Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Paul_NL

- Krantenstrips -

Recommended Posts

Voor de liefhebbers, zie ook de documentaire "Stripped" (2014). 

http://www.imdb.com/title/tt2488042/

Comic strip artists discuss the state and future of the artform with the decline of the newspaper medium.

Of gewoon de trailer op Youtube:

Ik heb deze documentaire verleden jaar gezien, zéér de moeite!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik las destijds Kramiekske, Jommeke en Wolf in Het Volk. Alle dagen twee strookjes. Het was het eerste wat ik las.

Dat was pas écht een krantenstrip volgen! :e011:

2

En ook Boes. Stond allemaal in het volk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voorpublicaties als krantenstrip zijn soms een lachertje geworden: de nieuwe Suske en Wiske loopt sinds 2 weken in Het Nieuwsblad, maar is wel al meer dan een maand te koop. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voorpublicaties als krantenstrip zijn soms een lachertje geworden: de nieuwe Suske en Wiske loopt sinds 2 weken in Het Nieuwsblad, maar is wel al meer dan een maand te koop. 

En helemaal onbegrijpelijk als je bedenkt dat het verhaal om voetbal draait.  Dan had men de publicatie in de kranten beter van start laten gaan enige tijd voor het EK voetbal i.p.v. er na.

Deel dit bericht

Link naar bericht

als kind las ik in het volk nog dees dubbel en cesar dat verscheen ook in het zondagsblad en jommeke uiteraard en brauwer wie herrinnert zich dat nog in de krant het volk leek me een leuke strip in die tijd weet zelfs niet of daar ooit iets van verschenen is in album

Deel dit bericht

Link naar bericht

als kind las ik in het volk nog dees dubbel en cesar dat verscheen ook in het zondagsblad en jommeke uiteraard en brauwer wie herrinnert zich dat nog in de krant het volk leek me een leuke strip in die tijd weet zelfs niet of daar ooit iets van verschenen is in album

Je las Dees Dubbel en Cesar in het Zondagsblad...

Ben ik hier dan toch niet de enige zestiger??? :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volgens mij is er wel nog altijd plaats voor één-pagina-gags en zo, maar niet voor feuilletons.

Lange verhalen worden tegenwoordig direct in album gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb ontzettend verschillende krantenbundelingen.

Donald Duck (Taliaferro)
Mickey Mouse (Gottfredson)

Maar dan ook nog Batman, Spider-man, ...

Ik wil nog steeds de Calvin & Hobbes bundeling kopen, maar het is er nooit van gekomen.

1 dag zal ik wel gewoon zeggen: NU kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

haha helemaal nog geen 60 zelfs 50 nog niet gepasseerd in het zondagsblad dat ik las waren vooral albums die hertekend waren die ik las sneed die paginas uit een samenloop van omstandigheden heb ik nog liggen van dees dubbel was hertekend en was eigenlijk eerste album goud voor de bank van engeland ,de zingende rots kwam daar ook in voor enzovoort hopelijk brengt brabant strip deze es uit in album maar dat zal wel denk ik maar geduld geduld is de boodschap aan 1 album per jaar kan dat nog wel jaar of 10duren  tegen dat die allemaal verschenen zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht

Absoluut!!!  Peanuts, Calvin and Hobbes en ook het briljante Sherman's Lagoon van Jim Toomey. Die laatste loopt nog steeds.

Ben nu bezig om The Complete Peanuts aan te schaffen. Hardcover. 26 delen en prachtig vormgegeven door Fantagraphics.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Één van mijn favorieten. (2 bundelingen van thuis.)

Beestjes, van Schwantz.

Flauwe humor, en leuk geïnkt.

Beetje naar boes (wat ik vroeger enkel van tv kende) en ook nog wel eens een album van aanschaf..

post-587-0-87462100-1486946035_thumb.jpg

post-587-0-57572600-1486946135_thumb.jpg

post-587-0-07625300-1486946190_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik lees graag Dirk-Jan, Stamgasten ed in het AD, leuk begin van de dag.

Vaak ook Pearl before swine online, ook erg leuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...