Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

On topic maar weer ;)

 

Moet mij hierbij aansluiten. YTLM en Walking Dead vind ik top, Northlanders trek ik net maar deze reeksen die nu voorbij komen heb ik vele malen beetgehad maar toch steeds weer laten liggen. Maar ieder zijn smaak hè B)

Ik vind sandman geweldig, maar het is nu geen reeks die ik iedereen zou aanraden, wegens erg beladen en bombastisch.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Kontiki

Het is een typisch Nederlandse uitdrukking, maar ik kan zometeen niet de betekenis ervan formuleren. Via Nederlandse vertalingen heb ik ook geleerd wat "opzouten" betekent, al begrijp ik nog altijd niet waar dat woord vandaan komt.

Link naar reactie

Het is een typisch Nederlandse uitdrukking, maar ik kan zometeen niet de betekenis ervan formuleren. Via Nederlandse vertalingen heb ik ook geleerd wat "opzouten" betekent, al begrijp ik nog altijd niet waar dat woord vandaan komt.

 

Opzouten is een curieus gezegde, Vlees, vis en andere voedselzaken werden, bij gebrek aan koelkasten, vroeger gezouten om langer te bewaren. De term Opzouten werd dan ook oorspronkelijk gebruikt om aan te geven dat men moest wachten/uitstellen/tot later bewaren. Op een gegeven moment is het verworden tot oplazeren, wegwezen en oprotten.....

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Er klopt iets niet. Het is een drukfout die bij veel exemplaren is geconstateerd. Distributeur en uitgever weten ervan. Terug naar de winkel als je hem al hebt gekocht, die moet zorgen voor een goed exemplaar.

 

Ach... ik dacht dat het een gimmick was om zowel de originele tekeningen als de inkleuring tot hun recht te laten komen. Geef mij maar een zwart-witte versie ipv die primaire inkleuring aangepast aan het toenmalige voddenpapier van de comics

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

The killing joke van Alan Moore is toch nooit in absolute editie uitgegeven?

http://en.wikipedia.org/wiki/DC_Comics_Absolute_Edition

 

Ik zag hier tot rw dat wel gaat doen deze maand? Dat is wel interessant.

http://www.brainfreeze.be/2013/01/17/rw-uitgeverij-eerste-reeks-nederlandstalige-dc-titels-bekend/

ABSOLUTE BATMAN: THE KILLING JOKE.

Maar als ik dan bij archonia voorbestelling kijk is het gewoon een normale hardcover.

http://www.archonia.com/comicshop/nl/article/157281/batman%3a+the+killing+joke+hc+%28nederlands%29/

 

Heeft iemand hier meer info over?

 

edit:

Ah ik denk dat er gewoon een fout op Brainfreeze staat.

Hier staat die gewoon als hardcover.

http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/TeVerschijnen/_pdf/RWUitgeverij_03-06.pdf

Die nieuwe inkleuring ziet er overigens wel goed uit.

Link naar reactie

Klopt dat wel, Kontiki? In het Engels zijn het dertien delen, maar de uitgaves van RW tellen volgens hun brochure slechts 96 pagina's, een flink stuk minder dus. Hoeveel issues staan er in zo'n deel? 4? Dan worden het 25 delen in het Nederlands. Of ben ik verkeerd?

 

Ik had hier al eens gevraagd of (en waarom) het formaat van de uitgave afwijkt van zijn Engelse tegenhanger. 't Is in ieder geval de reden waarom ik de uitgaven van RW niet aanschaf(*), want in het worst case scenario wil ik probleemloos kunnen switchen naar de Engelse versie (plus dat het argument van de voordelige prijszetting wegvalt als het dubbel zoveel delen telt).

 

(*) Hiermee doel ik dus enkel op 100 Bullets, voor het overige vind ik het een prachtig initiatief en ik zal wellicht een aantal reeksen van hen aanschaffen in de toekomst. Onder andere Transmetropolitan, als dat tenminste ooit eens gedrukt geraakt. April ligt alweer een tijdje achter ons...

 

Nogmaals, als ik fout zit wat betreft de uitgave van 100 bullets, corrigeer mij dan, dan koop ik ze zelf namelijk ook alsnog. :e012:

Link naar reactie
Gast Kontiki

Maar de oorspronkelijke comics liepen toch ook niet altijd over een gelijk aantal deeltjes. Sommige verhalen zijn afgerond in één deeltje, andere in twee of drie die dan af en toe wel doorlopen in volgende bundels, tot zover ik het al heb gelezen.

Link naar reactie

Ach, je kan het ook zo bekijken:

 

100 comics =~ $300

25x 12.95 =~ 323 euro

 

$1 =~ 1euro wordt vaak in stripwinkels toegepast waar ze comics verkopen.

Dus zo duur is dat toch niet. En 12.95 voor 96 pagina's is nog altijd spotgoedkoop in vergelijking met een "normale" nederlandstalige strip.

Link naar reactie

In Amerikaanse comics zijn 10 van de 32 pagina's reclame en redactionele inhoud en dergelijke. Dus het is 100 X 22 = 2200 pagina's.

 

Maar alle discussies ten spijt is er nog steeds geen officiele duidelijkheid hoeveel delen dit gaat worden.

Kan RW niet gewoon reageren?

 

In het begin was er toch echt de melding dat dit 13 delen ging beslaan, als dat anders is dan wil ik dat gewoon weten, is toch niet raar?

Voor RW niet onbelangrijk lijkt mij want zolang dit niet duidelijk is, hou ik de hand op de knip.  :e001:

Nou ja, dat is ook weer niet waar, ik besteed mijn spaarzame eurotjes dan aan andere strips.  :e005:

Link naar reactie

Zie reactie 308 van Peter de Bruin. Die is redacteur bij RW en heeft dus keurig een reactie en antwoord gegeven op de vraag.

 

Maar alle discussies ten spijt is er nog steeds geen officiele duidelijkheid hoeveel delen dit gaat worden.

Kan RW niet gewoon reageren?

 

In het begin was er toch echt de melding dat dit 13 delen ging beslaan, als dat anders is dan wil ik dat gewoon weten, is toch niet raar?

Voor RW niet onbelangrijk lijkt mij want zolang dit niet duidelijk is, hou ik de hand op de knip.  :e001:

Nou ja, dat is ook weer niet waar, ik besteed mijn spaarzame eurotjes dan aan andere strips.  :e005:

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...