Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Bonte

Uitgeverij Bonte

Recommended Posts

Oh?  Dat moet ik dan gemist hebben.  Ik ga het eens checken in mijn integrales.  :)  Jammer dat dit logo de buitenkant niet siert.  Dit heeft echt wel karakter en eigenheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het een mooi logo die perfect past voor de binnenpagina maar het is lastig te gebruiken voor de meeste covers, vandaar de 2 versies.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De laatste folder staat online bij issuu, contacteer me als je de PDF versie wil. De papieren versie zal hopelijk beschikbaar zijn op de beurs in Gent volgende zondag maar het zal nipt zijn, levering staat gepland vrijdag.

De meeste uitgaven in de folder gaan beschikbaar zijn in de loop van december

https://issuu.com/uitgeverijbonte/docs/bonte_folder_2019_online

Bonte folder 2019 ONLINE front.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het logo van Wolf is aangepast naar een meer leesbare versie in steen en koper, de koperen versie is nog beter leesbaar maar m'n voorkeur gaat voorlopig uit naar de stenen versie. Wat is jullie mening van deze nieuwe versies?

Het logo voor de rug als extra, alles getekend door Steven Dupré, ingekleurd door Shirow Di Rosso.

koper.jpg

steen.jpg

logo.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zonder enige twijfel > De stenen versie.  Goede beslissing om de letters naar voor te halen.  De koperen versie is inderdaad nog beter leesbaar, maar het vloekt ook wat met wat er achter staat, qua kleuren.  Bovendien vind ik het persoonlijk dan veel te bont worden.  De stenen versie oogt, ondanks de lichtjes mindere leesbaarheid, veel rustiger om naar te kijken en pas gewoon ook beter bij de strip op zich.

Leuk logo!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De onderste. Pakt de sfeer beter. En persoonlijk vind ik hem niet minder leesbaar. Een ontzettend verschil tov de eerste versie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De onderste vind ik mooier, de bovenste leesbaarder.

Mooi logo, dat vraagt erom om een pin van te maken! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je het onderste plaatje eerst bekijkt, en dus nog geen kennis hebt van die daarboven, dan kun je het heel goed lezen. Dus voor de mensen die niet de kans hebben om het hier te zien (die het dus pas voor het eerst in de winkel zien) is het helemaal goed. Goed leesbaar en past bij de sfeer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

JPAR heeft gelijk.  Je eerste gevoel volgen, Bonte. ;)  De stenen versie moet het worden.  No doubt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

waarom kan de titel niet aangepast worden (minder versiersels eraan)

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Waldorf zei:

Boaty McBoatface nog aan toe!

Ik had er Lievegem van gemaakt, in plaats van Wolf.

Dat bekt beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Chia zei:

waarom kan de titel niet aangepast worden (minder versiersels eraan)

We zochten wel een soort Vikingachtig ornament, wat de boeken dan absoluut niet hadden, de bundelingen dus wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het wordt dus de stenen versie, bedankt voor de input!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De stenen versie is inderdaad wel mooier. Om de leesbaarheid te vergroten zou je misschien eens kunnen zien om het metaalbeslag van de slang in koper weer te geven ipv ijzer. Dan zit je niet met datzelfde grijs als het grijs in de stenen letters van de naam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

De stenen versie is inderdaad wel mooier. Om de leesbaarheid te vergroten zou je misschien eens kunnen zien om het metaalbeslag van de slang in koper weer te geven ipv ijzer. Dan zit je niet met datzelfde grijs als het grijs in de stenen letters van de naam.

Dat metaal verschilt toch al grondig met het steen, op papier zou het duidelijker moeten zijn dan op scherm.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 hours ago, Bonte said:

Dat metaal verschilt toch al grondig met het steen, op papier zou het duidelijker moeten zijn dan op scherm.

Of een iets donkere grijstint nemen voor de letters in steen. Dat zou waarschijnlijk nog het meest eenvoudige zijn. Indien je denkt nog ergens iets  aan te passen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Morgen op de stripbeurs van Leuven op 1 maart worden verschillende nieuwe titels voorgesteld.

Team Lou 20 en 21 van Sylvia Tops, de hertekende nr 3 en een harde kaft luxe van deel 21, De legende van de hand. Sylvia is een productieve auteur en ter gelegenheid van het 20ste album van de reeks brengen we album 21 uit als een luxe. :) En omdat het verhaal een plaatselijke legende is van Heultje, de woonplaats van Sylvia Tops. De harde kaft kost 25 euro en heeft een oplage van 100 ex, de softcovers zijn €9,95. 

Daarnaast verscheen ook:
- Aaf en Rika van Leo Faes (€9,99)
- Parallelle Wereld - Boven van Herbert Staljanssens (€9,99)
- Joran 7 van Willy Degryse (€9,99)
- De Schim van Waldo en Filip, nu volledig ingekleurd en in harde kaft (€20)

Voor de liefhebbers van WO1 boeken verscheen ook
- In vogelvlucht over de ieperboog en de kuststreek van Eddy Lambrecht (€35)

Alle titels zijn nu al beschikbaar bij de groothandel of worden na het weekend door mij aan Pinceel geleverd.

nieuw.jpg

Team Lou 20 cover online.jpg

cover album 21 de legende van de hand.jpg

cover album 3 't sluberke.jpg

cover album 21 luxe.jpg

vogelvlucht cover.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

We zijn er nog volop aan bezig maar planning is om alle stripverhalen van Gilbert Declercq uit te geven als bundelingen, dus alle huidige albums plus het materiaal dat we nog kunnen vinden. Gilbert is enkele verhalen aan het inkleuren want bepaalde reeksen zoals Enzi komen in kleur.

Er moet plaats gemaakt worden bij de groothandel dus binnenkort haal ik de losse delen van alle Gilbert Declercq verhalen (behalve Rud Hart) uit roulatie bij de groothandel. Ze kunnen momenteel nog besteld worden door winkels maar ze gaan er binnenkort dus uit en zijn dan nog enkel bij mij verkrijgbaar.

Volgende titels gaan uit stock bij Pinceel:

http://pinceel.be/search.php?lang=nl&q=gilbert declercq bonte&ls=2&l=1

1914 De wereld in brand geschoten + De slag der Guldensporen
Avalon Air (Bonte 05)
De wereld in brand geschoten
Devoon en Carboon (Bonte 02)
ENZI 1 Een koffer vol hoop
ENZI 2 De rivale
ENZI 3 San Francisco
Oliver Twist
Op bezoek in Lambarene

Terry Trom
PAKKET Gilbert Declercq bevat volgende verhalen:

1. Het geheim van het eiland

2. De academiejaren

3. De academiejaren deel 2

4. Het weten waard

gilbert-declercq_med.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minutes ago, Bonte said:

gilbert-declercq_med.jpeg

Mooie cover van "De academiejaren".

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Yncke zei:

Mooie cover van "De academiejaren".

Vind ik ook, de tekening werd ook gebruikt op de omheining als de gebouwen werden hersteld.

gilbert declercq academiejaren deel 2 lowrez.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een mooi artikel over Aaf en Rika Slaven in Amerika (Leo Faes) in het Brabants Dagblad.

IMG_1361.JPG

Aaf en Rika binnenpagina pers.jpg

Aaf en Rika cover pers.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...