Ga naar inhoud

S.d.s.


WVlieg

Recommended Posts

Na enige afwezigheid ben ik terug.

Ik ben momenteel bezig met een nieuwe strip (en hopelijk nieuwe reeks). L.S.D. zit eventjes (?) in de koelkast.

Deze strip is getiteld: S.D.S.

Het eerste album zal: Goeiemorgend, goeiendag gaan heten! (primeurtje!) (het album zal vermoedelijk verschijnen begin september).

 

S.D.S. staat voor Selina De Schrijver, het jonge hoofdpersonage.

Maar het kan ook staan voor Studente & Detective Selina. Zo weet je misschien meteen wat je kan verwachten.

 

Komend weekend stel ik Selina voor op de Internationale Signeerdag waar ik ze voor het eerst voor het grote publiek ga tekenen.

Het eerste album kan ik hopelijk voor het eerst presenteren op het Brabants Stripspektakel (nog niet zeker dat ik hier zal zijn) of op de Aalsterse Stripbeurs (deze laatste is inmiddels bevestigd). Verder ben ik ook aanwezig met het eerste album op het Stripfestival in Terneuzen in november.

 

SDS heeft ook een eigen pagina op FB:  http://www.facebook.com/selinadestrip/ => de mensen die het leuk vinden mogen die pagina dus ook altijd liken! :-)

 

Hier alvast de start van S.D.S.:

 

30k3lvs.jpg

 

 

 

Link naar reactie

Ja, had zin om iets anders te tekenen, want LSD schoot niet zo goed op. Misschien dat ik er later nog eens verder werk van maak. Al geloof ik meer in dit project en vind ik SDS toch leuker om te tekenen. De bedoeling is nu om ook per album één verhaal te doen, met daarin een rode draad over de diverse albums.

 

Dat van die cheerleaders klopt idd en heb je goed opgemerkt. Zij hadden al een klein rolletje in de eerste L.S.D. (met Laura). Nu is de kans groter dat ze echter een grotere rol krijgen dan louter figurant op een paar plaatjes.

Link naar reactie

Inderdaad, Alexander DG op het krijtbord. Philemon en Elsje op de schoolbanken. Bert (van Ernie) en Anders-man op de affiches achter in de klas.

K vind het wel tof om er af en toe zo eens een paar dingetjes in te steken en denk dat dat ook leuk is voor de 'aandachtige' lezers!?(de echte stripkenners) ;-)

De lerares is trouwens ook gebaseerd op iemand bekend... (op minister Turtelboom), vandaar ook de verwijzing op haar shirt. K had er later ook nog een schildpad willen bijtekenen. Misschien doe ik dat de volgende keer wel! ;-)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

@dirk: Pfff... een kussend koppeltje tekenen is niet zo mijn specialiteit. Ik heb er lang aan zitten knutselen, en was zelf ook niet helemaal tevreden over dat plaatje, maar toch genoeg om het te gebruiken. Als er nog koppeltjes komen zal ik mij er nog wat verder op oefenen! ;-)

 

Anyway, hier het volgende strookje:

 

2unucfq.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...