Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Paul_NL

Pluto Of Astroboy?

Recommended Posts

Welke serie is het waard om aan te schaffen?

Ik weet dat Pluto een bewerking is van astroboy, iemand met een mening hierover?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Astroboy is leuk, maar ook gedateert.

Pluto is een goeie reeks, Urusawa dus dan weet je waar je aan begint. Met Monster, 20th CB en Pluto kan je niet verkeerd doen. Allemaal afgesloten reeksen, dat ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pluto is zeer sterk en zou ik zeker als eerste aanraden van de reeksen Urusawa (voornamelijk om dat het maar 8delen zijn ivgl met Monster of 20th Century boys.)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Astro boy en Pluto zijn niet te vergelijken. Pluto is een geniale bewerking van 1 Astroboy verhaaltje. Ik heb alle Astroboy verhalen in huis en gelezen en heb daar zeer van genoten. Juist gelet op de ouderdom van deze strip (jaren ’50!) vind ik het heel erg knap gemaakt. Deze reeks heeft duidelijk de tand des tijds doorstaan.

Of er van Pluto een bundeling komt vraag ik mij echt af. Deze reeks is toch al weer even uit en nog steeds verkrijgbaar? Of het ik het mis. 8 strakke delen met mooie rugtekening. Pluto zou ik sowieso kopen! Niet twijfelen Paul_NL ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inmiddels van Pluto de scanlations aan het doorkijken, erg mooi. Wel jammer dat de boeken zo dun zijn (en redelijk prijzig).
Ik hoop dat die bundeling er snel komt!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hey Speedy, 96 euro voor die 8 dunne (200 pagina's) boekjes vind ik erg duur.

Omnibussen van Viz zoals monster heb ik ook voor 12 euro gekocht en bevatten 430 pagina's per boek.
Dus in dat geval wacht ik wel even.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Astroboy vind ik goed gemaakt, maar het is gedateerd. 

Urasawa zijn werk is hedendaags en veel frisser. 

Het is mij trouwens een raadsel hoe die man aan de lopende band pagina's produceert. 

Akkoord, de tekeningen zijn niet super-gedetailleerd, maar toch...

En je moet als schrijver toch ook denken aan decors, kadrering, verhaallijn,... ongelooflijk wat die man presteert. 

@Paul ik kan je trouwens de one-shot NASA aanbevelen van Urasawa. 

Ook dit boek is erg goed:

http://www.bdtheque.com/main.php?bdid=11677&scroll=0

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...