Ga naar inhoud

Uitgeverij Bonte


Recommended Posts

50 minuten geleden, The Alderwood zei:

Is dat de term voor homo's met een buikje? :D
Ik vroeg't me alleen af omdat ik dat zo'n stereotype vind, de gespierde homo.

Afgelopen zomer een dagje naar het strand in Sitges geweest. Zelden zoveel kleerkasten met een te kleine zwemshort bij elkaar gezien. :e012: En de vrouw maar loeren vanachter de zonnebril :e011:

Link naar reactie
1 uur terug, The Alderwood zei:

Is dat de term voor homo's met een buikje? :D
Ik vroeg't me alleen af omdat ik dat zo'n stereotype vind, de gespierde homo.

Toch als er haar op staat. 't is te zeggen, eigenlijk is beer niet correct, dat zou Chub moeten zijn. (zie http://www.rebelcircus.com/blog/twink-bear-wolf-a-guide-to-the-types-of-gay-men/  voor een overzichtje van de verschillende types) Maar met 15 verschillende types om uit te kiezen, moet je je verstand erbij houden.

 

Stereotype, ja, dat klopt. Maar als je humoristische strips maakt is er niets mis met een stereotype op tijd en stond. En als je publiek dat ook nog eens graag ziet...

Op die cover staat overigens maar anderhalf écht gespierd lichaam, de rest zijn doorsnee types.

59 minuten geleden, esteban² zei:

Ik meen mij toch wel te herinneren dat er personages in alle maten en vormen verschijnen in de wereld van Max en Sven, zoals ik de reeks (foutief) noem.

 

Inderdaad. Altijd bewust op gelet.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Nu of binnenkort kun je een overzichtsfolder van 64 blz vinden van alle uitgaven die in 2017 verschenen aangevuld met oudere reeksen, eindelijk eens een overzicht van de nieuwste uitgaven. Het is de bedoeling dit halfjaarlijks te maken maar dan iets minder dik.

 

Dus niet "verwacht" maar "reeds verschenen". :)

 

De folder bevat ook het niet eerder gepubliceerde kortverhaal 'Nikita' van Lük Bey.

Online is het hier te vinden
https://issuu.com/uitgeverijbonte/docs/folder_bonte_2017

 

Als PDF bij de Stripspeciaalzaak

http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/TeVerschijnen/_pdf/Bonte-2017.pdf

 

.

folder-bonte-2017.jpg

nikita.jpg

folder-achter.jpg

Link naar reactie
18 uren geleden, esteban² zei:

Wat jammer nu dat die Familie Klipper z/w is. Ik heb het nooit anders gekend dan in kleur en had het zeker op mijn wenslijst geplaatst uit nostalgie. Helaas. Nette overzichtsfolder trouwens.

Bedankt, ik heb er dan ook wat werk in gestoken. :)

 

Familie Klipper was toen niet mogelijk in kleur en is nog steeds lastig om aan uit te geraken.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Tijdens de stripbeurs in Gent verschijnen volgende uitgaven.

 

Marc Sleen in Overal en Zondagsvriend
Harde kaft
Formaat 24x31 cm
z/w
188 blz
29,95 euro
ISBN 9789492704184

Deze keer alles uit de tijdschriften Overal en Zondagsblad. Vooral Pollopof gags maar ook wat illustraties, een artikel over Marc Sleen en Bob De Moor. 

 

marc Sleen in Overal.jpg

Schermafbeelding 2018-04-17 om 09.42.45.jpg

Schermafbeelding 2018-04-17 om 09.43.43.jpg

Schermafbeelding 2018-04-17 om 09.41.46.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 uur terug, Bonte zei:

Strips op wielen (Pascal Schokaert)

Harde kaft
Formaat 24x31 cm
Kleur
104 blz
29,95 euro
Oplage 120 ex.
ISBN 9789492704245

Een parodie op 50 strip-covers waar de auto centraal staat, telkens met de z/w en kleur versie van de cover.

 

 

nieuw album Strips op wielen.jpg

strips op wielen binnenpagina.jpg

 

 

Doet denken aan het werk van Theo van den Boogaard.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

 

5afc6fcd725a8_RudHartinschrijfformulierdigitaal-2.thumb.jpg.8c189953be6ccc925b6d574cee732cfd.jpg

 

Bij deze editie past een feestelijke boekvoorstelling. Inleiding door Tom Vanwynsberge , voorzitter Cultuurplatform Zwijnaarde. Vervolgens neemt Jan Cumps (KU Leuven) u mee op verkenning door het werk van Gilbert Declercq. Deze zal plaatsvinden op zaterdag 2 juni 16u00 in zaal PZ2 van het Ontmoetingscentrum Nieuwe Melac Dorpsstraat 31 te Zwijnaarde, geboortedorp van Gilbert Declercq. Dit in samenwerking met Cultuurplatform Zwijnaarde, Davidsfonds, Porcaera, Kunstkring Spectrum. Na de voorstelling klinken we uiteraard op het succes van Rud Hart en van de kunstenaar. De Rud Hart-integrale zal op dat ogenblik te koop zijn (prijs € 70,00 voor de tweedelige uitgave). De winkelprijs bedraagt € 90,00. Gilbert Declercq zal uw exemplaar graag signeren. De koper van de uitgave wordt tevens een gratis exemplaar aangeboden van een nieuwe editie van het stripalbum ’Een koffer vol hoop’.

 

Link naar reactie
Op 5/16/2018 om 21:52, linthout zei:

Ik wacht vooral op dat boek van Pirana.

Wordt dat nog steeds zo'n dikke pil met harde kaft?

Leon verdient het en ik ben de eerste klant!

 

Ja hoor, het album is een harde kaft met 178 blz (hoofdzakelijk in kleur) waaronder een Nero parodie, allemaal niet eerder verschenen gags over Afrika. Nog steeds gepland voor de beurs in Knokke waar Pirana zal signeren maar het zal nipt worden, levering enkele dagen voordien.

 

ISBN : 9789492704290

45 euro

 

Pirana Frika cover pers mockup.jpg

Link naar reactie

Ook Eric van der Heijden heeft een nieuwe bundeling uit, harde kaft, 192 blz in kleur.

 

Er is een versie in kleur en een versie gebaseerd op de ongekleurde tekeningen, wel beiden in kleur afgedrukt. Deze 2 boeken liggen al bij de groothandel, Eric komt signeren in Knokke.

 

kleur

ISBN : 9789492704252

z/w

ISBN : 9789492704269

 

eric kleur.jpgeric zw.jpg

Link naar reactie
8 uren geleden, Bonte zei:

 

Ja hoor, het album is een harde kaft met 178 blz (hoofdzakelijk in kleur) waaronder een Nero parodie, allemaal niet eerder verschenen gags over Afrika. Nog steeds gepland voor de beurs in Knokke waar Pirana zal signeren maar het zal nipt worden, levering enkele dagen voordien.

 

ISBN : 9789492704290

45 euro

 

Pirana Frika cover pers mockup.jpg

Leg maar alvast een Pirana voor mij opzij! En vraag aub eens aan Leon of hij nog een derde Madam Dallemans heeft mocht ge hem nog horen of zien, want ik vind die nergens en wil eens goed lachen!

Link naar reactie
Op 5/18/2018 om 09:13, linthout zei:

Leg maar alvast een Pirana voor mij opzij! En vraag aub eens aan Leon of hij nog een derde Madam Dallemans heeft mocht ge hem nog horen of zien, want ik vind die nergens en wil eens goed lachen!

 

Misschien ook eens een bundeling maken van de Dallemans verhalen. :)

Link naar reactie
  • 2 months later...

Een nieuw album van Tom Bouden is eind deze maand beschikbaar, Kroepie & Boelie Boemboem 4 Arf Arf met 13 parodie kortverhalen zoals we die gewoon zijn van Tom, dit keer meer gericht op de Amerikaanse Sunday Pages met een verbluffend grappig en mooi resultaat.

 

Aankondiging in de SSZ, later ook een bespreking.

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Kroepie-Boelie-Boemboem

 

Kroepie & Boelie Boemboem 4 Arf Arf

Kleur, 48 blz

Zachte kaft

ISBN : 9789492704344

Prijs 9,95 euro

 

9789492704344 .jpg

Link naar reactie

De avonturen van Drew en Isa en de kat en de muis en de vader en... Wouter Van Ghysegem zorgt weeral voor een rollercoaster aan emoties en gags verweven in een aanstormend liefdesverhaal.

 

Drew & Isa 2 Halsoverkop Ondersteboven

Ongekleurd, 80 blz
ISBN : 9789492704368

Prijs 4,99 euro

 

Wouter post regelmatig Drew en Isa gags op z'n facebook pagina

https://www.facebook.com/wouter.vanghysegem

drew en isa 2.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...