Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Gast Kontiki

1.493,78 Euro

Recommended Posts

Van alles wat vorige week verscheen koop ik de twee albums die bij Blloan uitkwamen:The time before en Weegee. Dat valt wel mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is niet alleen een kwestie van de kostprijs maar meer nog om het gelezen te krijgen. Net als met TV series, er komen er zoveel uit dat je er hoogstens een paar percent van kan volgen. Er is zelfs geen tijd om al de interessante te lezen of te bekijken.

Vandaar dat die langlopende verhalen ook zo ergerlijk zijn: je moet eerst de vorige nog eens lezen (=tijdsverlies) om de nieuwste episode te kunnen volgen.

Leve de integrale! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Voor ik zelfstandig werd, dacht ik zeeën van tijd te krijgen om de immense achterstand op strips en dvd's in te halen. Toen las ik een zestal strips per dag! Sinds ik effectief zelfstandig ben, kijk ik moedeloos tegen bergen ongelezen strips aan en slaag ik er met moeite in om zes strips per week te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond de rode ridder trilogie van Saga wel de kroon spannen met 130 €  waar de vorige trilogiën meestal rond de 65 - 75€ draaiden , om budgettaire redenen hebben we dan ook moeten afzien van de aankoop :e006:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tegenwoordig lees ik om de paar weken nog eens een strip. Maar ik geniet er wel véél meer van dan vroeger, toen ik er elke week wel een paar las. Less is wel degelijk more.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik vond de rode ridder trilogie van Saga wel de kroon spannen met 130 €  waar de vorige trilogiën meestal rond de 65 - 75€ draaiden , om budgettaire redenen hebben we dan ook moeten afzien van de aankoop :e006:

Saga heeft daar niets mee te maken. Zijn distributeur wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik begrijp gewoon niet vanwaar deze hoge prijs komt?

Is de distributeur dan met 60€ per boek lopen of hoe zit die prijs-opbouw in mekaar

ik geloof nooit dat Claus hier rijk van wordt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Claus heeft zijn originelen verkocht. En de oplage bedraagt slechts 200 exemplaren waarvan 90 met originele plaat. Luxes van Khani vallen in dezelfde prijsorde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat is de toegevoegde waarde die dit album biedt? Groter formaat? Extra's? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Wel, twee van de drie verhalen verschenen nooit in de gewone reeks omdat inmiddels was beslist dat Bono en Legendre de reeks zouden verderzetten. Dat zijn dus 60 van de 90 pagina's die je nog niet hebt kunnen lezen.

Net door die luxe is Claus de kans gegeven om zijn bedoelde trilogie af te werken. Het is ook een groter formaat. Geen extra's behalve een gesigneerde ex-libris.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste 33 zijn altijd bij Dupuis verschenen en herdrukt, daarna werd het een wirwar van Dargaud, Lucky Productions en Lucky Comics. Alles na Dupuis zal nu verschijnen onder het label van Lucky Comics dat al een tijd is opgeslorpt door Dargaud. Tja, rechtenkwesties. Maar meer dan twee verschillende logo's zal je niet merken aan de nieuwe uniformiteit van de reeks.

In de nieuwe edities staat een overzichtelijke titellijst. Erg verwarrend is het daardoor niet: elk album is maar één keer uitgegeven, bij maar één uitgever.

Jeremiah, dat is pas verwarrend.

Overigens koop ik van de LL's ook alleen maar die getekend door Morris, maar dat is niet omdat ik de nieuwe slecht vind. Dat is gewoon om me wat te beperken. Ik heb hier tenslotte al meer dan 1000 strips staan. Binnenkort zet ik trouwens weer 5 Franse te koop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Van de nieuwe Lucky Lukes zijn er momenteel amper 6 strips. Van Morris loopt het in de 70!

Alle Jeremiahs zijn bij mijn weten herdrukt bij Dupuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht

kontiki wat is zo de gemiddelde oplage van de integrales die momenteel aan de lopende band verschijnen klassiekers enz. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Uitgevers geven geen oplages prijs. Ik kan alleen gissen, maar dat giswerk deel ik ook niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

kontiki wat is zo de gemiddelde oplage van de integrales die momenteel aan de lopende band verschijnen klassiekers enz. 

Aangezien Kontiki geen giswerk wil geven, doe ik het maar: ergens tussen de 500 en 1000 exemplaren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...