Ga naar inhoud

Firstlook Festival Oktober 2016 (Ism Nycc)


Firstlook

Recommended Posts

De site is schijnbaar erg ingericht op de verkoop van tickets.

De rest is schijnbaar bijzaak.

schijn bedriegt :)

Hardcore gamers. Die regelen het Game-event.

Hardcore comic-lovers regelen de Artist Boulevard.

 

Win win, lijkt me

 

dank voor de reactie, dan hoef ik verder niet meer te zoeken naar acteurs.

hopelijk komen er nog wat designers/ gametekenaars.

yup. Romano dus :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De stand van DDB/Silvester was vol met artiesten en die hadden -zeker gezien die beursuitgaves- meer dan genoeg werk en altijd een wachtrij.
De vrouw van Benitez trok nogal wat bekijks!

 

post-130-0-66621000-1476005788_thumb.jpg

 

Cucca had mijn beeldje klaar dus dat was té gek!

post-130-0-28495900-1476006098_thumb.jpg

 

Daarnaast was de Marketplace echt de moeite waard, zeker met Cheapcomics en HouseOfM. En leuk opgezet met allemaal die kraampjes met verlichting!

 

De ruimte voor de gasten van de organisatie (voice actors en comic book artists) was enorm ruim opgezet. Ik zeg "het té goed hebben willen doen" want dat was me een ruimte om te vullen. Ik ben eigenlijk de hele dag vnl bij de Artists geweest en dat was heerlijk! En toen Nederlandse rapper Brainpower ook nog eens als een echte nerd langskwam en iedereen wilde leren kennen, dat was cherry on top!

 

Eric Powell had een stel bustes (a 100 ) gemaakt op zaterdag en ook geloof ik een volledige figuur (a 250) dus die had wel een happy dag, denk ik zo! McKenna had het gezellig en ook Scott was de hele tijd bezig. En Tucci ook... danwel met fans praten (of met mij :)  ) en ook zijn prints en special variant comics liepen goed.

 

post-130-0-27060100-1476006380_thumb.jpg

 

Waren er minpuntjes? Sure, waarvan de belichting bekend was. Wellicht pakken ze dat nog op de Zondag op, maar anders is dat voor een volgende keer. Ikzelf zit er nogal positief in, ook omdat mijn kids (helaas was er eentje ziek thuis :(  ) het gaming gedeelte ook nog eens waanzinnig leuk hadden gevonden! En zelfs het feit dat mijn jongste het latex paardenhoofd NIET van me mocht kopen, mocht de pret niet drukken.

 

Het was voor ons in ieder geval een topdag en toen ik ze vroeg "was dit nu leuker of minder leuk dan FACTS" (want dat was ons vorige avontuurtje als boys onder elkaar) toen zeiden ze beiden "pappa dat kan je niet vergelijken. Plezier was even groot en het was voornamelijk anders" . Dus heerlijk om te horen!

 

Anyway, het was een heerlijk uitstapje en het was geweldig brother Tucci weer te zien! Brother of another mother, dus gewoon tof!

 

En voor een eerste keer, moet ik zeggen dat Leo en Ron het erg goed hebben opgepakt! Respect!!!

Ik kom volgende keer graag terug in ieder geval!

 

En ik zag ook de Comicon Brussels en ook DCC-organisatie aan het scouten waren, dus ook zij moeten hebben gezien dat het wel klopte :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Haha.....vaak als ik boom's commentaar lees, krijg ik een beetje een Noord Korea gevoel, waar alles volgens eigen betichtgeving geweldig is.....

Ik was vooral verrast door het game gebeuren.....een hele aparte wereld met giga stands vol computers en schermen met rijen wachtenden.....nu eens geen rij voor dedies, maar voor games????????....leuk om te zien.

Voor mij was het prima vertoeven bij de DDB/Silvester stand, die wat leuke tekenaars hadden uitgenodigd (hulde daarvoor), maar er was eerlijk gezegd weinig echte interesse voor de tekenaars (behalve canepa geen rijen) op deze gamebeurs, dus ik kon snel alle voor mij interessante tekenaars regelen. Daarna heel gezellig bij Cambre langsgeweest voor wat prachtige dedies, een leuk gesprek en een kleurentekening. Erg weinig volk in de artist alley, maar ik vrees dat het comic gebeuren niet echt aansluiting heeft bij het game gebeuren.

 

Hierdoor ben ik al vrij vroeg weggegaan, want ik ben te oud voor games...hahaha...of heb er in ieder geval te weinig tijd voor.

 

Plus: Lokatie, silvester/ddb stand, mooie grote game stands (niet voor mij interessant, maar heel populair) en veel catering

Min: Duur (entree en beursuitgaves) en veel te stil bij tekenaars (dat kan bijna niet rendabel zijn).

Link naar reactie

Hoeveel strip stands waren er nu. Op de kaart zag ik er maar 3.

 

Maar strips en games overlappen elkaar maar licht, dus of het een wijs besluit was vroeg ik me ook al af. Want een gamer heeft geen tijd om te lezen, en stripofiel heeft geen tijd om te gamen. En ik kan het weten, want ik doe beide.....

Op een ander forum gelezen dat de cosplay ook tegenviel, en dit kwam van een cosplayer. Darsil moet volgend jaar maar weer groot uitpakken in Breda :e012:.

Link naar reactie

Haha.....vaak als ik boom's commentaar lees, krijg ik een beetje een Noord Korea gevoel, waar alles volgens eigen betichtgeving geweldig is.....

 

Je kent me toch onderhand? :)

Ik ben gewoon positief en nogal enthousiast en ik realizeer dat dit een eerste beurs is in deze hoedanigheid. :)

 

Plus als het gaat over matties, ben ik in bepaalde zaken niet eens objectief te noemen. Maar stilletjes kan je me dan niet noemen, nee :)

 

. Erg weinig volk in de artist alley, maar ik vrees dat het comic gebeuren niet echt aansluiting heeft bij het game gebeuren.

 

we zullen zien... hppelijk bij de volgende editie!

 

An sich is bij FACTS ook een gaming gebeuren dus gedeeltelijk kan het wel samengaan.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Erg weinig volk in de artist alley, maar ik vrees dat het comic gebeuren niet echt aansluiting heeft bij het game gebeuren.

 

Min: Duur (entree en beursuitgaves) en veel te stil bij tekenaars (dat kan bijna niet rendabel zijn).

Het was idd echt bizar rustig bij de artist alley toen ik er was. Ik was er zelf vrij laat rond 4 uur. Ik meende in de gehele rij slechts 1 of 2 mensen te zien staan de rest van de gasten konden wortels schieten. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...