroeg ik me ook al af!
waarom niet een nieuwe artiest vragen voor volledig nieuwe platen zelfs? En die op de zijkant van de cover door laten lopen en die zorgen dan in de kast voor een doorlopend plaatje?
OKAY dat is wellicht overdreven maar .... het artwork is én achterhaald én gewoon idd niet geschikt om uit te vergroten, laat staan dat het coverkwaliteit is

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben tijdens de lockdown herbegonnen met grote delen van de reeks te herlezen.

Zuiver op basis van de verhalen: wat een verschil met de huidige verhalen van Legendre. Vandersteen en Biddeloo wisten hoe een goed verhaal in elkaar zat. Actie, spanning, heel veel fantasie ... dat mis ik in de verhalen van Legendre. Tijd om er een andere scenarist op te zetten. Ik vind de latere pure pulpverhaaltjes van Biddeloo nog beter dan wat er in de nieuwe verhalen te beleven valt.

En inderdaad: opnieuw meer pagina's zou de reeks zeker geen kwaad doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, acor zei:

Ik ben tijdens de lockdown herbegonnen met grote delen van de reeks te herlezen.

Zuiver op basis van de verhalen: wat een verschil met de huidige verhalen van Legendre. Vandersteen en Biddeloo wisten hoe een goed verhaal in elkaar zat. Actie, spanning, heel veel fantasie ... dat mis ik in de verhalen van Legendre. Tijd om er een andere scenarist op te zetten. Ik vind de latere pure pulpverhaaltjes van Biddeloo nog beter dan wat er in de nieuwe verhalen te beleven valt.

Biddeloo was onovertroffen in de periode tot nrs +/- 120. Maar de pulp die werd uitgebracht op het einde waren echt wel niet te lezen. Dan vind ik wat er nu is, toch wel stukken beter, en veelal hele mooie platen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, acor zei:

De reeks heeft het altijd met een dertigtal pagina's gedaan. Maar die vulden ze met 8 à12 prentjes per pagina. Enkel in Biddeloo's latere periode en de huidige reeks doen ze het met véél minder prentjes per pagina, waardoor je natuurlijk ook veel minder ruimte hebt om een verhaal te vertellen.

Recent besefte ik dat Biddeloo amper 26 was toen hij de Rode Ridder overnam. Immens jong om een dagelijkse realistische krantenreeks op je eentje te maken. Mijn respect is nog wat gestegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...