Ga naar inhoud

Favoriete Fictieve Personages


Lav

Recommended Posts

  • 6 months later...

Jerome K. Jerome Bloks (zie gelijknamige reeks)

Armand Raynal van Malpertuis (Sabels en Galjoenen)

Calvin ((Calvin and Hobbes) en Hobbes eigenlijk ook :D)

The Joker (Batman, duh)

Charlie Brown (Peanuts)

The Doctor (Doctor Who)

Leonard Hofstadter (The Big Bang Theory)

David Brent (The Office)

Tyler Durden (Fight Club)

Alvy Singer (Annie Hall)

Niles Crane (Frasier)

 

 

Lijstje nog eens geupdated :)

Link naar reactie
  • 3 years later...
Op 30/12/2015 om 00:30, Waakwater zei:

Kramer van Seinfeld. Dat us een personage dat ik niet echt leuk vind. Hij Padt ook niet bij de show, naar mijn gevoel gewoon toegevoegd om het wat broader te maken.

Elaine Benes vind ik ook niet zo geweldig passen bij het mannentrio.
Zelfs Jerry Seinfeld heeft niet de leukste verhaallijnen. Kijken we dus niet allemaal voor de fratsen van Georges Costanza?

Link naar reactie

Strips: Kid Ordinn en Dog Bull. Daar had Tibet nog zoveel meer mee kunnen doen. Ik krijg nooit genoeg van zijn Kid Ordinnerietjes en dat ene Dog Bullerietje.

 

Guust Flater: Ik blijf er om lachen en dat al sinds m'n 10de toen ik de albums op luie zondagnamiddagen stuk las, languit gestrekt in de zetel.

 

Anatool en de koningin van Onderland: Ik ben er intussen 43, maar albums als "De Groene Maskers", "Anakwaboe" en "De Koningin van Onderland" lees ik nog altijd graag. 

 

Hoewel ik intussen met graagte massa's reeksen en one shots heb gelezen, springt daar nergens zo'n personage uit als voornoemde.

 

Boeken: Don Camillo en Peppone. Bij voorkeur knus in bed te lezen op gezellig donkere, koude winternachten. Veel van de verhaken spelen zich op kille, gure, winterse achtergronden af.

 

Bill Masen, uit John Wyndhams "De Triffids komen", later heruitgebracht als "De dag van de Triffid", naar de originele Engelse titel, een  boek dat ik al meerdere malen herlezen heb: Mijn allereerste kennismaking met het doomsday-concept (zombies, kernoorlogen, dodelijke ziektes...).

 

Charlie Marlow (Heart of Darkness): In 1899 had je dus al "helden", in dit geval een beschouwende denker, die hun tijd ver vooruit waren.

 

Film/series: De geniale profiler Holden Ford uit "Mindhunter". Ik hou van zijn scherpzinnige analyses en hoe hij met licht autistische tics overal doorheen banjert als een niet in te tomen ongeleid projectiel, om uiteindelijk meestal gewoon gelijk te hebben.

 

Father Brown: Ik hou als nostalg van die eenvoudige, gezapige serietjes en ik kan er op luie zondagnamiddagen maar niet genoeg van krijgen.

 

John Dunbar uit "Dances with Wolves": ook zo één die zijn tijd ver vooruit was. Ik benijd hem. Het is zo moeilijk vandaag de dag om je integriteit en je onschuld te bewaren in de mallemolen van de internationale, complexe wereld waarin we leven...

 

 

 

 

 

 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Omdat ze next level shit  zijn natuurlijk! Het gaat niet om het bronmateriaal dat voorhanden is maar om hoe de fanboys het gebruiken om hun eigen gebreken niet alleen te vergoelijken maar zelfs uit te dragen als de manier naar verlichting. Dat het niet overeenkomt met het bronmateriaal, doet er niet toe. Als je bijvoorbeeld een verzuurde, homohatende loser bent die 's avonds zijn achternicht annex vrouw slaat omdat ze er niet uitziet als Angelina Jolie, dan is dat om de liefde van God uit te dragen. En hetzelfde als je een ruggengraatloze bèta bent die alleen spreekt in wollige platitudes. Zeg nu zelf, welke andere figuren hebben dit voor elkaar gekregen?

 

(Natuurlijk helpt het ook dat het werk van de oorspronkelijke schrijvers vol plotholes en inconsistenties zit.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...