Bonte Geplaatst: 11 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2022 47 minuten geleden, Peter Motte zei: Zat die ook in de reeksen die je een tijd geleden wou opruimen? Of sommige afleveringen ervan? Enkele misdrukken wel denk ik (binnenwerk die minder goed gedrukt was) maar de stock is te klein om te moeten opruimen, ik hou die in voorraad zolang er af en toe een nieuwe titel verschijnt. Quote Link naar reactie
esteban² Geplaatst: 11 januari 2022 Share Geplaatst: 11 januari 2022 Komt dit jaar het tweede deel van Wolf? (integraal) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 11 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2022 Ja, ik hoop wel dat de stijging van de drukkosten beperkt blijven, de gekte op de markt is nog niet voorbij. Quote Link naar reactie
esteban² Geplaatst: 11 januari 2022 Share Geplaatst: 11 januari 2022 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 11 januari 2022 Share Geplaatst: 11 januari 2022 Is dat voor de gekte op de markt, voor de hoop dat drrukkosten niet te veel stijgen, of voor het feit dat de tweede integrale komt? Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
esteban² Geplaatst: 12 januari 2022 Share Geplaatst: 12 januari 2022 Wapeistje? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
linthout Geplaatst: 13 januari 2022 Share Geplaatst: 13 januari 2022 De papierschaarste is nog zeker niet voorbij. Dat kan enkel resulteren in hogere kosten. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 13 januari 2022 Share Geplaatst: 13 januari 2022 dus opnieuw stijging van de prijzen van strips? (ik bedoel in het algemeen) Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 13 januari 2022 Share Geplaatst: 13 januari 2022 Ik weet het niet. Vandaag een gesprek gehad met de uitgever en toen bleek dat het enorm moeilijk is om aan papier te raken. Er zal minder uitgegeven worden. Maar gelukkig ligt de nieuwe Urbanus wel in de winkel! Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 13 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 13 januari 2022 Idem hier, ik pas me momenteel aan naar het beschikbare papier. Drukkosten zijn 30% gestegen dus dat wordt schipperen zoals we zeggen. Quote Link naar reactie
Hamirubi Geplaatst: 13 januari 2022 Share Geplaatst: 13 januari 2022 Ik zit ook met een boekpublicatie, en de papierschaarste is werkelijk een ramp. Ik speculeer alvast door het drukwerk uit te stellen; hopend op betere tijden. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link naar reactie
Lamme Goedzak Geplaatst: 14 januari 2022 Share Geplaatst: 14 januari 2022 Extract van artikel op vrt nws zou indiceren dat strips nog niet in prijs zullen stijgen. Voor de consument in de boekhandel zullen er voorlopig geen grote gevolgen zijn, behalve wat langer wachten op een bestelling. Romans zouden wel één à twee euro duurder kunnen worden en soms zijn ze dat al. "Maar je weet natuurlijk niet in welke mate dat komt door de schaarste of door de algemene economie”, aldus boekverkoopster Scheerlinck. Dat is niet voor alle boeken het geval. “Vaak zijn er prijsafspraken tussen producent en uitgeverij”, horen we van Kristof Thijssens van de Groep Educatieve en Wetenschappelijke Uitgevers. “Voor schoolboeken en wetenschappelijke boeken wordt de prijs per schooljaar bepaald, dus zal er de komende maanden geen prijsstijging zijn”. Ook voor strips is dat zo. Quote Link naar reactie
Tweetie Geplaatst: 14 januari 2022 Share Geplaatst: 14 januari 2022 14 hours ago, linthout said: De papierschaarste is nog zeker niet voorbij. Dat kan enkel resulteren in hogere kosten. Alle pakjes en verpakkingen die tegenwoordig thuisbezorgd worden vreten karton. En papier maken kost veel energie, wat de laatste tijd flink duurder is geworden. Logischerwijs valt te verwachten dat papier nog veel duurder zal worden. Quote Link naar reactie
Tweetie Geplaatst: 14 januari 2022 Share Geplaatst: 14 januari 2022 10 hours ago, Hamirubi said: Ik zit ook met een boekpublicatie, en de papierschaarste is werkelijk een ramp. Ik speculeer alvast door het drukwerk uit te stellen; hopend op betere tijden. Volgens mij kun je het beter nu later drukken, voordat het nog duurder wordt. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 14 januari 2022 Share Geplaatst: 14 januari 2022 tijd om ook weer toiletpapier te hamsteren?? Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 14 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 14 januari 2022 Er komt sowieso een deftige inflatie, letterlijk alle basisproducten zijn duurder geworden. Hout, papier, metaal, plastiek, energie en dan volgen de lonen en afgeleiden automatisch mee. De markt zal zich volgens mij wel iets lager dan het huidige niveau stabiliseren maar de prijs-sprong zal groot blijven. Eenmaal de prijs betaald wordt gaat die maar lastig terug omlaag. Quote Link naar reactie
Tanuki Geplaatst: 14 januari 2022 Share Geplaatst: 14 januari 2022 21 uren geleden, linthout zei: Maar gelukkig ligt de nieuwe Urbanus wel in de winkel! Gelukkig. Als het voor @Bonte en co een troost mag zijn, de gekte zet zich overal door en je kan het niet bedenken of er is ergens wel een, vooral logistiek, probleem. Waar ik werk wordt heel veel verscheept richting China. Dat heeft nooit een probleem geweest aangezien het vooral een probleem was om de lege containers die uit China kwamen terug naar ginder te sturen. Je kreeg er bijna geld op toe om dingen in die containers te steken zodat ze niet leeg terug moesten. Aangezien van ons product ginds nylon wordt gemaakt en/of de daarvan afgeleide (half)fabrikaten wordt de aanmaak van dat laatste ook een probleem, wat dan weer een probleem vormt voor de productie van auto-onderdelen, textiel, handgereedschap,... Op dit moment is het op alle fronten vechten om ergens containers ter beschikking te krijgen. Zelfs vrachtwagens of treinen zijn al een probleem. En dit zet zich op alle markten door. De bekendste is misschien de chips in de automotive. Sommige wagens worden pas binnen een jaar geleverd, tenzij je ermee akkoord bent dat bepaalde zaken die er in zouden moeten zitten tijdelijk niet gaan werken tot ze de chip kunnen installeren. In ons geval is dat dan weer problematisch aangezien een stabiele dagproductie niet meer kan gegarandeerd worden. Vandaag zeggen ze bv voor de rest van de week 750 ton per dag, en morgen kom je de shift op en blijken we teruggedraaid naar 600 ton, dezelfde middag komen ze naar beneden met de boodschap "draai maar weer omhoog, we hebben toch nog een trein gevonden..." Overlaatst zaten we met een backlog van meer dan 600 ton dat we wel in de tanks hadden zitten, maar gewoon niet ginder kregen. Overigens: wat verscheept wordt, is nog niet gegarandeerd op de juiste moment ter bestemming. Boeiende tijden voor wie daarvan houdt, maar van mij mag het stilaan terug normaal gaan worden. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 14 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 14 januari 2022 28 minuten geleden, Tanuki zei: Gelukkig. Als het voor @Bonte en co een troost mag zijn, de gekte zet zich overal door en je kan het niet bedenken of er is ergens wel een, vooral logistiek, probleem. Waar ik werk wordt heel veel verscheept richting China. Dat heeft nooit een probleem geweest aangezien het vooral een probleem was om de lege containers die uit China kwamen terug naar ginder te sturen. Je kreeg er bijna geld op toe om dingen in die containers te steken zodat ze niet leeg terug moesten. Aangezien van ons product ginds nylon wordt gemaakt en/of de daarvan afgeleide (half)fabrikaten wordt de aanmaak van dat laatste ook een probleem, wat dan weer een probleem vormt voor de productie van auto-onderdelen, textiel, handgereedschap,... Op dit moment is het op alle fronten vechten om ergens containers ter beschikking te krijgen. Zelfs vrachtwagens of treinen zijn al een probleem. En dit zet zich op alle markten door. De bekendste is misschien de chips in de automotive. Sommige wagens worden pas binnen een jaar geleverd, tenzij je ermee akkoord bent dat bepaalde zaken die er in zouden moeten zitten tijdelijk niet gaan werken tot ze de chip kunnen installeren. In ons geval is dat dan weer problematisch aangezien een stabiele dagproductie niet meer kan gegarandeerd worden. Vandaag zeggen ze bv voor de rest van de week 750 ton per dag, en morgen kom je de shift op en blijken we teruggedraaid naar 600 ton, dezelfde middag komen ze naar beneden met de boodschap "draai maar weer omhoog, we hebben toch nog een trein gevonden..." Overlaatst zaten we met een backlog van meer dan 600 ton dat we wel in de tanks hadden zitten, maar gewoon niet ginder kregen. Overigens: wat verscheept wordt, is nog niet gegarandeerd op de juiste moment ter bestemming. Boeiende tijden voor wie daarvan houdt, maar van mij mag het stilaan terug normaal gaan worden. Het zou inderdaad vooral een logistiek probleem zijn volgens wat ik gelezen heb, de economie komt terug op kruissnelheid maar niet overal evenveel en niet in alle sectoren tegelijk. Dat zorgt voor grote schommelingen die zich nog moeten nivelleren maar tegen dan zijn de prijzen al definitief de hoogte in gegaan. Het toont toch weer eens aan hoe delicaat heel die economie met elkaar onderling verbonden is. Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 14 januari 2022 Share Geplaatst: 14 januari 2022 3 uren geleden, Tanuki zei: Gelukkig. Als het voor @Bonte en co een troost mag zijn, de gekte zet zich overal door en je kan het niet bedenken of er is ergens wel een, vooral logistiek, probleem. Waar ik werk wordt heel veel verscheept richting China. Dat heeft nooit een probleem geweest aangezien het vooral een probleem was om de lege containers die uit China kwamen terug naar ginder te sturen. Je kreeg er bijna geld op toe om dingen in die containers te steken zodat ze niet leeg terug moesten. Aangezien van ons product ginds nylon wordt gemaakt en/of de daarvan afgeleide (half)fabrikaten wordt de aanmaak van dat laatste ook een probleem, wat dan weer een probleem vormt voor de productie van auto-onderdelen, textiel, handgereedschap,... Op dit moment is het op alle fronten vechten om ergens containers ter beschikking te krijgen. Zelfs vrachtwagens of treinen zijn al een probleem. En dit zet zich op alle markten door. De bekendste is misschien de chips in de automotive. Sommige wagens worden pas binnen een jaar geleverd, tenzij je ermee akkoord bent dat bepaalde zaken die er in zouden moeten zitten tijdelijk niet gaan werken tot ze de chip kunnen installeren. In ons geval is dat dan weer problematisch aangezien een stabiele dagproductie niet meer kan gegarandeerd worden. Vandaag zeggen ze bv voor de rest van de week 750 ton per dag, en morgen kom je de shift op en blijken we teruggedraaid naar 600 ton, dezelfde middag komen ze naar beneden met de boodschap "draai maar weer omhoog, we hebben toch nog een trein gevonden..." Overlaatst zaten we met een backlog van meer dan 600 ton dat we wel in de tanks hadden zitten, maar gewoon niet ginder kregen. Overigens: wat verscheept wordt, is nog niet gegarandeerd op de juiste moment ter bestemming. Boeiende tijden voor wie daarvan houdt, maar van mij mag het stilaan terug normaal gaan worden. Verhelderend stukje, Tanuki, bedankt voor het delen! Quote Link naar reactie
Tanuki Geplaatst: 15 januari 2022 Share Geplaatst: 15 januari 2022 23 uren geleden, Bonte zei: Het toont toch weer eens aan hoe delicaat heel die economie met elkaar onderling verbonden is. Het is inderdaad een verhaal van heel veel kleine radertjes die allemaal in mekaar grijpen. Haal er tijdelijk eentje uit... Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 18 januari 2022 M'n huidige winkel wordt dus omgevormd naar een mix van tweedehands / showroom / werkplaats / stockage voor de uitgeverij. Onderdeel daarvan is het meer zichtbaar plaatsen van de titels die ik uitgeef en tegelijk ook makkelijk te gebruiken als pik-stock. Dit is een eerste kast in die richting waar de nieuwere titels gepresenteerd staan. Quote Link naar reactie
$tripofiel Geplaatst: 18 januari 2022 Share Geplaatst: 18 januari 2022 Mooie presentatie en overzichtelijk! Quote Link naar reactie
cartoonesk Geplaatst: 19 januari 2022 Share Geplaatst: 19 januari 2022 Bonte 1 Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 21 mei 2022 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2022 De Oostende vertaling van Nero Het Zeespook, De Roesjaert, is nu verkrijgbaar als softcover in stripwinkels aan 15 euro. De harde kaft volgt binnenkort. Lestat 1 Quote Link naar reactie
Gilles Geplaatst: 21 mei 2022 Share Geplaatst: 21 mei 2022 Verdeel je de hardcovers ook naar stripwinkels of is dat exclusief? Quote Link naar reactie
Richard Boom-vavavoom Geplaatst: 21 mei 2022 Share Geplaatst: 21 mei 2022 On 1/11/2022 at 4:48 PM, Bonte said: Ja, ik hoop wel dat de stijging van de drukkosten beperkt blijven, de gekte op de markt is nog niet voorbij. nou... mijn kosten per comic zijn verdubbeld Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 21 mei 2022 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2022 2 uren geleden, Gilles zei: Verdeel je de hardcovers ook naar stripwinkels of is dat exclusief? Ja, die komen ook in de winkels Gilles 1 Quote Link naar reactie
Gilles Geplaatst: 21 mei 2022 Share Geplaatst: 21 mei 2022 1 minuut geleden, Bonte zei: Ja, die komen ook in de winkels Super, merci. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 21 mei 2022 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2022 2 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: nou... mijn kosten per comic zijn verdubbeld Van mij 20%-50% omhoog maar het is schipperen, ik voel dat de drukkerij moeite moet doen en je moet papier nemen die op voorraad is. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 21 mei 2022 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2022 Zojuist, Gilles zei: Super, merci. De huidige bestellingen zijn voorradig bij Pinceel dus dat is OK, als ze nu nog veel gaan bijbestellen wordt het moeilijk. Quote Link naar reactie
Gilles Geplaatst: 21 mei 2022 Share Geplaatst: 21 mei 2022 'k Zal een mailtje ervoor sturen naar m'n vaste ssz. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 9 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 9 juni 2022 Ondertussen zijn volgende uitgaven verschenen, meer info in nr 4 van de getekende Reep en op de site. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 9 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 9 juni 2022 En een teaser voor iets nieuws, wat heeft dat toch te betekenen? linthout 1 Quote Link naar reactie
esteban² Geplaatst: 10 juni 2022 Share Geplaatst: 10 juni 2022 'k Vind het gegeven wel tof dat we hen reeds in de laatste Urbanus gaan ontmoeten en dat dit dan zo tot de nieuwe serie gaat leiden. Zeer benieuwd wat het precies gaat worden. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
cinco Geplaatst: 10 juni 2022 Share Geplaatst: 10 juni 2022 Als er lichte connectie is tussen beide reeksen, zijn er in de toekomst dan ook nog gastoptredens of cameo's in omgekeerde richting mogelijk? Quote Link naar reactie
Johan Geplaatst: 10 juni 2022 Share Geplaatst: 10 juni 2022 Voor Team Lou van Sylvia Tops staat 25, is dit dan ook al nummer 25 in die reeks ?? Quote Link naar reactie
TDPB Geplaatst: 10 juni 2022 Share Geplaatst: 10 juni 2022 7 minuten geleden, Johan zei: Voor Team Lou van Sylvia Tops staat 25, is dit dan ook al nummer 25 in die reeks ?? Ja, hier staan ze allemaal: http://www.stripdatabank.be/bonte/albumuitgaven/sylvia-tops.html Miss Tops blijft onvermoeid verder tekenen. cartoonesk, Bonte en Yncke 3 Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 10 juni 2022 Share Geplaatst: 10 juni 2022 5 minuten geleden, TDPB zei: Ja, hier staan ze allemaal: http://www.stripdatabank.be/bonte/albumuitgaven/sylvia-tops.html Miss Tops blijft onvermoeid verder tekenen. Even wat opgezocht omtrent haar. In 2016 op 20-jarige leeftijd (!) had ze al 18 albums getekend. https://nnieuws.be/artikel/20-jarige-striptekenaarster-sylvia-tops-schittert-met-strips-rond-team-lou Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 10 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 juni 2022 13 minuten geleden, Johan zei: Voor Team Lou van Sylvia Tops staat 25, is dit dan ook al nummer 25 in die reeks ?? Inderdaad, en deel 26 verschijnt tijdens het 10-jarige jubileum boekvoorstelling in Westerlo, zondag 17 juli 2022. In de 4e Getekende Reep Magazine heeft ze speciaal een 4-pagina verhaal getekend hiervoor. Quote Link naar reactie
Johan Geplaatst: 10 juni 2022 Share Geplaatst: 10 juni 2022 Oei, dan weet ik weer wat ik moet aan te schaffen.... Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.