Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Het kriebelt om tegen morgen ook een update te verzorgen want ik heb, mja, een honderdtal nieuwe strips aan te kondigen bij een tiental uitgeverijen. Met onder meer langverwachte en gewenste vertalingen.

Link naar reactie

Een deel van de aankondigingen is al verwerkt. het gaat om de uitgeverijen van Ballon Media.

 

Beeld_0111.jpg

 

StripFacts

Steven Dupré nieuwe tekenaar van De Geverniste Vernepelingskes

 

Te Verschijnen

Een resem titels in maart, april en mei bij Ballon, Blloan, Dargaud, Dupuis, Graton, Le Lombard, Marsu Productions. Download ook de brochure als pdf.

 

KCQ v/d Dag

Grey's Anatomy, The Lord of the Rings, Matthijs van Nieuwkerk, Renske de Greef en The Lion King in Dansen op de Vulkaan

 

Compleet

Zoals elke updatedag zijn er diverse aanvullingen. Hier moet nog veel werk worden ingestoken, maar elke dag betekent winst.

Link naar reactie

Ik zie net dat ik de covers van Blloan ben vergeten uploaden.

 

Ik heb ook nog het programma voor dezelfde periode van Casterman, Medusa, Glénat en Daedalus. Maar de beeldkwaliteit van alle covers en ander artwork was afschuwelijk. Ik moet het nu bij elke uitgever afzonderlijk opvragen of voortgaan op Franse alternatieven. Daar zitten ook heel wat mooie dingen bij, ook zaken die ik tevoren op goed geluk aankondigde.

Link naar reactie

Bij het Vrije Vlucht-one-shot van Vivès heb ik nog het volgende toegevoegd, heet van de naald: "Enfin, we presenteren het nu wel als een one-shot, maar de Franstalige tak van Dupuis maakte toevallig gisteren bekend dat de meisjes uit het album in 2014 terugkeren voor een tweede album. Deze keer gebeurt het zonder Vivès. De werktitel is La Technique du Périnée (De Techniek van het Perineum)."

Link naar reactie

Zal het een "tijdelijke" of een "volwaardige" terugkeer zijn van de collectie getekend......???

(Met al die ONvertaalde pareltjes)

 

Een regelmatig vertaalpatroon zou mooi zijn, ondertussen is alles wat wel komt mooi meegenomen. De collectie is m.u.v. een enkel album (niet mijn smaak) zeer goed. Overigens is "Helden worden we toch nooit" recent door Blloan in het Nederlands uitgegeven dus ook via andere kanalen kan het een en ander deze kant op komen.

Link naar reactie

Ikzelf ook, bij besprekingen plaats ik namelijk al jaren uit hoeveel delen reeksen of cyclussen zullen bestaan, maar ik moest het regelmatig opnieuw opzoeken. Nu kan ik dat op één plek bundelen.

Het is nog maar een beginnetje, maar we komen er wel.

Link naar reactie

Gisteren ging al mijn tijd 'verloren' naar de alweer veel voorjaarsaankondigingen. Andere geplande updates moesten erbij inschieten. dat probeer ik volgende week wel goed te maken nu er nog geen nieuwe strips zijn en minder aankondigingen die te verwerken zijn.

 

Beeld_0112.jpg

 

StripFacts

Strijders van dark Dragon Books II

 

Te Verschijnen

• Arboris

• Casterman + pdf

• Daedalus + pdf

• Glénat

• De Harmonie

• Medusa + pdf

• Uitgeverij L

 

Kalender

Toast literair: "Strips, een onderschatte kunstvorm?"

 

De Commentator

Hub over Okko 8

 

KCQ v/d Dag

Wolverine in Alter Ego 8

 

Verkooptop 10

De verkooptop 10 van Boek.be en GfK voor de periode van 31 december tot 6 januari. En er zijn nog veertien andere strips in de top 100.

 

Compleet

Elke updatedag aanvullingen.

Link naar reactie

De rubriek Op Stapel ben ik tussendoor ook aan het aanvullen (enkele maanden achterstand) en updaten. Zo zal je weer meer rechtstreeks bij aangekondigde titels meer achtergrondinfo kunnen oproepen.

Link naar reactie

De rubriek Op Stapel ben ik tussendoor ook aan het aanvullen (enkele maanden achterstand) en updaten. Zo zal je weer meer rechtstreeks bij aangekondigde titels meer achtergrondinfo kunnen oproepen.

Kontiki, mijn diepste respect en dank voor de alweer massale aanvullingen, die me bovendien weer een hevig verlangen en een diepe opwinding laten koesteren naar de komende maanden.

You just made my day... again!

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Beeld_0115.jpg

 

StripFacts

- Vooruitblikken Adhemar, Casterman, Daedalus, Glénat, De Harmonie, Oogachtend

- Nieuwsstroom: Het Vijfde Evangelie, Robbedoes-documentaire, De Legende der Dorre Gewesten, Comès

- Copyrightprobleem bij digitalisering Belgische collaboratiekranten

 

Te Verschijnen

Van Uitgeverij L is er nu ook de brochure van het voorjaar dat je als pdf kan downloaden. Adhemar stelt de volgende vijf Vandersteen-albums voor en er zijn aanvullingen bij Oogachtend en extra covers bij Strip2000.

 

KCQ v/d Dag

Rudy Van Doorslaer over censuur

 

Compleet

Tientallen toevoegingen

Link naar reactie

Kontiki,

in het 'te verschijnen' stuk op de site is me niet helemaal duidelijk wat nu de gele achtergrondjes bij sommige covers zijn, kun je dat niet ook in de linkerkolom vermelden? Daar bij waar die rode bolletjes worden uitgelegd, die trouwens ook niet heel consistent worden gebruikt, of ik lees de uitleg niet goed. Nieuwe titels, zijn dat nu nieuwe, voor het eerst in het NL verschijnende boeken of nieuw dat ze in de lijst zijn opgenomen.... Bij het stukje Daedalus zag wat verschillende lettertypes, misschien makkelijk aan te passen?

Ik gebruik de lijst regelmatig, goed werk dus!

Bedankt!

Link naar reactie

Kontiki,

in het 'te verschijnen' stuk op de site is me niet helemaal duidelijk wat nu de gele achtergrondjes bij sommige covers zijn, kun je dat niet ook in de linkerkolom vermelden? Daar bij waar die rode bolletjes worden uitgelegd, die trouwens ook niet heel consistent worden gebruikt, of ik lees de uitleg niet goed. Nieuwe titels, zijn dat nu nieuwe, voor het eerst in het NL verschijnende boeken of nieuw dat ze in de lijst zijn opgenomen.... Bij het stukje Daedalus zag wat verschillende lettertypes, misschien makkelijk aan te passen?

Ik gebruik de lijst regelmatig, goed werk dus!

Bedankt!

 

Die met de rode bolletjes zijn de laatste die toegevoegd werden aan de lijst.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Beeld_0117.jpg

 

StripFacts

- Meynet en Yann maken een western

- Lichte daling boeken- en stripverkoop

- Ever Meulen wint Henry Van de Velde Award

- Een nieuwe uitgever voor Casterman

 

KCQ v/d Dag

Samantha Fox in De Kiekeboes 47

 

Klare Taal

Rex Mundi

 

Compleet

Alweer heel wat aanvullingen (en correcties)

 

En ondertussen kunnen we al meer dan 80 te winnen albums opsommen in onze Top 10 van 2012-wedstrijd.

Link naar reactie

Beeld_0119.jpg

 

 

Stripinvasie

Tussen 13 en 19 januari verschenen 24 nieuwe uitgaven bij Casterman, Daedalus, Glad IJs, Glénat, Oog & Blik | De Bezige Bij, Saga Uitgaven, Sherpa, Standaard Uitgeverij.

 

StripFacts

- Vooruitblik: RW Uitgeverij

- Vlamingen in Angoulême

 

Te Verschijnen

Pdf aankondigingsbrochure Strip2000

 

Verkooptop 10

De verkooptop 10 van Boek.be en GfK voor de periode van 7 tot 13 januari. En er zijn nog tien andere strips in de top 100.

 

KCQ v/d Dag

Captain America in Mister President 1

 

Dark Dragon Books

Nieuwe promotiepagina's

Link naar reactie

Beeld_0122.jpg

 

StripFacts

- Vooruitblik: Carbeau - Barones & Bolides

- Stripnieuwsstroom: De Kat, Tarzan, Philemon, Universal War One

 

Te Verschijnen

Don Lawrence Collection

 

Besprekingen

- Automotiv

- Conquistador 2

- Sir Arthur Benton 1-2-3

 

KCQ v/d Dag

Allan Thompson in Agent 327

 

En als vanouds de rubriek Compleet.

 

Er zijn ook weer een twintigtal extra te winnen albums (van Casterman) in onze Top 20 van 2012-wedstrijd. Van Ballon media kreeg ik er ook nog eens ene stuk of zestig. Die volgen later deze week.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...