Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Zwendel

(Extreem) Langlopende Reeksen: Eens Gaat De Zeepbel Barsten.

Recommended Posts

Ik begrijp dat soort reacties wel, hoor, maar strips zijn daar geen unicum in. Van Game of Thrones weten we bijvoorbeeld ook inmiddels hoeveel seizoenen het zal tellen, maar dat zal mij niet tegenhouden om elk nieuw seizoen ook al te bekijken. Ontelbaar veel andere tv-reeksen of filmtrilogieën of whatever werken ook met cliffhangers per seizoen en per aflevering. Zelfs met binge watching via Netflix moet je ook telkens weer een jaar wachten tot het volgende seizoen online komt tenzij je het geduld kan opbrengen om een aantal jaar te wachten en dan zou het nog kunnen gebeuren dat series stopgezet worden omdat er bij wijze van spreken niemand naar keek.

Ik heb hetzelfde probleem met TV reeksen en ik wacht inderdaad dikwijls om alle jaargangen ineens (enkele maanden) uit te zien. Jaargangen kijk ik altijd in één keer uit.

Bij TV reeksen is het ook zo dat ze zeer zelden langer dan 5 jaar aanslepen en bovendien zorgen ze er meestal wel voor dat de jaargangen 'op zich staande en min of meer afgeronde' verhalen bevatten (bv. Orange, Breaking Bad,...). Een TV jaargang heeft ook meer om het lijf dan een album van 46 blz.

Maar het is een algemene tendens: never kill a succesfull story. Maar bij TV series heeft het al geleid tot binge watching en dat gaat alsmaar toenemen volgens mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik begrijp ook niet goed het probleem.  Comics en vooral Manga werken toch al lang met langlopende verhalen over meerdere strips.
Kijk naar Naruto, van 1999 tot 2014  in 72 volumes.

Wat dan misschien wel een probleem kan zijn is hoeveel en hoe vlug/traag het geproduceerd wordt.  56 pagina's per jaar is misschien weinig voor een vervolgverhaal.
Als men bedenkt dat in comics een 24-tal pagina's per maand worden getekend en bij manga dat soms tot 15-20 pagina's per week is, dan lijkt mij dat toch aangenamer te volgen.
Het zijn natuurlijk andere culturen waar meer mensen aan één strip werken (en waar meer geld mee gemoeid is).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik begrijp dat soort reacties wel, hoor, maar strips zijn daar geen unicum in. 

Jawel hoor, daarin staan de Franco Belgische strip vrij alleen. 

Bij een TV-serie is er meestal wel een nieuw deel per week. Bij een comic heb je tenminste nog een keer per maand iets. 

Maar Franco Belgische strips leveren wel heel zelden op, nl. een keer per iets tussen de 44-56 bladzijden. 

Dan moet je wel heel veel geduld hebben bij allerlei langlopende verhalen, met de verhalen van Andreas als meest extreme voorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Veel van deze 'vervolgreeksen' hebben zo veel lussen, personages, verhaallijnen dat je de hele reeks helemaal opnieuw moet lezen. Ik heb geen fotografisch geheugen dat ik alle (zij)personages uit elke reeks zo maar van buiten ken. Bij een aantal reeksen ben ik ondertussen gestopt. Als ik een nieuw album koop van bvb Barracuda of Rani, zie ik er soms tegenop om eerst alle vorige delen te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Van Barracuda verschijnt over een paar maanden het zesde en laatste deel. Je kan weer bijbenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...