Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

12 minuten geleden, Lecram zei:

goeie genade.......dat is er niet bepaald op vooruit gegaan....

ongelooflijk dat ze Bourgne hebben laten gaan.

 

Wel een prima Girod, Rudy 👍

Eigenlijk was hij de tekenaar van de decors en wagens. Je zag ook dat een dedi met een auto hem veel beter lag. Ik geloof ook niet dat hij stond te springen om het overbte nemen.

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb net mijn boekingsaanvraag voor de love-boat verstuurd. Hier nog wat info die ik teruggekregen heb van Sylvie Moretto. Antwoorden in bold italic.

 

Est-ce qu’il y a une sorte de système en place pour gérer les dédicaces ? Des tickets ou quelque sort que ça se passe en ordre avec les mêmes chances pour tout le monde ?

C'est moi qui gérerai les dédicaces, je suis (entre autres) organisatrice de Salon depuis toujours (Salon Européen de la BD de Nimes, Salon BDplage de Sète, etc) et j'ai donc une grande habitude et fais toujours en sorte que tout se passe bien à la fois pour l'auteur et pour le lecteur, avec les mêmes chances pour tout le monde.
Quoiqu'il en soit, cette croisière BD étant à places limitées et réservée au maximum à 150 personnes, pour 15 auteurs, cela fait une moyenne de 10 personnes sur 2 jours. Ce sera donc très convivial et très facile d'accès pour vous

 

2. Est-ce qu’il faut emporter des livres, acheter sur place ou est-ce que les livres d’or sont permis ? Je vais venir en avion alors je vais essayer de limiter ce que je dois porter.

 

Vous pouvez emporter vos propres BD et il y aura aussi les titres des auteurs présents en vente sur place. En ce qui concerne les livres d'or, c'est à la discrétion de l'auteur, mais vous savez certainement qu'ils n'aiment pas trop cela ... ceci dit, dans le contexte convivial et festif d'une croisière, ce genre de demande passe mieux qu'en festival !

 

3- Est-la liste finale ? Si plusieurs dessinateurs ne viennent pas, est-ce qu’il y a des remplacements.

C'est bien la liste finale et complète des auteurs qui seront présents. Tous ont accepté.

Bien évidemment nous sommes à plus de 9 mois de la croisière et donc nous ne sommes pas à l'abri d'un impondérable pour un auteur (problème de santé par exemple) mais si cela est le cas, il sera immédiatement remplacé par un auteur de grande notoriété également.

Mais je vous confirme la réalité de cette liste !

 

 

J'espère avoir répondu à toutes vos questions.

Cela va être un très bon moment et je ne saurais trop vous conseiller de vous inscrire très vite.

Les places sont limitées à une centaine de personnes,  150 maximum et beaucoup de voyageurs venant en couple, cela se remplit très 

 

Voor de Nederlanders.

- maximum 150 plaatsen aan boord.

- 15 tekenaars aan boord

- Ervaren festivalorganisatoren die ervoor zorgen dat alles gelijk en eerlijk verloopt.

- Boeken ter plaatse te krijgen of mee te brengen. Niet alle tekenaars zijn te vinden om te tekenen in Livres d'Or. De sfeer gaat wel anders zijn dan op een festival. 

 

 

Voor de volledigheid de lijst.

 

image.thumb.png.9115adcc68dd72da9c3c80e237467f41.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Voor alle duidelijkheid: dit is niet de cruise-maatschappij van de échte love boat. Zoek dat maar eens op 😏.

 

Dat gezegd zijnde: uit nieuwsgierigheid ‘ns gaan kijken en dat is toch wel prijzig voor een 3-daagse trip als je alles gaat uitrekenen. Vooral transport heen/terug. Met stripbagage is trein ideaal, maar duur. Vliegen misschien goedkoper, maar 15 strips dat weegt hoor...

En dan zie je ook nog ‘ns weinig van de plaatsen waar aangelegd wordt. Nauwelijks 6 uur tijd in Barcelona. Om die tijd is het al een risico om het Gaudi-park te gaan bezoeken en tijdig terug te zijn...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
31 minuten geleden, SPeeDy zei:

Voor alle duidelijkheid: dit is niet de cruise-maatschappij van de échte love boat. Zoek dat maar eens op 😏.

 

Dat gezegd zijnde: uit nieuwsgierigheid ‘ns gaan kijken en dat is toch wel prijzig voor een 3-daagse trip als je alles gaat uitrekenen. Vooral transport heen/terug. Met stripbagage is trein ideaal, maar duur. Vliegen misschien goedkoper, maar 15 strips dat weegt hoor...

En dan zie je ook nog ‘ns weinig van de plaatsen waar aangelegd wordt. Nauwelijks 6 uur tijd in Barcelona. Om die tijd is het al een risico om het Gaudi-park te gaan bezoeken en tijdig terug te zijn...

Who cares :) Barcelona ken ik al goed genoeg. Italie heb ik ook al genoeg gezien.  Een koffer van 23 kg kost echt niet zo veel.  Ik ga voor de ervaring, wat bekenden zoals Xavier en Walthéry, om afscheid te nemen van Rosinski, om eindelijk Gibrat eens te zien en om leut te hebben met Carita en Saverio. Raar wel dat ze Alesia deze keer niet mee heeft. 

Het zal ook leuk zijn om Walthéry in alle kleuren van de regenboog zeeziek zien te worden. Zelf ziet hij dat niet vanwege zijn kleurenblindheid.

Van gewone festivals en dédicaces heb ik zowat alles wel al gezien. Dit is gewoonweg heel anders. Veel persoonlijker dan bv. Garda wat ik ook even overwogen heb. Het kan geweldig meevallen, het kan banaal en vervelend worden met overjaarse fanboys rond zeezieke tekenaars. In ieder geval wil ik het eens meemaken. En anders volgend jaar naar Garda.

 

 

 

Link naar reactie

Het gaat natuurlijk niemand hier om de cruise......de signeertijden zijn ook nog deels tegelijk met de aanlegtijden....haha.

Deze 3 daagse trip is in principe oninteressant qua route (zonder de dedies) en veel te omslachtig voor 2,5 dag op een boot.

 

150 plaatsen aan boord, 15 tekenaars, 5 uur signeren.......150 dedies in 5 uur? Niet iedereen wil iedere tekenaar of is een verzamelaar....dus laten we zeggen 100 dedies in 5 uur.....20 per uur......das zelfs voor Hermann fors.....😀

 

Maar inderdaad, het is wat Ambreville zegt, het is de ervaring om een keertje mee te maken.....als je er tijd voor hebt, waarom niet......

 

Link naar reactie

Er zijn nog de workshops die ook wel leuk kunnen zijn. Rosinski zelf horen vertellen over Thorgal lijkt me al een belevenis op zich. Verder ook prima gelegenheid om wat contacten te leggen voor wat origineeltjes. In mijn geval heb ik zowat alle tekenaars buiten Hugeault, Achdé en Gibrat al gehad. Dat haalt de druk ook weg. Het lijkt me een leuke ervaring. Zelfs de prijs valt mee als je rekent  wat bv. op Nederlandse festivals door een Sylvester en een Dark Dragon extra gevraagd wordt om een dédi te mogen vragen. Ik hoop wel niet dat ik de TT van Heliopolis 3 ga moeten meedragen. Dat is al 3 kg. op zich.

 

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Ambreville said:

Who cares :) Barcelona ken ik al goed genoeg. Italie heb ik ook al genoeg gezien.  Een koffer van 23 kg kost echt niet zo veel.  Ik ga voor de ervaring, wat bekenden zoals Xavier en Walthéry, om afscheid te nemen van Rosinski, om eindelijk Gibrat eens te zien en om leut te hebben met Carita en Saverio. Raar wel dat ze Alesia deze keer niet mee heeft. 

Het zal ook leuk zijn om Walthéry in alle kleuren van de regenboog zeeziek zien te worden. Zelf ziet hij dat niet vanwege zijn kleurenblindheid.

Van gewone festivals en dédicaces heb ik zowat alles wel al gezien. Dit is gewoonweg heel anders. Veel persoonlijker dan bv. Garda wat ik ook even overwogen heb. Het kan geweldig meevallen, het kan banaal en vervelend worden met overjaarse fanboys rond zeezieke tekenaars. In ieder geval wil ik het eens meemaken. En anders volgend jaar naar Garda.

Yes, Who cares? Groot gelijk. you only live once. Dit lijkt me ideaal voor quality time met allemaal top tekenaars.

Link naar reactie
21 uren geleden, Ambreville zei:

Vrijdagavond Dédi

286269745_IMG_3812(2).thumb.jpg.e383250bb62782503f2ade4d4a7950f0.jpg

 

Julien Maffre in Stern 3

Is je nieuwe avatar ook een fragment uit een dédi?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Knap.

 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
Op ‎15‎/‎01‎/‎2019 om 21:02, Ambreville zei:

Who cares :) Barcelona ken ik al goed genoeg. Italie heb ik ook al genoeg gezien.  Een koffer van 23 kg kost echt niet zo veel.  Ik ga voor de ervaring, wat bekenden zoals Xavier en Walthéry, om afscheid te nemen van Rosinski, om eindelijk Gibrat eens te zien en om leut te hebben met Carita en Saverio. Raar wel dat ze Alesia deze keer niet mee heeft. 

Het zal ook leuk zijn om Walthéry in alle kleuren van de regenboog zeeziek zien te worden. Zelf ziet hij dat niet vanwege zijn kleurenblindheid.

Van gewone festivals en dédicaces heb ik zowat alles wel al gezien. Dit is gewoonweg heel anders. Veel persoonlijker dan bv. Garda wat ik ook even overwogen heb. Het kan geweldig meevallen, het kan banaal en vervelend worden met overjaarse fanboys rond zeezieke tekenaars. In ieder geval wil ik het eens meemaken. En anders volgend jaar naar Garda.

Laat graag weten hoe het was. Ben zeer benieuwd

Link naar reactie
Op 14/1/2019 om 22:13, Ambreville zei:

 

Voor de Nederlanders.

- maximum 150 plaatsen aan boord.

- 15 tekenaars aan boord

- Ervaren festivalorganisatoren die ervoor zorgen dat alles gelijk en eerlijk verloopt.

- Boeken ter plaatse te krijgen of mee te brengen. Niet alle tekenaars zijn te vinden om te tekenen in Livres d'Or. De sfeer gaat wel anders zijn dan op een festival. 

 

 

Voor de volledigheid de lijst.

 

image.thumb.png.9115adcc68dd72da9c3c80e237467f41.png

 

 

ik vind het een geweldig initiatief.  Ik kan even nergens vinden waar je je zou kunnen inschrijven, maar het idee vind ik tof!

Het is eens iets heel anders en daar hou ik wel van!

Zo is er ook een nogal elitaire (dure) beurs in italie waar nu de 2e editie van start gaat. Dat is me te gortig, maar ik ben blij met nieuwe initiatieven.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 3/1/2019 om 16:11, eriktex zei:

Via Stripspeciaalzaak kwam ik dit tegen: http://www.croisiere-bd.fr/?fbclid=IwAR1rQov-HWoGbEX1-ECmX7Rog7TX9zxK51ywB5jx-8XiSLX2r6fm7TnTo7k

 

cruise_med.thumb.jpg.4e398d140e759b13eac3bbc17c4c9ee8.jpg

 

Het is mij niet helemaal duidelijk of je gegarandeerd van iedere tekenaar een dedicase krijgt, maar leuk en origineel is het wel. Op het eerste gezicht niet eens duur aangezien het vol pension is. En je kunt je zoon of dochter nog (bijna) gratis meenemen ook...

 

Rosinski, Jim, Hugault...

 

a merci. Ik had het hier totaal gemist :)
Ik zat al te googlen op LOVE BOAT TEKENAARS ofzo en kon op de Stripspciaalzaak ook niets vinden.

Ach, als dit je ding is dan is het een leuk idee! Al zou ik minimaal met gratis prints gepromoot hebben, maar soit

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Frodo zei:

Half jaren 90 deed Stripfestival Koksijde dit al, onder de naam "Striptrips". Heen en terug (wel op 1 dag) naar Ramsgate (denk ik toch), met oa Robert Wuyts, Merho en Hec Leemans. En nog 2 andere data/trips, met andere auteurs.

Dieppe deed het dit jaar ook op een dagferry. Met vrij grote namen.

 

image.thumb.png.9f16e28598117bc96f37626f3cff0370.png

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, boomvavavoom zei:

Zo is er ook een nogal elitaire (dure) beurs in italie waar nu de 2e editie van start gaat. Dat is me te gortig, maar ik ben blij met nieuwe initiatieven. 

Lake Como. Dat is lang sparen om daar iets over te houden. De meeste tekenaars daar zoals Marini, Frank Cho en Jim Lee vragen nog tonnen per sketch.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
22 uren geleden, Ambreville zei:

Stéphane Louis in de Wonder Woman collectie en in Androides 5.

dat is serieus gaaf!!


Ik kwam juist thuis en daar was deze vandaag binnengekomen. Van Ferran Rodriguez Sanchez

 

afbeelding.thumb.png.f3313f05924f76f2471d6472871432ee.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Zojuist, Ambreville zei:

Ik zou toch eens willen weten hoe dat met die mummies ontstaan i

nou :)
Heel uitgebried staat het hier http://www.comicsforsinners.com/sisterhood-how-it-all-began/

 

In het kort: ik wilde met een origineel thema mijn sketcbook vullen. Alhoewel ik mega-Vampirella fan ben, leek me een origineel thema leuker. En ik was net een Mummy-comic aan het lezen. En zo geschiedde het :)

 

Na 150+ mummies ben ik zelf gaan schrijven en met andere schrijvers en tekenaars samen aan het werken tot mijn eigen comic https://www.indiegogo.com/projects/sisterhood-about-unraveling-mysteries-mummies

Ook hier op de Reep in het Atelier te aanschouwen.

 

 

Quote

Wanneer is het eigenlijk Boom-day?

14 september :) 
My b-day :)
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
6 hours ago, Ambreville said:

Ik zou toch eens willen weten hoe dat met die mummies ontstaan is :) Dit is een mooie. Wanneer is het eigenlijk Boom-day?

 

IMG_3885.thumb.jpg.51f7b1a275008b99a9452fc05729ddb1.jpg

 

Vandaag in de post van BD Empher. De TT van Kriss de Valnor met een dédi van Fred Vignaux. De TT is de moeite. Ik ga die eens fotograferen met de normale uitgave ernaast.

Hele mooie.  Vandaag Surzhenko gezien en die had waarempel prachtige ingekleurde origineeltjes te koop.

 

Link naar reactie
20 uren geleden, shakeitupguy zei:

Hele mooie.  Vandaag Surzhenko gezien en die had waarempel prachtige ingekleurde origineeltjes te koop.

 

Heb ze ook gezien. Ze waren de moeite. Hij vertelde me dat hij daarmee begonnen is toen hij hoorde dat Vignaux, en niet hij, de vaste tekenaar van Thorgal zal worden. Zo kan hij zijn werelden van Thorgal nog wat rentabiliseren...

Vond dat wel een jammer verhaal. Beiden zijn goede tekenaars, maar mijns inziens past Surzhenko's stijl toch net iets beter bij Thorgal dan Vignaux's stijl. Maar dat is subjectief natuurlijk...

Link naar reactie
On 2/15/2019 at 7:43 PM, Heer Veder said:

Heb ze ook gezien. Ze waren de moeite. Hij vertelde me dat hij daarmee begonnen is toen hij hoorde dat Vignaux, en niet hij, de vaste tekenaar van Thorgal zal worden. Zo kan hij zijn werelden van Thorgal nog wat rentabiliseren...

Vond dat wel een jammer verhaal. Beiden zijn goede tekenaars, maar mijns inziens past Surzhenko's stijl toch net iets beter bij Thorgal dan Vignaux's stijl. Maar dat is subjectief natuurlijk...

Idd jammer verhaal. Moet hard aangekomen zijn toen hij Thorgal niet mocht over nemen en de Jonge Jaren die wordt gestopt.

Hij vertelde me dat hij een nieuwe reeks zal tekenen op een scenario dat niet van Yann is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...