Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Hier zijn we dan met een aangepaste website. Verwacht geen revolutionaire of kordate veranderingen. Het betreft grosso modo een algemene opfrissing.

Aan de nieuwe rubriek Compleet wordt nog naarstig gewerkt voor talloze uitbreidingen.

Uiteraard zijn me waar wat blij dat we van Ken Broeders een portfolio kunnen presenteren. Op onze vraag dook hij in zijn archieven en licht zijn keuze voor ons en jou toe.

En vergeet niet mee te doen aan de wedstrijd om de beste strips van 2012 in een lijstje te gieten.

 

Beeld_0108.jpg

 

 

StripFacts

Jaarrapport stripjaar 2013

 

Besprekingen

Agent 327 dossier 3 & Making Of: De Vrouwen van Agent 327

 

Verkooptop 10

De verkooptop 10 van Boek.be en GfK voor de periode van 24 tot 30 december. En er zijn nog twintig andere strips in de top 100. Check ook de periodes van 10 tot 16 december en 17 tot 23 december.

 

KCQ v/d Dag

Claude Monet in Rooie Oortjes 26

Link naar reactie

Geslaagde opfrisding van de website, meteen een stuk mooier op de iPad.

 

En aww, ik ben al 't einde het portfolio-commentaar. O, wat smaakt dat naar meer. Zitten er daar kleine gewapende soldaatjes die haai te beloeren (die Verne heb ik niet gelezen), of betreft het hier één van de vele gaten in mijn kennis van onderwaterflora?

Link naar reactie

Ik kan het momenteel zelf niet checken, maar komt de welkomstpagina nu op zijn normale grootte op een iPad in plaats van in verkleinde vorm?

 

En voorts: ik krijg langs alle kanten leuke en verkwikkende nieuwsjes die van 2013 en zelfs later weer mooie stripjaren zullen maken. Uiteraard ga ik me daar zelf ook ten volle voor inzetten. Maar zoals elders gemeld: ik vertik het nog om me in andere threads te laten horen. Ik wil alle negativiteit mijden en daarbij gepaarde voorspellingen die nergens anders dan op foute vooroordelen slaan. Ik wil niet langer te maken krijgen met leugens, roddels, jaloezie, betweterij, gifspuiterij, demonisering, neerkijken, oneerlijk vergelijken, extremistische uitlatingen, over dezelfde kam schering, enzovoort. Ik ga wat meer lurken in het vervolg.

Link naar reactie

... Maar zoals elders gemeld: ik vertik het nog om me in andere threads te laten horen. Ik wil alle negativiteit mijden en daarbij gepaarde voorspellingen die nergens anders dan op foute vooroordelen slaan. Ik wil niet langer te maken krijgen met leugens, roddels, jaloezie, betweterij, gifspuiterij, demonisering, neerkijken, oneerlijk vergelijken, extremistische uitlatingen, over dezelfde kam schering, enzovoort. Ik ga wat meer lurken in het vervolg.

 

Ook geen anarchistische uitspattingen?

Link naar reactie

Ik kan het momenteel zelf niet checken, maar komt de welkomstpagina nu op zijn normale grootte op een iPad in plaats van in verkleinde vorm?

 

En voorts: ik krijg langs alle kanten leuke en verkwikkende nieuwsjes die van 2013 en zelfs later weer mooie stripjaren zullen maken. Uiteraard ga ik me daar zelf ook ten volle voor inzetten. Maar zoals elders gemeld: ik vertik het nog om me in andere threads te laten horen. Ik wil alle negativiteit mijden en daarbij gepaarde voorspellingen die nergens anders dan op foute vooroordelen slaan. Ik wil niet langer te maken krijgen met leugens, roddels, jaloezie, betweterij, gifspuiterij, demonisering, neerkijken, oneerlijk vergelijken, extremistische uitlatingen, over dezelfde kam schering, enzovoort. Ik ga wat meer lurken in het vervolg.

 

Ben het (wederom) maar weer eens met je, de Reep is de Reep niet meer......

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

ik heb Tyndal 1 gekocht van Ken Broeders zelf op een rollenspellen beurs in antwerpen. met tekening erin en alles :-).

 

Was wel een toffe dag: odm demo gespeeld, roborally en een maffia spel gespeeld, reanactment zwaardvecht toernooi gezien, strip met tekening in gekocht, magic gespeeld, ...

Link naar reactie
Gast Geschokte gast

En voorts: ik krijg langs alle kanten leuke en verkwikkende nieuwsjes die van 2013 en zelfs later weer mooie stripjaren zullen maken. Uiteraard ga ik me daar zelf ook ten volle voor inzetten. Maar zoals elders gemeld: ik vertik het nog om me in andere threads te laten horen. Ik wil alle negativiteit mijden en daarbij gepaarde voorspellingen die nergens anders dan op foute vooroordelen slaan. Ik wil niet langer te maken krijgen met leugens, roddels, jaloezie, betweterij, gifspuiterij, demonisering, neerkijken, oneerlijk vergelijken, extremistische uitlatingen, over dezelfde kam schering, enzovoort. Ik ga wat meer lurken in het vervolg.

 

Ik bén al lange tijd een lurker en David, ik snap dat je de pest in hebt dat je vader zo plotsklaps overleden is..... Maar dit is een gemene trap richting Bonte die zich hard heeft ingespannen voor een nieuwe forumomgeving en voor alle members die in no-time de boel hier met nieuwe threads hebben ingericht en die grosso modo niet negatief zijn. Gifspuiterij, demonisering, extremistische uitlatingen....? Je bent anders niet te beroerd om je SSZ in deze beerput te pluggen...

 

Bah.

Link naar reactie

Beste gast,

 

Als er een mens is die positief kijkt op strips en het hele gebeuren binnen 'ons' piepkleine wereldje, dan is het wel Kontiki. Meer nog hij leeft voor strips en het stripgebeuren, en dit al pakweg 10 jaar lang. En eerlijk gezegd, ik vind dat fantastisch. Ik heb veel liever dat hij tot 2 uur 's nachts nog maar eens een update maakt, dan dat hij tot datzelfde uur zich op fora, etc zit te verdedigen over zijn visie op strips.

 

mvg,

 

Een Kontiki-fan

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Er was een lezer die geïnteresseerd was in de Duck-reeks van Don Rosa die Glénat nu integraal in het Frans uitgeeft. Bestaat zoiets ook in het Engels dat nog vlot verkrijgbaar is?

Die is quasi constant uitverkocht, goed in het oog houden wanneer er een herdruk is. Ondertussen kan hij de Carl Barks library aanschaffen, 20 euro voor een prachtige hardcover van 200 pagina's, met deftig dossier. Van Phantagraphics natuurlijk ;)

Link naar reactie

Vind het toch ook onder de gordel, gast. Ieder verwerkt verdriet op zijn manier. Het feit dat je dit openlijk toont, getuigt van moed, Want tegenwoordig mag je niet meer rouwen maar moet je zo snel mogelijk verdergaan.. Ik ben ook grootouders en een zoontje kwijt...

Laat mensen rouwen op hun manier.

 

Helemaal mee eens !

Link naar reactie

Kontiki heeft niet mij of het forum willen raken met z'n uitspraak, hij weet soms meer dan wij en ergert zich dan wel eens aan threads die er compleet naast zitten en negatief zitten doen over iets wat hem nauw aan het hart ligt. Ik vrees dat zowel 'gast' als David iets te ongenuanceerd hebben gereageerd en dat is normaal op een forum.

 

Dat het vroeger zoveel beter was dan nu weet ik zo nog niet, ik kan me toch wel hectischer tijden herinneren. Ik ben alvast blij dat de verhuis zo vlot verlopen is en daarvoor wil ik iedereen hier toch nog eens bedanken.

Link naar reactie

@Bonte: kan je het posten als gast niet uitzetten. Enkel geregistreerden laten posten?

 

Natuurlijk maar het zorgt voor een lage drempel om te posten en dat is toch wel belangrijk, ook als je bv op vakantie bent en niet wil inloggen op een vreemde computer. Zolang het niet te veel misbruikt wordt zal ik het wel proberen te behouden.

Link naar reactie

Sorry dat ik me in één gulp zelf zo negatief uitliet, maar het is gewoon een algemene tendens die me tegenstaat. Dat speelde trouwens ook al een tijdje voor dat overlijden waar ik het weliswaar nog steeds zo verdomd moeilijk mee heb. Je zou me nu moeten zien zitten. Mijn vader zei nooit een onvertogen woord over iemand en suste ons als wij dat wel deden, hij was zelfs een bemiddelaar. Naar zo'n voorbeeld wil ik streven.

En uiteraard heb ik het diepste respect voor Bonte. Dat weet hij best zelf. Een van de nieuwste services van De Stripspeciaalzaak is trouwens een besloten forum op dit forum voor winkeliers dat ik ga leiden.

Ik wilde ook niet de inbreng of standpunten minimaliseren van iedereen die net wel het beste uit zijn hobby, zijn passie, zijn tijdverdrijf haalt en dat zo wil uitdragen naar anderen. Dat zijn mijn voorbeelden, mijn helden.

Maar respecteer me aub in mijn keuze om even afstand te nemen. Via deze thread blijf ik natuurlijk wel onze updates presenteren want we willen wel gelezen worden natuurlijk.

Link naar reactie

Sorry dat ik me in één gulp zelf zo negatief uitliet, maar het is gewoon een algemene tendens die me tegenstaat. Dat speelde trouwens ook al een tijdje voor dat overlijden waar ik het weliswaar nog steeds zo verdomd moeilijk mee heb. Je zou me nu moeten zien zitten. Mijn vader zei nooit een onvertogen woord over iemand en suste ons als wij dat wel deden, hij was zelfs een bemiddelaar. Naar zo'n voorbeeld wil ik streven.

En uiteraard heb ik het diepste respect voor Bonte. Dat weet hij best zelf. Een van de nieuwste services van De Stripspeciaalzaak is trouwens een besloten forum op dit forum voor winkeliers dat ik ga leiden.

Ik wilde ook niet de inbreng of standpunten minimaliseren van iedereen die net wel het beste uit zijn hobby, zijn passie, zijn tijdverdrijf haalt en dat zo wil uitdragen naar anderen. Dat zijn mijn voorbeelden, mijn helden.

Maar respecteer me aub in mijn keuze om even afstand te nemen. Via deze thread blijf ik natuurlijk wel onze updates presenteren want we willen wel gelezen worden natuurlijk.

 

Mooi zo, ik kan de nachtelijke updates niet missen !

Link naar reactie

Moeie update van de site Kontiki, het staat er weer fris bij. Ik zit me toch vaak af te vragen hoeveel werk jullie je op de hals halen met alle lijstjes: aangekondigd, recent verschenen, toplijstjes en nu weer compleet. En dan nog de beschrijvingen, recenties, nieuws en andere wetenswaardigheden. Maar ik ben blij dat iemand in ieder geval de moeite doet zodat alles overzichtelijk op een plek staat, heren en dames bedankt!

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probleem met mijn interviews met Yann, Yves Sente en Rosinski. Gelukkig zijn er actuele aanleidingen genoeg om die gelijk wanneer te publiceren.

En van zodra er een nieuwe strip van Criminal vertaald wordt, komt er een heel tof interview met Sean Phillips aan.

Link naar reactie

Beeld_0110.jpg

 

StripFacts

De projecten van BD Must

RW Uitgeverij nieuwe speler op de Nederlandstalige comicmarkt

Preselectie Grand Prix-winnaar Angoulême

De terugkeer van Kana

Vooruitblik: De Orde van de Drakenridders

Moeder Oorlog en Caroline Baldwin naar de film

 

Te Verschijnen

- Brabant Strip vzw

- Sherpa

- Silvester + pdf

- Standaard Uitgeverij pdf

 

Besprekingen

- Dansen op de Vulkaan

- het Derde Testament - Julius 2

 

KCQ v/d Dag

Petra Vance in XIII 11

 

En wat aanvullingen in de rubriek Compleet

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...