Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

"tot Zolang De Gek Leeft"

Recommended Posts

Tussen "eerste Kuifje-album dat in kleur is verschenen" en bijvoorbeeld "eerste Kuifje-album in de kleurenreeks" is er nauwelijks verschil voor een leek, ergens nog een begrijpelijke fout.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De meeste strips dalen in prijs ook op de Catawiki veiling

De eerste keer dat iets geveild wordt haalt het meestal de hoogste prijs, daarna is het zigzag in dalende lijn als trend.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Da's nochtans absoluut niet uitzonderlijk.

Is het heus? Mij lijkt een fiattering vooraf verstandiger/professioneler om ongelukken en reputatieschade te voorkomen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is het heus? Mij lijkt een fiattering vooraf verstandiger/professioneler om ongelukken en reputatieschade te voorkomen...

De kranten staan vol met fouten en halve waarheden (zeker in de wetenschappelijke en semi wetenschappelijke artikelen). Niemand doet meestal de moeite om dat te corrigeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste keer dat iets geveild wordt haalt het meestal de hoogste prijs, daarna is het zigzag in dalende lijn als trend.

Ik zou ook niet veel geld meer in klassieke strips steken. 

De oude liefhebbers sterven uit, er komen veel integrales uit plus alle nieuwe uitgaven vreten ook geld. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou ook niet veel geld meer in klassieke strips steken. 

De oude liefhebbers sterven uit, er komen veel integrales uit plus alle nieuwe uitgaven vreten ook geld. 

De echte topstukken zullen hun waarde wel behouden, maar de iets mindere exemplaren zullen waarschijnlij (na verloop van tijd) wel goedkoper worden.

Dat is goed nieuws voor mij :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

De echte topstukken zullen hun waarde wel behouden

Maar zijn die zogenaamde topstukken over tien jaar nog topstukken? Want topstukken in de ogen van wie? De oude liefhebbers? Die sterven nou juist uit...

Deel dit bericht

Link naar bericht

De echte topstukken zullen hun waarde wel behouden, maar de iets mindere exemplaren zullen waarschijnlij (na verloop van tijd) wel goedkoper worden.

Dat is goed nieuws voor mij :)

Maar wat zijn de topstukken over een jaar of tien, twintig? 

Zijn dat dan nog steeds de Neros, Toonders en Lombard collecties? Of zijn het tegen die tijd de Elfen en Barataria HCs?  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Rikki en Wiske en Amoras gaan niet veel in prijs zakken. De oudere rode reeks in zeer goede staat. Een aantal van de Lombards in zeer goede staat...

Of de recentere reeksen ooit topprijzen gaan halen? Ik weet het niet, er zijn er waarschijnlijk teveel in heel goede staat bewaard.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is onzin, vergelijk dezelfde soort boeken maar eens de laatste jaren.....

Wel komen er steeds minder bijzondere kavels, omdat het teveel wordt...dan is het logisch dat de opbrengst minder lijkt

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar wat zijn de topstukken over een jaar of tien, twintig? 

Zijn dat dan nog steeds de Neros, Toonders en Lombard collecties? Of zijn het tegen die tijd de Elfen en Barataria HCs?  

Ik denk dat het moderne antiquariaat, zoals Elfen en Barataria, behoorlijk in waarde gaat dalen. Er zijn simpelweg teveel exemplaren in perfecte staat in de krimpende markt die strips heet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik snap ook niet goed waarom die blogger dan toch rectificeert :e009:

Lol, veel dikker kan hij het er toch niet opleggen dat hij het pr-excuus dikke nonsens vindt?

Hij zet catawiki hier toch gewoon nog eens mooi te kakken?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Rikki en Wiske en Amoras gaan niet veel in prijs zakken.

Ook niet als de oude liefhebbers gaan omvallen en hun collectie op de markt komt? Zijn er dan nog genoeg kopers voor dat oude papier? Als je kijkt hoe het met andere ooit grote namen is vergaan, is het voor de lange termijn zeker geen goede belegging meer. Misschien moet je zo'n album meenemen in je kist om wat extra schaarste te creëren...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik snap ook niet goed waarom die blogger dan toch rectificeert :e009:

Rectificatie? In plaats van de veilingmeester wordt de persafdeling in mootjes gehakt. Maar Catawiki blijft de schuldige. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien moet je zo'n album meenemen in je kist om wat extra schaarste te creëren...

Yeah, goede suggestie, de stripliefhebbers samen met de verzameling cremeren. :e007:  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Rectificatie? In plaats van de veilingmeester wordt de persafdeling in mootjes gehakt. Maar Catawiki blijft de schuldige.

Bij gebrek aan persafdeling moet ik mezelf rectificeren: ik heb het te snel en slordig gelezen....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ook niet als de oude liefhebbers gaan omvallen en hun collectie op de markt komt? Zijn er dan nog genoeg kopers voor dat oude papier? Als je kijkt hoe het met andere ooit grote namen is vergaan, is het voor de lange termijn zeker geen goede belegging meer. Misschien moet je zo'n album meenemen in je kist om wat extra schaarste te creëren...

De zeldzame gaan hun waarde behouden. Er zijn gewoon niet genoeg Rikki's etc bewaard, laat staan in goede staat.

Iets wat ik wel al gemerlt heb is dat er nogal wat gesjoemeld wordt. Lombards die er op de foto prachtig uitzien maar waar bij nader inzien de rug of de kaft hersteld of bijgekleurd zijn. Dat decimeert de waarde natuurlijk.

Al een paar keer gedacht daar komt ambras van en ja, na een paar dagen biedingen verwijderd en beschrijving aangepast :(

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iets wat ik wel al gemerkt heb is dat er nogal wat gesjoemeld wordt. Lombards die er op de foto prachtig uitzien maar waar bij nader inzien de rug of de kaft hersteld of bijgekleurd zijn. Dat decimeert de waarde natuurlijk.

Al een paar keer gedacht daar komt ambras van en ja, na een paar dagen biedingen verwijderd en beschrijving aangepast :(

Het is alleen sjoemelen als het niet vermeld wordt. 

Waarschijnlijk komt het ook redelijk vaak voor dat de kopers er pas bij ontvangst achter komen dat er aan een kavel is gesleuteld. Dat is het risico bij een internetveiling als Catawiki, waar de veilingmeesters de kavels niet fysiek zien, maar alleen via fotos.  

En als er eenmaal betaald is, zie dan je geld maar eens terug te krijgen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Al een paar keer gedacht daar komt ambras van 

Stripeleafhawer makket rûzje en smart sel ûnder eigen bloed !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Of de recentere reeksen ooit topprijzen gaan halen?

Dat is gewoon niet te voorspellen. Die prijzen zijn afhankelijk van de populariteit van de stukken, niet van de staat ervan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Yeah, goede suggestie, de stripliefhebbers samen met de verzameling cremeren. :e007:  

Doet me denken aan die overleden verzamelaar die vorig jaar gebalsemd en verkleed als de Green Latern rechtop staand werd opgebaard en nadien met zijn boekjes werd begraven....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is gewoon niet te voorspellen. Die prijzen zijn afhankelijk van de populariteit van de stukken, niet van de staat ervan.

Vraag en aanbod :)

Bij antieke strips is het aanbod (zeer) laag, dus daar zit je altijd goed.

En ik heb het nog al gezegd: vanaf de jaren 70 is men aktief strips beginnen bijhouden. En als je ziet hoe maniakaal de meeste kopers van (niet-commerciele) strips nu zijn kan je stellen dat minstens 90% van de recente strips nog in bijna nieuwstaat zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

LOL

Ik wil dan gewoon middels mijn stripverzameling gecremeerd worden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij antieke strips is het aanbod (zeer) laag, dus daar zit je altijd goed.

Ja maar... Ja maar... áls er over x jaar nog liefhebbers voor zijn... Dat is niet te voorspellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...