Ga naar inhoud

Leest Jouw Kroost Strips?


Aerogi

Recommended Posts

Yes!

 

Ik heb ze aan het lezen gekregen.

 

 

Ondanks alle multimedia toestanden. Het is echt wel moeilijk om ze daar van af te krijgen. Maar kijk... het is een beetje gelukt J

 

De jongste (10j) weliswaar gagstrips. Ik had er een aantal liggen van de Kannibrallen. Ik vermoed dat ze het lugubere kantje leuk vindt... Urbanus vindt ze ook wel leuk.

 

En de oudste (12j) ben ik er in geslaagd om ze –min of meer verplicht- het eerste album van Aldebaran te lezen. En ze is nu bezig met deel 3. Toen ik gisteren ging slapen was ze om half elf nog aan het lezen. Heb haar wel gezegd dat dit nu ook weer niet de bedoeling is. En vanmorgen zat ze in de zetel verder te lezen. Ze vindt het razend spannend. Ze kan nog een tijdje voort met de volgende cyclussen.

 

Nog geen idee wat ik na die cyclussen zou kunnen geven, tmag niet te schreeuwerig, niet te bloederig, niet te ingewikkeld zijn. Misschien Kenya van Leo?

 

Toch raar dat met Sus en Wis, Asterix en Kiekeboe niet lukt, en dan met Aldebaran wel.

 

 

Link naar reactie

 

Op 26-7-2016 om 14:13, Kool Thing zei:

Skylanders heb ik vermeden, maar de zoon was al heel vroeg enorm fan van Legendariers. Helaas is het uitgeefritme van Silvester hiervoor een ramp... 

 

Mijn jongste (bijna 12) heeft alles van beide series. Vond hij heerlijk. Rond zijn 10e ook een hele spurt Donald Duck pockets maar dat heeft hij maar 1 jaar vol gehouden. helaas nix meer, behalve die beide genoemde series

 

Op 25-7-2016 om 14:25, Aerogi zei:

gewoon uit curieuziteit, lezen jouw kinderen strips? Mogen ze ze überhaupt lezen uit je verzameling?

 

Ze mochten het vroeger niet, maar tegenwoordig wel...

Vroeger waren ze gewoon te jong.

 

Mijn oudste (nu bijna 16) leest eigenlijk bijna alles wat ik op de trap (richting mancave) leg nog wel en hij was op zijn 10e al de hele serie van Fables aan het verorberen. (Ja, zijn Engels is heel goed gelukkig)
Momenteel wil hij zich liever toeleggen op manga/anime en heeft hij net DeathNote uit.
Wel heeft hij een fikse collectie Suske&Wiske aangelegd op eigen houtje.

 

De middelste las wel eens wat strips maar is zich volledig gaan toeleggen op TopGear. Zucht :)

 

Ik merk dat ik kids hun eigen leesgewoontes ontdekken. Ik heb de hele boekenkast ook vol met Stephen King en Neil Gaiman en Clive Barker. En mijn vrouw heeft ook een imposante collectie maar dan meer non-fictie romans. Maar de kids zullen zowel de boekenkasten alsook mijn mancave niet gebruiken voor hun leesgenot.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

M'n zoon heeft al jaar en dag een Robbedoes Club abonnement en leest enkel deze boeken omdat dat de 'zijne' zijn maar gelukkig ook wel reeksen zoals Lanfeust van Troy.

 

Vlooienbaal is kapot gelezen door de dochter en ze leest nog Jommeke, Suske en Wiske en Kiekeboe. Momenteel echter enkel nog manga's op de iPad, wel kilo's na elkaar.

 

250_24102006195650-cover.jpg

Link naar reactie

De oudste (10 j.) leest Suske en Wiske, Kiekeboe, Urbanus, Mooie Navels e.d...

Schattig  moment gisteren: ik had uit de bib het album P.I.G.S. (uitgeverij Stripgilde) van Cecilia Valagussa gehaald.  Onze jongste (6j.) wou persé dat boek inkijken.  Ze doorbladerde het helemaal in de auto, en toen we thuis waren, moest de oudste het ganse boek aan haar voorlezen... 

Link naar reactie
  • 9 months later...
Op ‎25‎/‎07‎/‎2016 om 14:25, Aerogi zei:

raar mocht dit topic nog niet bestaan, maar kon er via de search niet meteen iets over vinden.

 

gewoon uit curieuziteit, lezen jouw kinderen strips? Mogen ze ze überhaupt lezen uit je verzameling?

 

Heb 2 dochters, 10j en 12j. De oudste leest enkel Smurfen, omdat ze gewoon alles verzamelt van de Smurfen. Maar zelfs dat is niet echt fanatiek. Heb al paar keer geprobeerd met een goeie Sus en Wis, gag reeksen etc maar geen interesse. Behalve Kuiken.

 

De jongste beetje van hetzelfde, behalve dat ze een paar weken terug mijn Urbanusstrips heeft ontdekt. Ze verslindt ze (bijna letterlijk), en heb al een paar keer moeten tussenkomen dat ze ze toch een beetje 'voorzichtig' moet lezen... Maar ze is zeer vatbaar voor de soms ietsiepietsie aangebrande humor :D Ik was gestopt rond nummer 150 dacht ik, tis nu aan haar om de reeks te vervolledigen. Ze heeft er in die twee weken al een stuk of 60 gelezen. Maar de niet ingekleurde wil ze niet aan beginnen... :)

 

 

 

toch een grote verandering sinds anderhalf jaar geleden!

de oudste heeft nu al mijn Yoko Tsuno's gelezen, Lanfeust, en de eerste 8 delen van de trollen van Troy (na het Talent debacle gestopt met ze te kopen). Alle reeksen van Leo heeft ze letterlijk verlonden. Ze houdt wel meer van reeksen waar een beetje fantasy e.d. in voorkomt. XIII vond ze bvb maar niks. Ze is nu begonnen met Thorgal. Heb haar gezegd dat ze de eerste 2 albums wat moet doorbijten. Benieuwd wat ik haar daarna kan geven.

 

De jongste heeft de Urbanussen aan de kant gelegd, en is vooral fan van Cedric en de kleine Robbe, dat soort strips. Guust daarentegen vond ze te oubollig. Ik ben nog altijd in shock...

Link naar reactie

Mijn petekind (9) kijkt énkel naar de Suske en Wiske albums, die van 'het team'. Maar écht lezen doet ze dat niet, 't blijft bij prentjes kijken. Wat vreemd is, want ze leest doorgaans veel boeken, in stukken en brokken. En verschillende door elkaar, dat wel. En het zijn altijd al boeken geweest waarvoor ze eigenlijk nog te klein was. Met film is dat net hetzelfde. Waar haar leeftijdsgenoten op elke leeftijd bij de overbekende tekenfilms van de grote studio's blijven steken, kan zij echt genieten van alternatievere titels als 'De Verenkoning', 'Secret of Kells', 'Song of the Sea', ... Daar moet je bij haar klasgenoten niet mee afkomen. Ik herken mezelf er wel in, dus hoop dat ik haar toch kan warm maken voor de strip. Tegen de tijd dat mijn verzameling uit de verhuisdozen kan, zal ze eerder naar de 11 jaar gaan, dan introduceer ik Sarah & Robin. Iets zegt mij dat die dingen wel in de smaak gaan vallen.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...