Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
feli

Inktober Op De Getekende Reep

Recommended Posts

5 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Erg mooie ridder, Ivo!

i1910.jpg

knap!

en hoe doe je dat, al die cirkeltjes zo mooi naast elkaar leggen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Aleksandr said:

knap!

en hoe doe je dat, al die cirkeltjes zo mooi naast elkaar leggen?

Photoshop -> select image -> upload pattern -> select layer -> fill layer with pattern

Deel dit bericht

Link naar bericht

Na freeze en husky had ik niet teveel zin in snow. Nog eens koude en sneeuw tekenen? Maar na heel wat andere ideetjes is het deze geworden en heb ik me goed geamuseerd met het tekenen van deze mannetjes.

i1911.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

euh, was daar geen jong knap ding bij, die nornen?

oud/verleden - modern/heden - jong/toekomst?

die knappe mis ik een beetje

of ik ben gewoon te kieskeurig wat mooie meisjes betreft...

wel goed gevonden, de drie zussen met vier tanden! :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ghogh, 't zijn niet per se de nornen. Gewoon drie oude menskens, met samen vier tanden. :)

AInktober12.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11/10/2019 om 20:21, Yncke zei:

Fijntje. XD

AInktober11.jpg

4 tanden 🙂 ... Zalig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10/10/2019 om 16:54, Kameraad Mauser zei:

Photoshop -> select image -> upload pattern -> select layer -> fill layer with pattern

Zo simpel is het niet.

Ik zou zeggen:

1/ Open het gewenste bestand in Photoshop

2/Maak een nieuwe laag

3/ Selecteer (met een selectiegereedschap naar keuze) het gebied dat je wenst te vullen met een patroon

Indien je nog geen patroon hebt, maak dan dit patroon eerst aan dmv volgende stappen:

3a/ Bestand met daarin gewenste patroon openen

3b/ Maak eventueel een selectie indien je maar een deel van dit bestand als patroon wenst te definiëren; geen selectie betekent dat de ganse afbeelding als patroon wordt ingesteld.

3c/Menu Bewerken>Patroon definiëren (voor de ganse cirkel) of eventueel enkel van een selectie

4/Vul in je eerste oorspronkelijke bestand op de nieuwe laag binnen de selectie met het net aangemaakte patroon, via menu Bewerken>Vullen>Patroon ...

(ik geef al meer dan 15 jaar Photoshop in volwassenenonderwijs, dus ik weet wel waar cursisten op vast lopen.  Onduidelijke opgaves is daar één van 😉 )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10/10/2019 om 09:54, cartoonesk zei:

#10, "pattern".

inktober 2019 10.jpg

Nogal mistig ;-).

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, ivo said:

Zo simpel is het niet.

Ik zou zeggen:

1/ Open het gewenste bestand in Photoshop

2/Maak een nieuwe laag

3/ Selecteer (met een selectiegereedschap naar keuze) het gebied dat je wenst te vullen met een patroon

Indien je nog geen patroon hebt, maak dan dit patroon eerst aan dmv volgende stappen:

3a/ Bestand met daarin gewenste patroon openen

3b/ Maak eventueel een selectie indien je maar een deel van dit bestand als patroon wenst te definiëren; geen selectie betekent dat de ganse afbeelding als patroon wordt ingesteld.

3c/Menu Bewerken>Patroon definiëren (voor de ganse cirkel) of eventueel enkel van een selectie

4/Vul in je eerste oorspronkelijke bestand op de nieuwe laag binnen de selectie met het net aangemaakte patroon, via menu Bewerken>Vullen>Patroon ...

(ik geef al meer dan 15 jaar Photoshop in volwassenenonderwijs, dus ik weet wel waar cursisten op vast lopen.  Onduidelijke opgaves is daar één van 😉 )

Dat klopt als een bus.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...