Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Beeld_0202.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 27 januari en 2 februari verschenen 12 nieuwe uitgaven bij Oogachtend en Silvester.

 

StripFacts

- Luuna komt terug

- De eerste titels van Lion

 

Verkooptop 10

Tussen 21 tot 27 januari staan Urbanus 152 (VL) en One Piece 65 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Besprekingen

- Durango 16

- Hannibal meriadec en de Tranen van Odin 3

- De Orde van de Drakenridders 10

 

Te Verschijnen

Lion

 

Striplijst 2013

Tot eind januari verschenen 48 uitgaven waarvan 5 herdrukken, 1 heruitgave en 1 integrale bij 15 verschillende uitgeverijen en partners.

 

KCQ v/d Dag

Tome en Janry in Soda 11

 

Weetje v/d Week

Inserts verboden in Alex

 

En als vanouds: Compleet

Met ook nog het programma van Saga Uitgaven in februari, zie http://www.stripspeciaalzaak.be/SagaUitgaven.php

Link naar reactie

Beeld_0205.jpg

 

StripFacts

- Vandersteenveiling haalt 285.000 euro op

- UW2 in 2013

- Zone 5300 haalt nummer 100, het Franse Tchô stopt ermee, oplages van diverse stripbladen

 

Kalender

- Bruss. - Brussel in Shorts

- Expo Theo Van den Boogaard

 

Te Verschijnen

Twee covers bij Glénat

 

KCQ v/d Dag

Marco Borsato in Gemengd Dubbel 1

 

Compleet

Jawel, weer wat aanvullingen

Link naar reactie

3. thorgal, vierde kracht 3 en integrale headshot (ik had de originele nog niet, dus dit komt me goed uit)

Waarschijnlijk ook silas corey, ziet er wel interessant uit. En dat was het dan weeral, de rest kan me enkel boeien in solden of de ramsj :)

Link naar reactie

Weten ze daar bij de SSZ niet meer over de volgende Ikigami?

Ik zou nu echt wel eens willen weten hoe het met Fujimoto afloopt. Hoe meer hij zich aan de regels wil houden, hoe meer hij zichzelf in de problemen lijkt te werken.

In de grond is Ikigami een lekker subversief reeksje.

Link naar reactie

Ik zal de portemonnee ook moeten trekken, ik zie veel uitgaven die mij interesseren, er zitten dan ook veel SC's bij (thorgal, verre werelden, agency interpol etc, samoerai, de eeuw der schimmen etc..).

Uchronie(s) heb ik de eerste reeks ook van, hier twijfel ik nog aan, ik vond dit wel aardig maar eigenlijk de dure HC uitgave niet helemaal waard.

De enige HC die ik zeker ga kopen betreft "Deep 1" , gewoon omdat de hele setting mij enorm aan staat.

Link naar reactie

Slecht nieuws voor speculanten, goed nieuws voor striplezers die hun kans hadden gemist. Er komt een herdruk van het uitverkochte en ondertussen peperduur geworden Long John Silver deel 1. De herdruk komt volgens planning in juni, samen met het nieuwe deel 4.

Link naar reactie

Slecht nieuws voor speculanten, goed nieuws voor striplezers die hun kans hadden gemist. Er komt een herdruk van het uitverkochte en ondertussen peperduur geworden Long John Silver deel 1. De herdruk komt volgens planning in juni, samen met het nieuwe deel 4.

 

Ik heb mijn deel 1 vorig jaar voor een deftig bedrag verkocht, op aanraden van mijn stripboer die er van overtuigd was dat er een herdruk kwam.

Meesters van de Gerst 8 idem dito, hip hoi.

Link naar reactie

een schoolvoorbeeld van hoe je van een popcultuur massaproduct een niche markt kan maken. Eigenlijk zijn stripjes bedoeld om tussendoor goedkoop te consumeren of toch dit popcultuurfenomeen (muziek, films, SF, stationsromans, ... ) als entertainmentproduct te zien. Maar iemand die gewoon interesse heeft om een paar reeksen aan te kopen wordt soms afgeschrikt door de gigantisch belachelijke bedragen die er voor sommige deeltjes betaald moet worden. Ik was vroeger een veel koper, maar ik heb me een paar keer laten vangen door onafgewerkte reeksen en reeksen waarvan sommige deeltjes onbetaalbaar zijn. Dan doe je dat niet meer hé.

 

Ik vind het een goede zaak dat die herdrukken er komen, ze mochten er van mij zelfs nog sneller komen. Van zodra je merkt dat een deeltje bijna uitverkocht is, herduk dan maar een realistisch (klein) aantal.

 

Je zou op eender welk moment in je verzamel/les traject een winkel moeten kunnen binnen stappen en elk deeltje aan de normale prijs kunnen kopen of bestellen. Niet dat er dan ineens hordes stripkopers bij komen, maar door het speculeren gaan de schamele groep die het nog koopt ook één na één afhaken en dat is minstens even erg als het niet vinden van nieuwe doelgroepen.

 

vind ik, dus het is een mening en geen vaststaand wetenschappelijk feit.

Link naar reactie

Beeld_0207.jpg

 

StripFacts

- Long John Silver wordt herdrukt

- Inmiddels in het Frans: 6 voorstellingen van recente, onvertaalde strips

 

KCQ v/d Dag

Vincent Van Goghs pijnbomen in De Wind in de Wilgen 1

 

Tijdslijn De Rode Ridder

Toevoeging van het nieuwe deel 237

Link naar reactie

Beeld_0209.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 3 en 9 februari verschenen 2 nieuwe uitgaven bij Standaard Uitgeverij.

 

StripFacts

- Dark Dragon Books haalt Game of Thrones binnen

- Didier Conrad en Jean-Yves Ferri over hun eerste Asterix-album

- De eerste plaat van Blake en Mortimer 22

- Nieuwsstroom: Hautière, Lou!, Zep, Mezzo en Pirus

 

Verkooptop 10

Tussen 28 januari en 3 februari stonden De Kiekeboes 135 (VL) en Walking Dead 17 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Te Verschijnen

Drie Heinz-hoogtepuntenbundeltjes bij Oog & Blik | De Bezige Bij en een extra titel bij Syndikaat.

 

Besprekingen

Bruss. - Brussels in Shorts

 

KCQ v/d Dag

Yvan Delporte over de commerciële dienst

 

Compleet

Ondertussen al meer dan 400 reeksen

 

Toppers

UrbanusTop15_i.jpg

Urbanus Top 15 KLIK VERDER

Link naar reactie

Hoe komt het dat dat chiro-verhaal zich tussen al die klassiekers heeft genesteld in de Urbanus-top? Gelet op de uitslag, lijken het toch vooral nostalgische lezers die hebben deelgenomen, dat maakt het des te opvallender.

 

Ik was te laat om mijn top 10 in te sturen, maar mijn favorieten zijn:

- De pretparkprutsers en Radio Salami (glansrol voor Eddy Wally)

- De verhaallijn met Oktaviëtte en Urbaniëtte (vooral De depressie van Urbanus en - later in de reeks - Kermis in de hel) **

- Alles waar God de Vader een hoofdrol in speelt

- De getikte struisvogel en De vergeten Willy. Misschien omdat dat de eerste albums waren die ik als kind bewust heb weten verschijnen, maar ook omdat het 2 uitermate geslaagde parodieën zijn

- Nog wat losse albums, zoals Het verslechteringsgesticht en Tomatenpuree

 

De leukste personages vond ik altijd Eddy Wally en de koning (Boudewijn). Maar ja, tijdsgebonden en al vrij snel niet meer bruikbaar. :(

 

** In de laatste Stripgids stond een artikel van Tom Wouters waarin hij geheel terecht de lof stak over deze periode uit de reeks.

Link naar reactie

Hoe komt het dat dat chiro-verhaal zich tussen al die klassiekers heeft genesteld in de Urbanus-top? Gelet op de uitslag, lijken het toch vooral nostalgische lezers die hebben deelgenomen, dat maakt het des te opvallender.

 

Geen flauw idee, dat zijn zo van die gebeurlijke anomalieën. Misschien kwamen die stemmen uit een Chiro-hoek?

 

ik moet zeggen dat ik dankzij die eerste Urbanus Omnibus (met daarin de eerste vijf verhalen) van vorig jaar de reeks weer wat heb herontdekt. Sporadisch koop ik weer nieuwe en oude strips door elkaar. Ik lees die graag op zondagmorgen, het enige moment van de week zonder verdere verplichtingen. Ik geniet er optimaal van.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...