Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
sanderg

Thorgal 15- De Meester Van De Bergen (Spoiler Alert)

Recommended Posts

Als je de theorie omtent antimaterie in beschouwing neemt, dan zou het feitelijk onmogelijk moeten zijn dat er 2 identieke hoeveelheden materie, de jonge en de oude torric op dezelfde plaats en tijdstip in de fysieke fasenruimte - waarde wetten van de fysica gelden - aanwezig zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

2 opmerkingen.

1) Cellen in het menselijk lichaam regenereren. De oudste cellen zijn neuronen, die worden ten laatste na 17 jaar vervangen. Dus oude Torric en Jonge Torric zijn dezelfde persoon maar niet dezelfde materie.

2) Rosinski zelf heeft gezegd dat het Torric was. Dat de hand niet zo goed uit de tekening kwam. Er is maar één expert nog beter om dit te beoordelen. Heeft iemand de mail van Jean van Hamme?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Ambreville said:

2 opmerkingen.

1) Cellen in het menselijk lichaam regenereren. De oudste cellen zijn neuronen, die worden ten laatste na 17 jaar vervangen. Dus oude Torric en Jonge Torric zijn dezelfde persoon maar niet dezelfde materie.

2) Rosinski zelf heeft gezegd dat het Torric was. Dat de hand niet zo goed uit de tekening kwam. Er is maar één expert nog beter om dit te beoordelen. Heeft iemand de mail van Jean van Hamme?

Nou, als we die inderdaad nog kunnen polsen... 🙂 dat zou helemaal top zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Ambreville zei:

2 opmerkingen.

1 uur geleden, sanderg zei:

Nou, als we die inderdaad nog kunnen polsen... 🙂 dat zou helemaal top zijn

Als verteller geeft Van Hamme je daar de ruimte om het zelf in te vullen. Als ik een oude, wijze Van Hamme was, zou ik de vraag beantwoorden met de vraag wat jij denkt, zeggen dat dat een interessante theorie is en het verder in het midden laten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minutes ago, Metabaron said:

Als verteller geeft Van Hamme je daar de ruimte om het zelf in te vullen. Als ik een oude, wijze Van Hamme was, zou ik de vraag beantwoorden met de vraag wat jij denkt, zeggen dat dat een interessante theorie is en het verder in het midden laten.

Helemaal eens - al zou ik persoonlijk, als ik de schrijver was geweest, erg geamuseerd zijn als iemand me, 30 jaar nadat ik het verhaal heb geschreven, nog zou vragen hoe het nou eigenlijk zit.. Dat is toch wel een soort ultiem bewijs dat het verhaal beklijft

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, sanderg zei:

Helemaal eens - al zou ik persoonlijk, als ik de schrijver was geweest, erg geamuseerd zijn als iemand me, 30 jaar nadat ik het verhaal heb geschreven, nog zou vragen hoe het nou eigenlijk zit.. Dat is toch wel een soort ultiem bewijs dat het verhaal beklijft

Dat denk ik ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag Dufaux gezien. Die merkte op dat Rosinski soms wel de echte nuances van de scenarist soms vergat voor het plaatje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 hours ago, Ambreville said:

Vandaag Dufaux gezien. Die merkte op dat Rosinski soms wel de echte nuances van de scenarist soms vergat voor het plaatje.

bij die zweverige verhalen van Dufaux is zo'n opmerking gauw gemaakt lijkt me.. de tekenaar zal waarschijnlijk net zoveel chocola maken van 's mans verhalen als ik.. noemde hij specifieke voorbeelden voor wat betreft Rosinski? 

Tijd temeer om nu maar s Van Hamme te gaan benaderen om, na hem gepolst te hebben over het 15e Thorgal album, ook eens te vragen hoe hij de samenwerking met Rosinski heeft beleefd. Zo'n interview zou ik bijzonder graag lezen.. de interviews die ik tot nu met Van Hamme las gingen vooral over al zijn reeksen. Interviews inzake zijn reeksen afzonderlijk ontbreken helaas vooralsnog volgens mij.

Het zou helemaal fantastisch zijn als er nog s n one shot zou komen van hem met Rosinski.. maar ik vraag me dat af.. Ik meen dat de band tussen beide heren nochtans nog altijd goed is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 30/11/2019 om 22:17, Ambreville zei:

Tja, voor Rosinski is Frans ook niet zijn moedertaal, en dan ongeacht van hoe lang je al Frans spreekt mag je dat niet uit het oog verliezen. Bij een scenario van Van Hamme moet je ook sowieso veel minder naar nuances zoeken als een Dufaux-scenario

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...