Ga naar inhoud

1.493,78 Euro


Gast Kontiki

Recommended Posts

Afgelopen week verschenen er 82 strips bij 26 uitgeverijen en partners. Enkele albums waren nog niet vermeld in vorige weken door late leveringen en ik tel ook herdrukken en luxes mee. Maar wie die allemaal wil kopen, moet daar exact 1.493,78 euro voor neertellen, zonder rekening te houden met kortingen. Ik vind dat nogal veel.

Link naar reactie

Afgelopen week verschenen er 82 strips bij 26 uitgeverijen en partners. Enkele albums waren nog niet vermeld in vorige weken door late leveringen en ik tel ook herdrukken en luxes mee. Maar wie die allemaal wil kopen, moet daar exact 1.493,78 euro voor neertellen, zonder rekening te houden met kortingen. Ik vind dat nogal veel.

Ā 

Je praat over gemiddeld 18 euro per album. Ik denk dat de prijs niet zozeer het probleem is maar de enorme hoeveelheid. Dit zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de omzet per album.

We komen in een spiraal terecht omdat door de afnemende verkoop de oplages van nieuwe albums gaan dalen waardoor de prijs per album hoger wordt...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Afgelopen week verschenen er 82 strips bij 26 uitgeverijen en partners. Enkele albums waren nog niet vermeld in vorige weken door late leveringen en ik tel ook herdrukken en luxes mee. Maar wie die allemaal wil kopen, moet daar exact 1.493,78 euro voor neertellen, zonder rekening te houden met kortingen. Ik vind dat nogal veel.

Ā 

Dat is ook veel. zowel qua geld als ook qua kastruimte maar er zal niemand zijn die ze allemaal koopt. Je wordt automatisch gedwongen om keuzes te maken.Ā 

Link naar reactie

Afgelopen week verschenen er 82 strips bij 26 uitgeverijen en partners. Enkele albums waren nog niet vermeld in vorige weken door late leveringen en ik tel ook herdrukken en luxes mee. Maar wie die allemaal wil kopen, moet daar exact 1.493,78 euro voor neertellen, zonder rekening te houden met kortingen. Ik vind dat nogal veel.

Ā 

Is het extra druk deze week of komt dit regelmatig voor?

Link naar reactie

Het gemiddelde wordt nu wel de hoogte ingejaagd door dure luxes (Arcadia, Standaard Uitgeverij, Blake en Mortimer) en enkele integrales (Casterman, Sherpa). Als ik die weglaat komt het prijskaartje op ongeveer 750 euro uit.

Ā 

Ballon Media zit altijd in de eerste week van de maand. Gorilla/Strip2000 is denk ik wat vroeger dan gewoonlijk. Er is ook nog een gevolg van de beurs van Veldhoven.

In oktober zal het ook weer van dat zijn met de beurs van Breda, de Boekenbeurs, de aanloop naar de eindejaarsperiode. We wisten dat het een heel druk najaar zou worden, maar deze keer valt het wel een beetje vroeg.

Tot eind augustus zijn er al 852 strips verschenen (herdrukken incluis). Ik denk dat we dit jaar afstevenen op een recordjaarĀ  na de 1.350 strips van 2011.

Ā 

Maar beeld je eens in wat die Fransen moeten selecteren. Tussen de 4000 en 5000 strips per jaar (vorig jaar 5.255 strips waarvan een kleine 4000 echt nieuw, dus geen herdruk). 30% manga's, dat ook, maar zowat al de rest verschijnt er in hardcover.

Link naar reactie

Zitten in er in dat Gele Teken platen die er in de normale versie niet inzitten? Zoals die extra platen van Het Geheim van de Zwaardvis?

Er zijn scĆØnes die langer zijn omdat Jacobs voor de latere albumuitgave een paar pagina's moest herwerken zodat het op minder pagina's kon gedrukt worden.

Link naar reactie

Tja, er komt zoveel uit en toch ook weer niet.

Zelf de lijst even doorgenomen, wil Gloria Victis graag aanschaffen. Ik kom er met 8 euro dus goedkoop vanaf. Jammer, want het budget is hoger. Afijn, zo gaat het al het hele jaar, ten opzichte van voorgaande jaren zeker al 400 euro minder uitgegeven.

Van mij mag de hausse van integrales van oude reeksen stoppen!

Mijn vrouw is er trouwens wel blij mee! Dus dat is dan weer een lichtpuntje!

Link naar reactie

Zoals ik al zei: die integrales zijn alleen maar een manier van herdrukken. Ze doen er wat extra's bij, herletteren of hervertalen soms, doen er wat extra's bij (soms een dossier om je vingers bij af te likken) en stoppen het in een steviger band. De meerwaardezoeker krijgt iets dat langer meegaat, en de bingereader moet geen eeuwigheid op het volgende deel wachten. Maar eigenlijk is het gewoon een nieuwe manier van herdrukken. Vroeger draaiden ze gewoon de clichƩs nog eens door de pers om een nieuwe stapel softcovers uit te brengen.

Dus, ermee stoppen? Waarom? Dan moesten ze vroeger ook niet herdrukken. En het is alleen maar omdat er vroeger kon worden herdrukt, dat er nu integrales mogelijk zijn.

Laat ze maar komen, die integrales, al zou ik soms ook andere keuzes maken.

Link naar reactie

Tja, er komt zoveel uit en toch ook weer niet.

Zelf de lijst even doorgenomen, wil Gloria Victis graag aanschaffen. Ik kom er met 8 euro dus goedkoop vanaf. Jammer, want het budget is hoger. Afijn, zo gaat het al het hele jaar, ten opzichte van voorgaande jaren zeker al 400 euro minder uitgegeven.

Van mij mag de hausse van integrales van oude reeksen stoppen!

Mijn vrouw is er trouwens wel blij mee! Dus dat is dan weer een lichtpuntje!

Same here. Ik moet echt zoeken om iets te willen aanschaffen.

Link naar reactie

Begrijp mij goed, ik gun iedereen die er wel wat aan heeft die mooie integrales van Roodbaard, Blueberry, Comanche etc...

Het probleem is dat ik deze allemaal al in de kast heb staan.

De integrales met reeksen die ik dan weer niet in de kast heb staan, heb ik in de afgelopen 35 jaar niet voor niets laten liggen, Sophie, Guus Flink.

Voor mij zijn de integrales zodoende niet interessant.

Ā 

En natuurlijk er komen nog wel nieuwe reeksen uit. Enkel merk ik dat ik in de jaren steeds kritischer ben geworden. De prijs is daarin een belangrijke factor, maar ook zaken als hoeveel delen gaat het beslaan, wie geeft het uit, heb ik er vertrouwen in dat alles gaat verschijnen?

Ā 

Ik constateer dat uitgeverijen steeds vaker nieuwe reeksen enerzijds in een beperkte oplage in HC uit te geven en anderzijds in SC, hier ben ik blij mee omdat hiermee de kans wordt vergroot dat ik aan een serie start.

Ā 

Zojuist de reeks Dierenriem herlezen, 13 delen in een kort tijdsbestek. Is dit nu een "must have" serie, dat denk ik niet, de losse verhaaltjes zijn soms erg simpel, andere zijn dan weer heel erg sterk, doch over het geheel genomen een prima reeks.

Link naar reactie

Persoonlijk zie ik ook maar 2 albums die ik zo blind koop.

waarbij ik van blacksad eigenlijk wel de softcover en hardcover naast elkaar zou willen houden,

Om te beslissen welke ik koop.

Ook wil ik de intergrale van Magasin General wel inkijken maar denk niet dat ik hem mee neem.

Vooral voor de winkels denk ik dat het lastig is om met deze hoeveelheid een goede keuze te maken,

wat en hoeveel op voorraad te nemen.

Want laten we eerlijk zijn voor je koopt wil je door sommige albums heen kunnen bladeren.

En als je als antwoord krijgt die kan ik wel voor je bestellen.

dan kan je dat zelf ook dus daar verliest de winkel een potentieel koper.

Maar heb je een te grote voorraad aan boeken waar mensen alleen inkijken en niet kopen.

Dan heeft de uitbater weer een ander risico.

Link naar reactie

De eerste 33 zijn altijd bij Dupuis verschenen en herdrukt, daarna werd het een wirwar van Dargaud, Lucky Productions en Lucky Comics. Alles na Dupuis zal nu verschijnen onder het label van Lucky Comics dat al een tijd is opgeslorpt door Dargaud. Tja, rechtenkwesties. Maar meer dan twee verschillende logo's zal je niet merken aan de nieuwe uniformiteit van de reeks.

Link naar reactie

Het is niet alleen een kwestie van de kostprijs maar meer nog om het gelezen te krijgen. Net als met TV series, er komen er zoveel uit dat je er hoogstens een paar percent van kan volgen. Er is zelfs geen tijd om al de interessante te lezen of te bekijken.

Ā 

Vandaar dat die langlopende verhalen ook zo ergerlijk zijn: je moet eerst de vorige nog eens lezen (=tijdsverlies) om de nieuwste episode te kunnen volgen.

Ā 

Leve de integrale! ;)

Link naar reactie

Voor ik zelfstandig werd, dacht ik zeeƫn van tijd te krijgen om de immense achterstand op strips en dvd's in te halen. Toen las ik een zestal strips per dag! Sinds ik effectief zelfstandig ben, kijk ik moedeloos tegen bergen ongelezen strips aan en slaag ik er met moeite in om zes strips per week te lezen.

Link naar reactie

Ik vond de rode ridder trilogie van Saga wel de kroon spannen met 130 ā‚¬Ā  waar de vorige trilogiĆ«n meestal rond de 65 - 75ā‚¬ draaiden , om budgettaire redenen hebben we dan ook moeten afzien van de aankoop :e006:

Ā 

Saga heeft daar niets mee te maken. Zijn distributeur wel.

Link naar reactie

Wel, twee van de drie verhalen verschenen nooit in de gewone reeks omdat inmiddels was beslist dat Bono en Legendre de reeks zouden verderzetten. Dat zijn dus 60 van de 90 pagina's die je nog niet hebt kunnen lezen.

Net door die luxe is Claus de kans gegeven om zijn bedoelde trilogie af te werken. Het is ook een groter formaat. Geen extra's behalve een gesigneerde ex-libris.

Link naar reactie

De eerste 33 zijn altijd bij Dupuis verschenen en herdrukt, daarna werd het een wirwar van Dargaud, Lucky Productions en Lucky Comics. Alles na Dupuis zal nu verschijnen onder het label van Lucky Comics dat al een tijd is opgeslorpt door Dargaud. Tja, rechtenkwesties. Maar meer dan twee verschillende logo's zal je niet merken aan de nieuwe uniformiteit van de reeks.

Ā 

In de nieuwe edities staat een overzichtelijke titellijst. Erg verwarrend is het daardoor niet: elk album is maar Ć©Ć©n keer uitgegeven, bij maar Ć©Ć©n uitgever.

Jeremiah, dat is pas verwarrend.

Ā 

Overigens koop ik van de LL's ook alleen maar die getekend door Morris, maar dat is niet omdat ik de nieuwe slecht vind. Dat is gewoon om me wat te beperken. Ik heb hier tenslotte al meer dan 1000 strips staan. Binnenkort zet ik trouwens weer 5 Franse te koop.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...