Ga naar inhoud

Comics Station In Antwerpen Centraal


Recommended Posts

  • 1 year later...

Als ik even reclame mag maken: ik ben afgelopen weekend naar het Comics Station geweest en het was echt wel de moeite om te doen. Dit is eigenlijk een indoor pretpark in stripthema. Als het wat slechter weer is, een absolute aanrader voor gezinnen met lagere school kinderen.

 

Niet alles staat al op punt: binnengeraken en een correct werkend bandje krijgen was frustrerend. Dat bandje heb je nodig om toegang te krijgen tot de attracties, maar eens dat in orde was, was het een heel aangename ontdekking. We gaan deze zomervakantie nog eens terug.

 

De zes thema's:

 

Jommeke: oa bots auto's in de vorm van de vliegende bol. Leuk om te besturen ook.

Urbanus: cakewalk (funhouse) door het huis van Urbanus. Was een absolute hit bij de kinderen.

Kiekeboes: oa een vrije val, waarbij je de verdiepingen van het Kiekeboe huis aandoet. Vooral de badkamer met Fanny was goed gevonden. :e012:

Suske en Wiske: oa een spel via een teletijdmachine waarbij je enkele opdrachten kreeg om terug buiten/in het heden te raken. Heel leuk concept.

Lucky Luke: oa een shooter game en korte 4D tekenfilm.

Smurfen: oa een rit door het smurfenbos, waarbij je de smurfen moest helpen door met een stok op het digitale scherm dingen aan te raken (oa mee helpen fruit plukken).

 

Daarnaast had je nog verschillende computerspelletjes, glijbanen, een grote speeltuin verdeeld over 2 verdiepingen en eethoekjes.

 

Opgepast voor die grootste indoor glijbaan: die is heel leuk, maar volwassenen durven al eens bij de EHBO post te eindigen. :116:

 

Nog een tip:  Het was daar vrij warm, dus best luchtig kleden.

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
51 minuten geleden, linthout zei:

Het is zeker toegelaten om even reclame te maken voor Comics Station! :e005:

Stond Nabuko Donosor al terug aan de ingang van Tollembeek?

Ze hadden die in de eerste week al stuk gekregen.

 

Goh, niet dat ik me kan herinneren.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
49 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Aanbevolen leeftijd kinderen? Mijn oudste is 6 jaar maar ze kent eigenlijk enkel Jommeke en De Smurfen. Is het zonder referentiekader ook de moeite?

 

Mijn jongste zoon is ook 6 en die heeft zich rot geamuseerd. De ideale leeftijd lijkt me 6-11 jaar, hoewel andere leeftijden zich daar ook kunnen amuseren.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Oh ja, er is ook een stripwinkel met gadgets en een beperkt aantal strips, vooral van de aanwezige thema's (maar ook enkele Nero's, Rode Ridders restyle, Robbedoes Fc De Kampioenen en soortgelijke). Er stond bv overal reclame voor de nieuwste Sus en Wis, maar die was niet in stock. Dus tja, daar liepen ze dan weer inkomsten mis.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik was er al eens heen gegaan voor een persconferentie over iets anders. Ik had toen al het plan om er deze zomer met mijn neefjes en een nichtje naartoe te gaan. Het is eigenlijk een beetje een kermis zonder de spectaculaire dingen (loopings en zo) die je in pretparken wel meer vindt. Ik denk ook niet dat ik mijn familie er langer dan een namiddag in kan laten rondlopen, want tegen dan hebben ze al wel alles gezien, en dan komt de vraag of ik ze er later een tweede keer mee naartoe kan nemen.

Vooral het huis van Urbanus leek me toen het tofste onderdeel en mijn familie zie ik ook wel een uurtje zoet raken in dat grote klimrek. De attracties zijn ook leuk zonder kennis van strips.

En ja, toen we een drankje nuttigden op de bovenste verdieping, moesten we al dekking zoeken in de schaduw. Je zit daar onder de zon en het glazen dak maakt er ene serre van. O wee de jobstudenten die daar werken.

Link naar reactie

Ja, een ochtend/namiddag dachten wij ook en uiteindelijk zijn we er van 11u-18u gebleven en wilden de kinderen nog niet naar huis. Op een bepaald moment hebben we ze ook gewoon laten spelen en attracties opnieuw laten doen, terwijl de volwassenen iets gingen drinken. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hoe groot is dit eigenlijk? Kan je het wat vergelijken met de NAMCO arcade in Londen aan Trafalgar square?

En trekt het wat volk?

Van wat ik er van hoor is het een beetje "soft" qua attracties, en daar kan ik die van mij niet meer wild van maken. Rollercoasters en adrenaline rushes, weetjewel.

Die schuifaf ziet er mij het enige echt "spectaculaire" te zijn wat ze constant zouden doen, maar of het genoeg zou zijn? 

 

Link naar reactie
Op 7/4/2017 om 00:55, marioboon zei:

Hoe groot is dit eigenlijk? Kan je het wat vergelijken met de NAMCO arcade in Londen aan Trafalgar square?

En trekt het wat volk?

Van wat ik er van hoor is het een beetje "soft" qua attracties, en daar kan ik die van mij niet meer wild van maken. Rollercoasters en adrenaline rushes, weetjewel.

Die schuifaf ziet er mij het enige echt "spectaculaire" te zijn wat ze constant zouden doen, maar of het genoeg zou zijn? 

 

 

Voor een echte adrenaline rush moet je er idd niet naar toe gaan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik ben de voorbije week naar Bellewaerde (Jommekesdag) en Bobbejaanland (1+1 gratis) geweest en mijn nichtjes hebben zich geweldig geamuseerd. Waar ik jongetjes van hun leeftijd zag wenen op roetsjbanen, riepen de meisjes "nog een keer" toen we nog niet eens aan het einde van de rit kwamen, zeker op toestellen waarbij ik zelf al vreesde dat we uit de bocht gingen vliegen terwijl hun papa hoogtevrees heeft.

Ik had in augustus graag naar Comics Station geweest, maar nu weet ik al zeker dat ze het er niet zo leuk zullen vinden door een gebrek aan dat soort spektakel. Dat ligt nog te vers in hun geheugen. Ik heb dat al gemerkt aan hun reacties toen we op softere attracties zaten. Ik zeg het niet graag, maar door slechts een kleine meerprijs en hier en daar nog met korting kan ik mijn belofte net zo goed nakomen door naar Walibi te gaan. Alleen met de bonus om na Comics Station nog de stad Antwerpen in te trekken, zou ik hen nog kunnen paaien.

Link naar reactie

Vandaag met de neefjes geweest. Zoals de meeste anderen vonden ze ook het Urbanus-gedeelte het beste en daarna de douche die ze van Fanny kregen. Mocht er een heel pretpark rond Urbanus bestaan, dan zouden ze er elke dag naartoe willen. Ik ben in de ronddraaiende ton op mijn bek gevallen.

Ook in het grote klimrek en hindernissenparcours hebben ze heel wat tijd gespendeerd. Daar hebben ze zich als ninja's gedragen.

In het Egypte-gedeelte van de Teletijdmachine van Suske en Wiske zijn ze in alle enthousiasme tegen elkaar gelopen en kon ik er een afvoeren met een bloedende neus. Bij de EHBO was het de eerste keer dat ze hun EHBO-koffertje hebben opengedaan.

De glijbanen hebben ze meerdere keren gedaan. Na de eerste en hoogste heb ik het daar opgegeven. Ik raakte constant met mijn grote voeten en lange benen half klem in de bochten.

Bij de vliegend bollen/botsauto's stonden er jammer genoeg meer stuk aan de kant dan dat er reden, maar in alle eenvoud was dat ook weer een goede attractie.

 

In pretparken moet je eigenlijk voornamelijk vastgeklemd of vastgesnoerd worden in zitjes, in Comics Station moet je vooral zelf veel doen en dat verschil konden ze best appreciëren. Ze willen er al terug naartoe gaan, maar dan liefst met een uitbreiding van Urbanus. De Smurfen met hun flauwe toverstokjesattractie mochten voor hen plaats ruimen voor Urbanus.

Wie er vlug en eerst op attracties wil, moet 's morgens gaan. In de namiddag is het er beduidend drukker, wat een goed teken is voor het hele park. Met een onderbreking als middagpauze buiten het park hebben we er in totaal zo'n 4-5 uur in rondgelopen.

Link naar reactie

Afgelopen week voor het eerst naar Comic Station Antwerp geweest. Ook bij mijn kids was het grootste enthousiasme voor het 'Urbanus'-gedeelte. 'Kiekeboe'-lift (met bijhorend filmpje) kon ook op goedkeuring rekenen. Het magische bos van de Smurfen is knap gemaakt maar nogal flauw qua actie. De toverstafjes werkten niet echt naar behoren. Lucky Luke-race vonden ze ook de max. De 4D film van Lucky Luke was een afknapper. Van 4D verwacht je toch dat je stoel meebeweegt om je echt het gevoel te geven 'in' de actie te zitten. Er is meer nodig dan wat wind, waterspettertjes en lichteffecten in de zaal om van een 4D-beleving te spreken. Barabas' teletijdmachine vonden ze ook de moeite (zeker het hypernerveuze getik op de lichtknoppen). Alles is heel mooi en verzorgd afgewerkt met heel veel respect voor de originele papieren stripversies. In de vm nauwelijks wachtrijen. Ik vond het zelfs zorgwekkend kalm. Zoals al in eerdere reacties hierboven vermeld is het allergrootste nadeel de hitte. Zonder iets te doen, druipt het zweet van je hoofd. Daar moet echt wel iets aan gedaan worden. Ik had echt medelijden met de man (of vrouw?) die in het pak van Grote Smurf rondliep... Leuk gedaan dus maar de ingangsprijs moet echt omlaag. Het is veel te veel geld voor wat het uiteindelijk is. Deftig airco en de ticketprijs omlaag, alleen dan zal er wellicht meer volk afzakken.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ga akkoord met al je bevindingen. Ik had ongeveer dezelfde ervaringen en commentaren die ik ook van mijn neefjes ontving. Toen ik hen op voorhand zei dat er vier verdiepingen waren met zestig attracties, wat ik in de info gelezen had, waren ze wel wat ontgoocheld dat de werkelijke actie maar op 2 verdiepingen was en nog wat lachspiegels en een ingang tot dat speeltuingedeelte op een andere verdieping. Je hebt snel alles gedaan en dan doe je de beste attracties nog een derde of vierde keer met Urbanus als toppunt dat wij zes keer hebben gedaan. De zin bij mijn neefjes was er wel om terug te gaan (zij moesten het natuurlijk niet betalen), maar ze vonden ook wel dat er dan telkens nieuwe attracties bij moeten komen. Maar is daar wel plaats voor?

 

Hier en daar staat trouwens een ventilatortje, maar dan bij de werkkrachten die de bezoekers binnenlaten bij een attractie. Die werknemers en/of jobstudenten roteren vrij regelmatig van de ene attractie naar de andere zodat ze niet een hele dag bij hetzelfde moeten staan. De eerste jongen die bij de Teletijdmachine stond, werkte daar helemaal niet graag. Nul contact met bezoekers, geen woord, totaal ongeïnteresseerde blik terwijl alle anderen gelukkig heel vriendelijk waren. Zoiets pikken bezoekers ook wel op.

 

Die Kiekeboe-attractie zal voor mij trouwens een mysterie blijven. Ik mocht er niet op. Laat me stellen dat ik er te groot voor was. Ik kon niet deftig recht zitten zonder met mijn schouders de beugel te blokkeren. Die andere Kiekeboe-attractie (de donkere gang met te mijden lichtstralen) was vooral een domper omdat je na enkele meter alweer buiten staat.

Link naar reactie

Ik kom er net vandaan. Er waren deze middag al 1200 bezoekers en naar schatting zouden er nog 500 a 600 bijkomen vandaag.Het park is berekend op maximum 2000 bezoekers.

Het is de bedoeling dat er nog van alles bijkomt.

Wat ik persoonlijk vooral mis is een educatief gedeelte.

Hoe een strip gemaakt wordt zou hier toch moeten getoond worden.

Maar het komt allemaal! (zeggen ze toch) !

 

 

Link naar reactie

Ik meen 21,50  , maar minder duur als je via internet bestelt.

Kun je er als volwassene iets gaan doen?

Het zou me bijzonder verbazen als je scheef bekeken werd.

Maar de attracties zijn toegespitst op kinderen.

Je kunt er overal wel in hoor, dat wel. Als stripfan is het misschien leuk om het allemaal eens te zien???

Ik kan daar moeilijk zelf veel over zeggen, ik zit er te dicht bij.

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Wat ik persoonlijk vooral mis is een educatief gedeelte.

Hoe een strip gemaakt wordt zou hier toch moeten getoond worden.

Maar het komt allemaal! (zeggen ze toch) !

 

Ik spreek nu enorm tegen mijn eigen winkel, maar dat is het laatste wat kinderen van een pretpark verwachten ;-) Tenzij het gekoppeld wordt aan workshops op woensdagnamiddag  en schooluitstappen (zoals in het Stripmuseum en Bokrijk en de School van Toen)

Link naar reactie
1 minuut geleden, marioboon zei:

 

Ik spreek nu enorm tegen mijn eigen winkel, maar dat is het laatste wat kinderen van een pretpark verwachten ;-) Tenzij het gekoppeld wordt aan workshops op woensdagmiddag  en schooluitstappen (zoals in het Stripmuseum en Bokrijk en de School van Toen)

Ja, zo bedoel ik het ook. Er kunnen ook TVs zijn met filmpjes enz... Het educatieve gedeelte HOEFT niet saai te zijn!

Link naar reactie
19 uren geleden, linthout zei:

 

Wat ik persoonlijk vooral mis is een educatief gedeelte.

Hoe een strip gemaakt wordt zou hier toch moeten getoond worden.

Maar het komt allemaal! (zeggen ze toch) !

Is perfect op te lossen,door een treinticket te lopen naar Kalmthout ( Suske en Wiske museum),misschien dat ze kunnen gaan samenwerken.

In de voormiddag het educatieve,en in de namiddag het actieve ;-).

19 uren geleden, linthout zei:

 

 

 

Link naar reactie

Educatieve initiatieven nodig? Hoe wordt een strip gemaakt? De taal en oorsprong van het beeldverhaal? Geschiedenis in strips? Onze educatieve stripexpositie (inclusief educatieve bundel, met kostuums en attributen, quiz, powperpoints, oplossingen, filmpkes, workshops, en de hele ratamaclan) doet  al 4 jaar de ronde in Vlaamse en Nederlandse bibs: zie https://alexanderdegrote.com/expositie/ en https://alexanderdegrote.com/educatief/ enz... Dus als er iemand in Antwerpen nog een educatief luik zoekt: we zijn heel makkelijk te contacteren! :e002: :e012:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...