Ga naar inhoud

Webcomics


Chimi

Recommended Posts

Van Freakangels heb ik waarschijnlijk de eerste twee afleveringen op het Web gelezen, maar ben daar mee gestopt nog voordat ik wist dat het ook in boekvorm ging uitkomen. Ik lees dus ook niet graag op het scherm ;)

 

Wel een zeer goeie reeks! 

 

Disenchanted heb ik niet volgehouden (in boekvorm dus). 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Vroeger volgde ik er tussen 30 en 40 maar tja, hoe gaat het met webcomics? De auteur plaatst geen updates meer of stopt er volledig mee, de kwaliteit neemt een duik of ik "vergat" gewoon ze te lezen.

Tegenwoordig volg ik alleen maar deze  vier: Pepper & Carrot, Sam And Fuzzy, Gunnerkrigg Court en Questionable Content, al vraag ik me bij die laatste wel af "waarom?"

 

Owlturd, SMBC, Books of Adam en consoorten volg ik eigenlijk niet maar worden wel zo massaal veel gedeeld dat ik ze toch altijd zie verschijnen.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

https://www.forlornfunnies.com/

Sinds kort publiceert Paul Hornschemeier op zijn tumblr enkele wekcomics (en nog veel andere zaken).

Iedere week verschijnt er voor elk van die drie webcomics 1 pagina.

- Op maandag verschijnt Benny Schellfish, 1-pagina gags die telkens net iets anders getekend zijn.

58eb573e0befb_BennySchellfish.thumb.jpg.997f98d744628c0ecf3db539fa3afa4c.jpg

- Op woensdag verschijnt het fantasy-vehikel Tusk.

tusk.thumb.jpg.6b243460b1e8860f78683483eab60ddb.jpg

- Op vrijdag verschijnt het drama Jerkwater Elite.

58eb5781df8df_jerkwaterelite.thumb.jpg.9201b6eb8c25b40ccd71e8d728110f46.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Het is een mooi initiatief maar ik heb er wel vragen bij...

Op wiens kosten wordt dit allemaal geprint? En hoe zit het met de oplages? Kleine oplages zijn meestal niet interessant voor handelaars.

Welke titels zijn er voorhanden en zijn de artiesten op één of andere manier verbonden met de winkel?

 

Link naar reactie
1 uur terug, IvoVWS zei:

Het is een mooi initiatief maar ik heb er wel vragen bij...

Op wiens kosten wordt dit allemaal geprint? En hoe zit het met de oplages? Kleine oplages zijn meestal niet interessant voor handelaars.

Welke titels zijn er voorhanden en zijn de artiesten op één of andere manier verbonden met de winkel?

 

 

De uitgevers geven de webcomics uit.  Zo simpel als dat. Net hetzelfde als alle andere manga's.

Of de verhalen na uitgave op het net blijven staan weet ik niet.

 

In de VS gebeurd dit ook.  Octopus Pie is uitgegeven door Image, First Second geeft Cucumber Quest uit.  De strips blijven intussen gewoon online.

Vraag me niet naar verkoopcijfers of oplages, geen idee.  Maar ik denk dat dit wel een evolutie is die (op de grote markten) nog verder zal gaan.

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...