Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

Waarom niet? Het kiezen voor porties van 22 pagina's versus 88 pagina's is in dit geval vrijwel om het even... er staat nog altijd geregeld 'wordt vervolgd' op de laatste bladzijde, alleen de porties zijn bij de RW-uitgaven groter ;)

 

nou, nee niet echt. 

Temeer omdat de schrijver niet bedoeld heeft dat zijn verhaallijn willekeurig afgebroken wordt.

Link naar reactie

Even los van dit flauwe gehakketak nog een serieuzer berichtje:

 

Ten gevolge van een drukfout bevat BATMAN: JAAR EEN een groot aantal niet ingekleurde pagina's. Op dit moment wordt het boek opnieuw gedrukt; mocht je al een exemplaar hebben gekocht en dit willen ruilen, dan kan dat. De (web)winkels zijn inmiddels op de hoogte gesteld van dit probleem. Eind juni zullen nieuwe - wel volledig ingekleurde - exemplaren beschikbaar zijn.

Link naar reactie

 

Comics terug in het Nederlands ? Daar zaten we nu echt op te wachten. De echte freaks hebben ze al lang in de oorspronkelijke taal gekocht, meestal een pak goedkoper.

En hoelang gaat die oude nieuwe uitgever het nu weer uitzingen ?

 

Vervang de comics door manga's en wat zeggen we: "Dank U heren Glénat Benelux voor de geweldige achterstand van bijna al Uw "lopende" (relatief begrip) reeksen"!

 

Neenee, ik koop enkel afgewerkte reeksen, hé Diogenes ? :-)))))

Link naar reactie

Comics terug in het Nederlands ? Daar zaten we nu echt op te wachten. De echte freaks hebben ze al lang in de oorspronkelijke taal gekocht, meestal een pak goedkoper.

En hoelang gaat die oude nieuwe uitgever het nu weer uitzingen ?

 

Vervang de comics door manga's en wat zeggen we: "Dank U heren Glénat Benelux voor de geweldige achterstand van bijna al Uw "lopende" (relatief begrip) reeksen"!

 

Neenee, ik koop enkel afgewerkte reeksen, hé Diogenes ? :-)))))

 

Een positieve noot, daar zaten we nu echt op te wachten! ;) Niets is voor eeuwig, o Linke Ma!

Link naar reactie

Even los van dit flauwe gehakketak nog een serieuzer berichtje:

 

Ten gevolge van een drukfout bevat BATMAN: JAAR EEN een groot aantal niet ingekleurde pagina's. Op dit moment wordt het boek opnieuw gedrukt; mocht je al een exemplaar hebben gekocht en dit willen ruilen, dan kan dat. De (web)winkels zijn inmiddels op de hoogte gesteld van dit probleem. Eind juni zullen nieuwe - wel volledig ingekleurde - exemplaren beschikbaar zijn.

 

Ah goed nieuws!!

Had deze laten liggen omwille van de afwisseling kleur - zwart wit

Dacht dat dit de bedoeling was.

Deze komt dus terug op mijn verlanglijstje.

 

Trouwens,  comics in het Nederlands zijn tot nu toe altijd goedkoper geweest.

Link naar reactie

Ah goed nieuws!!

Had deze laten liggen omwille van de afwisseling kleur - zwart wit

Dacht dat dit de bedoeling was.

Deze komt dus terug op mijn verlanglijstje.

 

Trouwens,  comics in het Nederlands zijn tot nu toe altijd goedkoper geweest.

 

Ik reageer enkel op de vetgedrukte uitspraak.

Ik zelf ben geen voorstander van Nederlandstalige uitgaves, maar "vrijheid blijheid".

 

100 Bullets:

In het Nederlands: 25 * 12.95 = €323,75

In het engels (bookdepository.com, 5 HC's): 5 * 35 = €175

In het engels (bookdepository.com, 13 volumes, SC) = €141,35

 

Batman year one:

In het nederlands: €22.95

In het engels (bookdepository.com, HC): €17.95

In het engels (bookdepository.com, SC): €10.14

Grr. Argh.

Link naar reactie

stop met te vergelijken met buitenlandse discount-websites.  Mogen onze stripwinkels en uitgevers ook nog iets verdienen.  Als je alles qua prijs vergelijkt met Bookdepository, dan moet je hier geen boeken meer kopen.

 

Nu moet jij mij eens uitleggen waarom ik het dubbele moet betalen. Mijn liefde voor stripwinkels (ik bezoek er nog regelmatig en geef er ook geld uit) is groot, maar niet zo groot...

Grr. Argh.

Link naar reactie

stop met te vergelijken met buitenlandse discount-websites.  Mogen onze stripwinkels en uitgevers ook nog iets verdienen.  Als je alles qua prijs vergelijkt met Bookdepository, dan moet je hier geen boeken meer kopen.

En dan nog, in Worlds End is de engelse HC van Year One bijv, goedkoper dan de nederlandstalige. Dus dat ze in het nederlands goedkoper zouden zijn, dat houdt geen steek. Ik ben blij dat ze vertaald worden, maar dat ze goedkoper zijn, dat is niet waar. Ook 100B niet. (de duurste 100B was 20 dollar, zoiets, maar de meeste zijn goedkoper, maar alla : 13 x 20 = 260 dollar, dat is in de winkel ongeveer 220 euro, maar het is dus nog een stuk minder !).

Van mij zouden ze mogen goedkoper zijn, de nederlandstalige, maar de waarheid heeft zijn rechten.

Link naar reactie

Iemand met uw intelligentie weet ook wel dat de vergelijking niet opgaat.  

Wat vergelijk ik, prijzen van boekskes, waar zit het probleem?

 

In het buitenland zijn er ook genoeg personen te vinden die maar de helft verdienen van wat je baas je moet betalen. Waarom moet er voor u het dubbele betaald worden?

Om Koen te quoten "iemand met uw intelligentie weet ook wel dat de vergelijking niet opgaat"

Probleem hier is dat je met goederen bezig bent en niet met mensen. Denk je nu echt dat je door meer te betalen de uitbuiting tegengaat, doe normaal!

 

Laat mij ook een vergelijking maken. Twee identieke appartementen in een appartementsgebouw staan te koop. Eén ervan wordt verkocht aan €250.000 door een groot bedrijf, het anderen aan €500.000 door een lieve, sympathieke zelfstandige. Welk ga jij kopen?

Grr. Argh.

Link naar reactie

Inderdaad !

 

Ik ben die mentaliteit van "zo goedkoop mogelijk" een beetje beu.  Onze arbeidsmarkt en economie heeft er ondertussen toch zwaar onder te lijden.  Technische jobs en schoonmaken wordt in mijn gebouw enkel nog gedaan door mensen waarvan ik zelfs de taal niet meer herken.

 

Als een winkel of uitgever zijn best doet, dan moet hij toch niet lijden onder het succes van Bookdepository of Amazon, maatschappijen waar heel andere spelregels gelden, op het krapuleuze af.  De omnibus van "Marshall Law" is door een vriend van me aangekocht bij Amazon voor nog geen 15€, verzending inbegrepen.  Boks daar maar eens tegen op als Belgische of Nederlandse winkelier.

Djeezes, koen. Laten we alle kindjes met twee hersencellen die op school hun best doen, ook maar 10/10 geven, want "ze doen toch zo hun best".

 

Begrijp me niet verkeerd, die cutthroat mentaliteit in bedrijven moet veranderen. De prijzen mogen stijgen, maar denken dat door nu ietwat meer te betalen je de wereld gaat veranderen, doe normaal! Dit soort dingen moet op grote schaal aangepakt worden.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Begrijp me niet verkeerd, die cutthroat mentaliteit in bedrijven moet veranderen. De prijzen mogen stijgen, maar denken dat door nu ietwat meer te betalen je de wereld gaat veranderen, doe normaal! Dit soort dingen moet op grote schaal aangepakt worden.

 

Als ik het goed begrijp zou je dus liever hebben dat de invoerrechten zodanig aangepast worden dat de prijzen weer vergelijkbaar zijn?

Link naar reactie

Uw vergelijking gaat ook weer niet op. Het gaat hier niet over twee identieke producten.

Ok, laten we dat dan het verschil tussen de twee appartementen als volgt is.

Het goedkope app. heeft een standaard maar degelijke badkamer. Het duurdere app. heeft een badkamer die €30.000 duurder is. Om zo de vergelijking met de vertaling te kunnen doorstaan...

Welke ga je kopen? 250.000 of 500.000?

Grr. Argh.

Link naar reactie

me ook even moeien in de discussie. Ik ga heel graag naar een ssz. 't heeft meer charme en sfeer dan op een website bestellen.

Het is merkelijk duurder. De service zou één van de triggers kunnen zijn om het verschil in prijs toe te rijden, service is iets dat in het voordeel van de ssz zou moeten pleiten.

helaas is het niet steeds waar.

 

Een paar weken geleden was ik op zoek naar sw clone wars 8. mijn ssz (nochtans een comicshop) vertelde me gewoon dat hij niet in sw doet. Punt, gewoon punt he!

Ik koop mijn comics online, omwille van de prijs, maar triestig genoeg ook omwille van de service. Ik krijg daar previews, mooie bladwijzers en noem maar op. Zonder dat ik ernaar vraag. In mijn ssz liggen die ook, maar als ge er toevallig aan de kassa niet naar vraagt, hebt ge niets mee.

 

Ik wil niet negatief klinken, maar kan alleen uit eigen ervaring putten.

Link naar reactie

stop met te vergelijken met buitenlandse discount-websites.  Mogen onze stripwinkels en uitgevers ook nog iets verdienen.  Als je alles qua prijs vergelijkt met Bookdepository, dan moet je hier geen boeken meer kopen.

 

Ik vergelijk nochtans altijd met die buitenlandse discount-websites. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik automatisch voor het goedkoopste kies. Ik wil gerust een paar euro meer betalen voor een vertaling. In dat opzicht doet RW het heel goed! Donnie zijn vergelijkingen zijn natuurlijk totaal willekeurig gekozen. Hij haalt er de extreme gevallen uit. Ik heb de folder van RW er eens bijgehaald: vergelijk bvb eens de prijzen van The Killing Joke, Transmetropolitan, Preacher, Fables,... Nog altijd een paar euro meer dan op TBD (het omgekeerde zou vreemd zijn), maar toch wel zeer concurrentieel.

 

Boek 1 van Absolute Sandman gaat in het Nederlands 50 euro kosten. Op TBD kosten die tussen de 65 en 90 euro zie ik.

Link naar reactie

Overigens is de Nederlandse uitgave van "Year One" volgens mij op een aanzienlijk groter formaat dan de Amerikaanse. Daar zit ook een aardig deel van het prijsverschil in lijkt me zo...

 

Ik ga zowel naar de ssz als bestel online. Bij online bestellen komt het mij iets te vaak voor dat het niet in nieuwstaat aankomt (vooral Amazon heeft hier een handje van).

Link naar reactie

Neen. Bij de strip vergelijk je de totaalprijs van 5 HC's met de totaalprijs van 25 HC's.

Da's niet hetzelfde als 1 appartement met 1 appartement vergelijken.

 

Neen, inderdaad. Die 5 HC's zijn veel leesbaarder dan die 25 HC's. Dank u om dit aan te brengen. Er zat trouwens een verschil tussen de twee appartementen, net zoals hier het formaat, maar de functie/het verhaal blijft hetzelfde.

 

Waarom zou je trouwens in het algemeen niet mogen vergelijken, dat is perfect mogelijk. Ik hoef als consument geen rekening te houden met de keuzes van de uitgever en de kosten die hij daarvoor moet maken. Jij zegt dat ik geen prijzen mag vergelijken omdat het een ander formaat is, maar opnieuw:het blijft hetzelfde verhaal. Ik begrijp dus compleet je probleem niet.

Ik betaal minder voor een Engelstalig product, met meer verhaal per bundel. Hoe ga jij me nu doen zeggen dat de Nederlandstalige versie goedkoper is als ik meer geld kwijt zou zijn.

 

Mask, doe wat je wil, hé (dat geldt trouwens voor iedereen), maar ik hoef daar niet in mee te gaan.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik betaal minder voor een Engelstalig product, met meer verhaal per bundel. Hoe ga jij me nu doen zeggen dat de Nederlandstalige versie goedkoper is als ik meer geld kwijt zou zijn.

 

Mask, doe wat je wil, hé (dat geldt trouwens voor iedereen), maar ik hoef daar niet in mee te gaan.

 

Ik heb niet gezegd dat de nederlandstalige versie goedkoper is. Ik koop die nederlandstalige versie ook niet, en ik koop ook veel op het internet. Maar ik kan de prijszetting van de nederlandse versie wel begrijpen. En alhoewel ik ze zelf niet zou kopen kan ik ook begrijpen dat er personen zijn die de nederlandstalige versie toch verkiezen boven de engelstalige versie. En ik beschouw die daarom niet als dommeriken omdat ze daar zoveel voor betalen (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dit wel doet natuurlijk)

 

 

Een paar weken geleden was ik op zoek naar sw clone wars 8. mijn ssz (nochtans een comicshop) vertelde me gewoon dat hij niet in sw doet. Punt, gewoon punt he!

 

Ik was een tijd terug in een meubelwinkel (nochtans een design winkel) en daar vertelden ze me ook gewoon dat ze het gamma van Vitra niet verkochten. Punt, en ik kon gaan!

Link naar reactie

Ik heb niet gezegd dat de nederlandstalige versie goedkoper is. Ik koop die nederlandstalige versie ook niet, en ik koop ook veel op het internet. Maar ik kan de prijszetting van de nederlandse versie wel begrijpen. En alhoewel ik ze zelf niet zou kopen kan ik ook begrijpen dat er personen zijn die de nederlandstalige versie toch verkiezen boven de engelstalige versie. En ik beschouw die daarom niet als dommeriken omdat ze daar zoveel voor betalen (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dit wel doet natuurlijk)

Dat was nochtans waar ik commentaar op gaf in mijn allereerste opmerking (opsomming van prijzen)...

De prijszetting kan ik ook wel begrijpen, maar zoals gezegd was dat mijn punt niet.

 

Wat die winkels betreft die bepaalde dingen niet willen binnen doen. Dat is begrijpelijk, maar dan moeten ze uiteraard ook niet verwonderd zijn dat een mens ergens anders naar toe gaat. Ze kunnen dat toch bestellen? Als ze dat zelfs niet willen doen, tja...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Je hebt minder? Dat ligt aan de uitvoering. De Nederlandse editie van Batman Year One is gelijk aan de deluxe Amerikaanse uitvoering.

 

Overigens mogen de hierboven genoemde prijzen van de Nederlandse Sandman worden vergeten. Het formaat zal worden aangepast ten opzichte van wat aanvankelijk is aangekondigd. Dit houdt in niet voor de Absolute inhoud wordt gekozen, maar voor de indeling van de oorspronkelijke HC's/paperbacks.

Link naar reactie

Je hebt minder? Dat ligt aan de uitvoering. De Nederlandse editie van Batman Year One is gelijk aan de deluxe Amerikaanse uitvoering.

 

Overigens mogen de hierboven genoemde prijzen van de Nederlandse Sandman worden vergeten. Het formaat zal worden aangepast ten opzichte van wat aanvankelijk is aangekondigd. Dit houdt in niet voor de Absolute inhoud wordt gekozen, maar voor de indeling van de oorspronkelijke HC's/paperbacks.

Gaan jullie nog wel absolutes uitbrengen in de toekomst?

En mogen jullie ook absolutes uitbrengen van spul waar geen Engelse absolutes van zijn?

Zou wel goede marketing zijn in ieder geval. :e002:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...