Ga naar inhoud

Torpedo


eriktex

Recommended Posts

Die andere Torpedo tekening(en) van Risso waren al iets ouder dacht ik (ik zag er eentje gedateerd 2010). Het is afwachten hoe het album lijkt, het is ook nog in kleur.

 

Als ik het goed begrepen heb krijgen wij de eerste keus om te bepalen of we dit in het nederlands willen uitgeven.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Even een kleine update met de (nog wel voorlopige) voor- en achterkaft van onze eerste Torpedo integrale.

 

Naast de eerste 17 verhalen heeft de integrale (naar goed gebruik) een dossier met achtergrondinfo. In het eerste deel gaat dat met name over de Catalaanse uitgever Toutain. Dick Matena zat in die tijd dicht bij het vuur en vertelt enkele kostelijke anekdotes, zoals alleen hij dat kan.

 

covertest1-voor.thumb.jpg.41e74f32958857bf469a3d75c134998a.jpgcovertest2-achter.thumb.jpg.d2b35c474b9e17515939fbdc5d9f2eca.jpg

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...
5 minuten geleden, eriktex zei:

Zo, de vertaling van de tweede integrale is gedaan. Ik heb weer regelmatig hardop zitten lachen, het blijft wel zeer vrouwonvriendelijk en soms ronduit racistisch.

 

Gelukkig, in het laatste verhaaltje zat nog een echte HUM!

 

IMG_3237_cut.thumb.jpg.a1dec1b21d76dea065e4125402aba790.jpg

Te gek, zeker weer aanschaffen

Maar is dit nou Bernet of  Risso ?

Vorige week ontdekte ik pas dat Bernet ook klaartje bij nacht had getekend.

Is dit nog goed of slap plat vermaak ? ( jawel ik maak hier onderscheid in )

Link naar reactie

De scene van de cover zit niet in het album. Maar het is, inderdaad, Rascal.

 

Dan maar gelijk een scoop voor dit forum: HUM gaat Torpedo 1972 uitgeven, zal begin 2018 worden. Softcover met 48 pagina's en een gelimiteerd aantal met harde kaft en linnen rug (vergelijkbaar met de kleuren Tex Willers).

 

Ik las op Facebook dat Risso en Abuli al aan deel 2 begonnen zijn...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
51 minuten geleden, linthout zei:

Ik vind alles van Bernet geweldig! Zelfs als het slecht is vind ik het nog geweldig!

:e005:

De voluptueuze prostituee Klaartje wordt op allerlei manieren genomen door hitsige buurtbewoners

van het mannelijk geslacht.

Klaartje moet dit wel doen, want als alleenstaande moeder moet ze geld verdienen voor haar zoontje.

Deze recensie klinkt toch niet geheel als slapstick, maar het is vakantie dus vooruit ik ga ze bestellen.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...