Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (17)] Cover 28 Vs. Cover 38


Yncke

  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      36
    • B
      27


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

 

post-585-0-22337000-1477384706.jpg

 

Apostata 5 van Ken Broeders. Prachtig vakwerk, met de hand ingeschilderd. Huzarenwerk. Vroeger stonden er op zijn Facebook vorderingen van deze cover, maar zijn nu jammer genoeg niet terug te vinden. Zou perfect promo materiaal geweest zijn.

 

Bart 01

 

B

 

post-585-0-21253100-1477546358.jpg

 

Niet alle covers van lax zijn briljant - vergeten in annam, beide delen zijn spuuglelijk - maar die heeft in zijn betere dagen toch wel een cover talent.

 

ignoramus

Link naar reactie

Ik twijfel er niet aan dat cover A een huzarenstuk zal geweest zijn om uit te voeren, maar dat speelt geen rol. Joe Satriani speelt ook meer noten per uur dan Neil Young, maar dat maakt hem geen betere muzikant. B is net het tegenovergestelde: het is een schets waar 3 tinten blauw over gezet zijn: simpel, ruw, maar erg sprekend. Mozaïeken doen me altijd denken aan de douches op Zuid-Franse campings: proper, maar je komt er niet voor je plezier. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mozaïeken doen me altijd denken aan de douches op Zuid-Franse campings: proper, maar je komt er niet voor je plezier. 

 

:e005: 

 

Ik kan mijn mooie momenten in douches op Zuid-Franse campings daarentegen niet op één hand tellen. Maar los daarvan toch op de cover gestemd die ik ingediend heb: lang leve Ken Broeders! Alhoewel ik B ook een heel sterke cover vind. De reeks ken ik niet, maar het is zeker een zeer geslaagde cover.

 

Een weetje over de cover van Apostata: in het begin werd de keuze gemaakt om de cover te sieren met die oude munt van Julianus. De auteur heeft zich dit nadien nog beklaagd omdat hij zeer beperkt werd in zijn coverontwerpen, doordat die munt bijna de helft van de pagina beslaat. Desondanks slaagt hij er toch telkens in een mooie evenwichtige cover te maken voor alle delen uit de reeks.

Link naar reactie

cover a mag dan al alle respect afdwingen voor de uitvoering, ik vind het niet echt een goeie cover. de eerste van de reeks vind ik veel beter, en zelfs de covers van de integrales vind ik een stuk meer aanspreken.Een cover moet iets uitdrukken dat je kan verwachten, en dat dat is meer dan aanwezig in B. De verongelijkte blik, de ruwe schets, het beperkte kleurenpalet geeft helemaal weer waar de reeks om draait, wat je kan verwachten.

Link naar reactie

Lax heeft nogal een lelijk logo en de tekening lijkt om een uitvergroot prentje uit het boek, voor mij is het duidelijk de Apostata cover.

of het nou een uitvergroot prentje of niet is lijkt me echt niet relevant, lichtenstein maakt "Grote Kunst" van uitvergrote prentjes. en daar gaat het juist om : werkt iets binnen een bepaald kader of niet.

Link naar reactie

of het nou een uitvergroot prentje of niet is lijkt me echt niet relevant, lichtenstein maakt "Grote Kunst" van uitvergrote prentjes. en daar gaat het juist om : werkt iets binnen een bepaald kader of niet.

Deze titel heb ik niet maar in het eerste deel van De Kraai werd het prentje van de 1e pagina gewoon uitvergroot op de cover, het spreekt enorm voor de strip dat ze van een prentje een volwaardige cover kunnen uitvergroten maar voor mij is dat toch te zwak als ontwerp.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...