Ga naar inhoud

Mijn Beeldverhaal...


Cassavius

Recommended Posts

Al jaren geen strips meer getekend en er uiteindelijk terug mee begonnen.

 

 

Twee A3 aan elkaar gezet...

Geëxperimenteer met lijnvoering niet zo geslaagd...

 

 

En dit is ne verknipte A2...

Hier zijn de lijndiktes iets beter...vond ik...

 

Kritiek welkom...schiet vooral met scherp maar schiet wel juist... :D

Link naar reactie

De tekeningen zijn zonder meer goed.

Op bladschikking valt er wel wat aan te merken. Waarom dat inspringend 2e kader, waardoor je een deel van het hoofd vh meisje in het derde kader moet afsnijden? Je hebt nochtans ruimte zat om dat kader of de figuren anders te schikken. Waarom al die lege ruimte boven de figuren in het tweede kader (en het kleine tekstballonnetje plaats je dan nog buiten het kader)? In het algemeen heb ik de indruk dat enkele kaders meer op die eerste pagina niet hadden misstaan. En het geheel van de pagina geeft mij een te statische indruk.

Op p 2 gaat het hoofd v het reptiel bijna verloren achter de paal op de voorgrond. Mooi als je een deel v d figuur laat verdwijnen achter een object op de achtergrond, maar dan zou kiezen voor een deel van het lijf of zo.

Link naar reactie

Je hebt hier al veel echt goede bruikbare tips gekregen. Ivm de schaduw onder uw kussen, ik heb de indruk deze iets meer onder het kussen zelf moet komen. Wat ik soms doe is in potlood een pijltje tekenen vanwaar uw licht komt en dat helpt echt, zeker als met verschillende kaders en standpunten werkt. Buiten de puntjes die hier al eerder gezegd zijn vind ik het al wel heel tof, ik ben benieuwd naar meer :)

Link naar reactie

De tekeningen zijn zonder meer goed.

Op bladschikking valt er wel wat aan te merken. Waarom dat inspringend 2e kader, waardoor je een deel van het hoofd vh meisje in het derde kader moet afsnijden? Je hebt nochtans ruimte zat om dat kader of de figuren anders te schikken. Waarom al die lege ruimte boven de figuren in het tweede kader (en het kleine tekstballonnetje plaats je dan nog buiten het kader)? In het algemeen heb ik de indruk dat enkele kaders meer op die eerste pagina niet hadden misstaan. En het geheel van de pagina geeft mij een te statische indruk.

Op p 2 gaat het hoofd v het reptiel bijna verloren achter de paal op de voorgrond. Mooi als je een deel v d figuur laat verdwijnen achter een object op de achtergrond, maar dan zou kiezen voor een deel van het lijf of zo.

Pagina 1, in het eerste kader was bedoeld om de nadruk op desolaatheid te leggen en ook om de monotonie van de trektocht in 't algemeen. Tweede kader wou ik de gezichten van de personages in beeld brengen met een shoulder shot. Het botert niet goed tussen de twee en daarom houden ze altijd afstand.

Derde kader was Fransien niet het onderwerp, de reiskoffer moest "in beeld" komen aangezien de magische symbolen herhaald worden op het Zweefkussen later op de gebeeldhouwde paal van de hangbrug. Met de tekstballonnetjes moet ik nog schuiven en een ander lettertype zoeken. Ik had het inderdaad anders kunnen oplossen door met meerdere kaders aandacht te trekken naar die elementen.

Pagina 2, ik vond het koddig om de kop van dat lastdier vanachter de paal te laten piepen. Ook moest het meisje en het rijdier tussen het Zweefkussen en de gebeeldhouwde paal komen, weer om de wrijving tussen twee te benadrukken.

Link naar reactie

Je hebt hier al veel echt goede bruikbare tips gekregen. Ivm de schaduw onder uw kussen, ik heb de indruk deze iets meer onder het kussen zelf moet komen. Wat ik soms doe is in potlood een pijltje tekenen vanwaar uw licht komt en dat helpt echt, zeker als met verschillende kaders en standpunten werkt. Buiten de puntjes die hier al eerder gezegd zijn vind ik het al wel heel tof, ik ben benieuwd naar meer :)

Ik geraakte er niet uit. Ik ging er van uit dat de zon (éen zon, geen twee) hoog aan de hemel stond en dat de schaduwen vrij hard waren, maar de schaduwen kwamen dan op een sprietig gras terecht. En dan heb je nog de vervorming van een schaduw... :wacko:

 

Misschien een "kaartje" uittekenen van de omgeving en zo bepalen waar de zon zit, en waar de objecten zich bevinden?

Link naar reactie

Ik vind het al beter, de tekeningen zelf in die twee kaders zien er naar mijn mening echt wel goed uit maar het kan misschien wel storend zijn voor sommigen dat de man op het kussen eerst voorop het meisje zweeft en daarna vlak naast haar en niet duidelijk herkenbaar is in de eerste kader. Ik denk niet dat je het hier persé moet aanpassen maar hou er eventueel rekening mee in de toekomst.

Link naar reactie

Ik vind het al beter, de tekeningen zelf in die twee kaders zien er naar mijn mening echt wel goed uit maar het kan misschien wel storend zijn voor sommigen dat de man op het kussen eerst voorop het meisje zweeft en daarna vlak naast haar en niet duidelijk herkenbaar is in de eerste kader. Ik denk niet dat je het hier persé moet aanpassen maar hou er eventueel rekening mee in de toekomst.

Inderdaad, de continuïteit is daar in de war...en de tong in de zadelriem zit ook fout... :blink:...moet' effe omdraaien in Photoshop.

Link naar reactie
  • 1 month later...

+1

En en en? Waar blijft het vervolg? :)

 

 

 

Erh, 'k heb mij uiteindelijk een A3 printer aangeschaft en ik was aan 't experimenteren met allerlei papiersoorten en afdrukken in 50% of 25% cyaan, kwestie van minder tijd te verspillen als 'k het inkten verbrod. 'k Ben redelijk content van 't resultaat.

Link naar reactie

Ik ben vooral nieuwsgierig naar die ruïne in de achtergrond.

Wat een pracht van een woord, die moet ik onthouden. 

'k Heb wel een idee van wat er gaat gebeuren... ;)  'k Ga de verteltekst als het "log" of "journaal" van het hoofdpersonage gebruiken. Da's wel effe wennen, maar dan moet ik niet met een alwetende verteller werken...

 

Er is niks zo schoon als verbasterd Oudfrans :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...