Ga naar inhoud

Uitgeverij Bonte


Recommended Posts

47 minuten geleden, Peter Motte zei:

Zat die ook in de reeksen die je een tijd geleden wou opruimen? Of sommige afleveringen ervan?

 

Enkele misdrukken wel denk ik (binnenwerk die minder goed gedrukt was) maar de stock is te klein om te moeten opruimen, ik hou die in voorraad zolang er af en toe een nieuwe titel verschijnt.

Link naar reactie

Extract van artikel op vrt nws zou indiceren dat strips nog niet in prijs zullen stijgen.

 

Voor de consument in de boekhandel zullen er voorlopig geen grote gevolgen zijn, behalve wat langer wachten op een bestelling. Romans zouden wel één à twee euro duurder kunnen worden en soms zijn ze dat al. "Maar je weet natuurlijk niet in welke mate dat komt door de schaarste of door de algemene economie”, aldus boekverkoopster Scheerlinck. 

Dat is niet voor alle boeken het geval. “Vaak zijn er prijsafspraken tussen producent en uitgeverij”, horen we van Kristof Thijssens van de Groep Educatieve en Wetenschappelijke Uitgevers. “Voor schoolboeken en wetenschappelijke boeken wordt de prijs per schooljaar bepaald, dus zal er de komende maanden geen prijsstijging zijn”. Ook voor strips is dat zo.

Link naar reactie
14 hours ago, linthout said:

De papierschaarste is nog zeker niet voorbij.

Dat kan enkel resulteren in hogere kosten.

 

Alle pakjes en verpakkingen die tegenwoordig thuisbezorgd worden vreten karton. 

En papier maken kost veel energie, wat de laatste tijd flink duurder is geworden. 

Logischerwijs valt te verwachten dat papier nog veel duurder zal worden.

 

Link naar reactie

Er komt sowieso een deftige inflatie, letterlijk alle basisproducten zijn duurder geworden. Hout, papier, metaal, plastiek, energie en dan volgen de lonen en afgeleiden automatisch mee. De markt zal zich volgens mij wel iets lager dan het huidige niveau stabiliseren maar de prijs-sprong zal groot blijven. Eenmaal de prijs betaald wordt gaat die maar lastig terug omlaag.

Link naar reactie
21 uren geleden, linthout zei:

 Maar gelukkig ligt de nieuwe Urbanus wel in de winkel!

 

 

Gelukkig.

 

Als het voor @Bonte en co een troost mag zijn, de gekte zet zich overal door en je kan het niet bedenken of er is ergens wel een, vooral logistiek, probleem.

Waar ik werk wordt heel veel verscheept richting China. Dat heeft nooit een probleem geweest aangezien het vooral een probleem was om de lege containers die uit China kwamen terug naar ginder te sturen. Je kreeg er bijna geld op toe om dingen in die containers te steken zodat ze niet leeg terug moesten. Aangezien van ons product ginds nylon wordt gemaakt en/of de daarvan afgeleide (half)fabrikaten wordt de aanmaak van dat laatste ook een probleem, wat dan weer een probleem vormt voor de productie van auto-onderdelen, textiel, handgereedschap,...

Op dit moment is het op alle fronten vechten om ergens containers ter beschikking te krijgen. Zelfs vrachtwagens of treinen zijn al een probleem. En dit zet zich op alle markten door. De bekendste is misschien de chips in de automotive. Sommige wagens worden pas binnen een jaar geleverd, tenzij je ermee akkoord bent dat bepaalde zaken die er in zouden moeten zitten tijdelijk niet gaan werken tot ze de chip kunnen installeren.

In ons geval is dat dan weer problematisch aangezien een stabiele dagproductie niet meer kan gegarandeerd worden. Vandaag zeggen ze bv voor de rest van de week 750 ton per dag, en morgen kom je de shift op en blijken we teruggedraaid naar 600 ton, dezelfde middag komen ze naar beneden met de boodschap "draai maar weer omhoog, we hebben toch nog een trein gevonden..." :)

Overlaatst zaten we met een backlog van meer dan 600 ton dat we wel in de tanks hadden zitten, maar gewoon niet ginder kregen.

Overigens: wat verscheept wordt, is nog niet gegarandeerd op de juiste moment ter bestemming.

 

Boeiende tijden voor wie daarvan houdt, maar van mij mag het stilaan terug normaal gaan worden.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Tanuki zei:

 

Gelukkig.

 

Als het voor @Bonte en co een troost mag zijn, de gekte zet zich overal door en je kan het niet bedenken of er is ergens wel een, vooral logistiek, probleem.

Waar ik werk wordt heel veel verscheept richting China. Dat heeft nooit een probleem geweest aangezien het vooral een probleem was om de lege containers die uit China kwamen terug naar ginder te sturen. Je kreeg er bijna geld op toe om dingen in die containers te steken zodat ze niet leeg terug moesten. Aangezien van ons product ginds nylon wordt gemaakt en/of de daarvan afgeleide (half)fabrikaten wordt de aanmaak van dat laatste ook een probleem, wat dan weer een probleem vormt voor de productie van auto-onderdelen, textiel, handgereedschap,...

Op dit moment is het op alle fronten vechten om ergens containers ter beschikking te krijgen. Zelfs vrachtwagens of treinen zijn al een probleem. En dit zet zich op alle markten door. De bekendste is misschien de chips in de automotive. Sommige wagens worden pas binnen een jaar geleverd, tenzij je ermee akkoord bent dat bepaalde zaken die er in zouden moeten zitten tijdelijk niet gaan werken tot ze de chip kunnen installeren.

In ons geval is dat dan weer problematisch aangezien een stabiele dagproductie niet meer kan gegarandeerd worden. Vandaag zeggen ze bv voor de rest van de week 750 ton per dag, en morgen kom je de shift op en blijken we teruggedraaid naar 600 ton, dezelfde middag komen ze naar beneden met de boodschap "draai maar weer omhoog, we hebben toch nog een trein gevonden..." :)

Overlaatst zaten we met een backlog van meer dan 600 ton dat we wel in de tanks hadden zitten, maar gewoon niet ginder kregen.

Overigens: wat verscheept wordt, is nog niet gegarandeerd op de juiste moment ter bestemming.

 

Boeiende tijden voor wie daarvan houdt, maar van mij mag het stilaan terug normaal gaan worden.

 

Het zou inderdaad vooral een logistiek probleem zijn volgens wat ik gelezen heb, de economie komt terug op kruissnelheid maar niet overal evenveel en niet in alle sectoren tegelijk. Dat zorgt voor grote schommelingen die zich nog moeten nivelleren maar tegen dan zijn de prijzen al definitief de hoogte in gegaan. Het toont toch weer eens aan hoe delicaat heel die economie met elkaar onderling verbonden is.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

 

Gelukkig.

 

Als het voor @Bonte en co een troost mag zijn, de gekte zet zich overal door en je kan het niet bedenken of er is ergens wel een, vooral logistiek, probleem.

Waar ik werk wordt heel veel verscheept richting China. Dat heeft nooit een probleem geweest aangezien het vooral een probleem was om de lege containers die uit China kwamen terug naar ginder te sturen. Je kreeg er bijna geld op toe om dingen in die containers te steken zodat ze niet leeg terug moesten. Aangezien van ons product ginds nylon wordt gemaakt en/of de daarvan afgeleide (half)fabrikaten wordt de aanmaak van dat laatste ook een probleem, wat dan weer een probleem vormt voor de productie van auto-onderdelen, textiel, handgereedschap,...

Op dit moment is het op alle fronten vechten om ergens containers ter beschikking te krijgen. Zelfs vrachtwagens of treinen zijn al een probleem. En dit zet zich op alle markten door. De bekendste is misschien de chips in de automotive. Sommige wagens worden pas binnen een jaar geleverd, tenzij je ermee akkoord bent dat bepaalde zaken die er in zouden moeten zitten tijdelijk niet gaan werken tot ze de chip kunnen installeren.

In ons geval is dat dan weer problematisch aangezien een stabiele dagproductie niet meer kan gegarandeerd worden. Vandaag zeggen ze bv voor de rest van de week 750 ton per dag, en morgen kom je de shift op en blijken we teruggedraaid naar 600 ton, dezelfde middag komen ze naar beneden met de boodschap "draai maar weer omhoog, we hebben toch nog een trein gevonden..." :)

Overlaatst zaten we met een backlog van meer dan 600 ton dat we wel in de tanks hadden zitten, maar gewoon niet ginder kregen.

Overigens: wat verscheept wordt, is nog niet gegarandeerd op de juiste moment ter bestemming.

 

Boeiende tijden voor wie daarvan houdt, maar van mij mag het stilaan terug normaal gaan worden.

Verhelderend stukje, Tanuki, bedankt voor het delen!

Link naar reactie

M'n huidige winkel wordt dus omgevormd naar een mix van tweedehands / showroom / werkplaats / stockage voor de uitgeverij. Onderdeel daarvan is het meer zichtbaar plaatsen van de titels die ik uitgeef en tegelijk ook makkelijk te gebruiken als pik-stock. Dit is een eerste kast in die richting waar de nieuwere titels gepresenteerd staan.

 

 

IMG_3655.jpg

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
13 minuten geleden, Johan zei:

Voor Team Lou van Sylvia Tops staat 25, is  dit dan ook al nummer 25 in die reeks ??

 

Inderdaad, en deel 26 verschijnt tijdens het 10-jarige jubileum boekvoorstelling in Westerlo, zondag 17 juli 2022. 

In de 4e Getekende Reep Magazine heeft ze speciaal een 4-pagina verhaal getekend hiervoor.

 

poster 10 jaar team lou.jpgtekst 2.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...