Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
alexjodo

Dédi's

Recommended Posts

20 hours ago, Ambreville said:

Met Walthéry al eens meegemaakt. Die kerel is goed en kan tekenen en drinken tegelijkertijd.

Idd,  heb er ook zo eentje waar hij al wat zat was.

Walthéry16.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 5/1/2019 om 13:37, shakeitupguy zei:

Idd,  heb er ook zo eentje waar hij al wat zat was.

Walthéry16.JPG

Ik ben het eigenlijk aan het overwegen (in afwachting van antwoorden). Zijn er nog mensen die twijfelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

2019 uit de startblokken

IMG_3797.thumb.jpg.78e6c7fc730b62932e8790ab98563564.jpg

Beatrice Tillier. Klaagzang :  Inferno

IMG_3799.thumb.jpg.a10d1230408d1cf9f6503b7da04febc7.jpg

Trichet, Les arcanes du Midi-minuit. Leuke reeks maar geen vertaler.

IMG_3800.thumb.jpg.d1f42e0049ec0eb01d8aceafbc48bd30.jpg

Bennetau, de nieuwe tekenaar van Michel Vaillant

IMG_3801.thumb.jpg.4d11c829a9e66bfdd1fcba163caa154c.jpg

Nog blijven liggen van vorig jaar. Severin in Le petit theatre de spirou

IMG_3798.thumb.jpg.9466be16d59a9be42e8b059ce692781d.jpg

En Thiery Girod

Deel dit bericht

Link naar bericht

Richard Cain, in opdracht van mezelf in het kader van mijn eigen Sisterhood Kickstarter :)

Zijn stijl vind ik uniek en het pakt me iedere keer! Leuke hieraan is dat het echte exemplaar niet te vatten is via een digitale foto ofzo.
Heerlijk !

1470708932_cainmummy2018.thumb.jpg.afa372e249898175f6f9ab42bd22a23e.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Ambreville zei:

IMG_3800.thumb.jpg.d1f42e0049ec0eb01d8aceafbc48bd30.jpg

Bennetau, de nieuwe tekenaar van Michel Vaillant

goeie genade.......dat is er niet bepaald op vooruit gegaan....

ongelooflijk dat ze Bourgne hebben laten gaan.

Wel een prima Girod, Rudy 👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, Lecram zei:

goeie genade.......dat is er niet bepaald op vooruit gegaan....

ongelooflijk dat ze Bourgne hebben laten gaan.

Wel een prima Girod, Rudy 👍

Eigenlijk was hij de tekenaar van de decors en wagens. Je zag ook dat een dedi met een auto hem veel beter lag. Ik geloof ook niet dat hij stond te springen om het overbte nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb net mijn boekingsaanvraag voor de love-boat verstuurd. Hier nog wat info die ik teruggekregen heb van Sylvie Moretto. Antwoorden in bold italic.

Est-ce qu’il y a une sorte de système en place pour gérer les dédicaces ? Des tickets ou quelque sort que ça se passe en ordre avec les mêmes chances pour tout le monde ?

C'est moi qui gérerai les dédicaces, je suis (entre autres) organisatrice de Salon depuis toujours (Salon Européen de la BD de Nimes, Salon BDplage de Sète, etc) et j'ai donc une grande habitude et fais toujours en sorte que tout se passe bien à la fois pour l'auteur et pour le lecteur, avec les mêmes chances pour tout le monde.
Quoiqu'il en soit, cette croisière BD étant à places limitées et réservée au maximum à 150 personnes, pour 15 auteurs, cela fait une moyenne de 10 personnes sur 2 jours. Ce sera donc très convivial et très facile d'accès pour vous

2. Est-ce qu’il faut emporter des livres, acheter sur place ou est-ce que les livres d’or sont permis ? Je vais venir en avion alors je vais essayer de limiter ce que je dois porter.

Vous pouvez emporter vos propres BD et il y aura aussi les titres des auteurs présents en vente sur place. En ce qui concerne les livres d'or, c'est à la discrétion de l'auteur, mais vous savez certainement qu'ils n'aiment pas trop cela ... ceci dit, dans le contexte convivial et festif d'une croisière, ce genre de demande passe mieux qu'en festival !

3- Est-la liste finale ? Si plusieurs dessinateurs ne viennent pas, est-ce qu’il y a des remplacements.

C'est bien la liste finale et complète des auteurs qui seront présents. Tous ont accepté.

Bien évidemment nous sommes à plus de 9 mois de la croisière et donc nous ne sommes pas à l'abri d'un impondérable pour un auteur (problème de santé par exemple) mais si cela est le cas, il sera immédiatement remplacé par un auteur de grande notoriété également.

Mais je vous confirme la réalité de cette liste !

J'espère avoir répondu à toutes vos questions.

Cela va être un très bon moment et je ne saurais trop vous conseiller de vous inscrire très vite.

Les places sont limitées à une centaine de personnes,  150 maximum et beaucoup de voyageurs venant en couple, cela se remplit très 

Voor de Nederlanders.

- maximum 150 plaatsen aan boord.

- 15 tekenaars aan boord

- Ervaren festivalorganisatoren die ervoor zorgen dat alles gelijk en eerlijk verloopt.

- Boeken ter plaatse te krijgen of mee te brengen. Niet alle tekenaars zijn te vinden om te tekenen in Livres d'Or. De sfeer gaat wel anders zijn dan op een festival. 

Voor de volledigheid de lijst.

image.thumb.png.9115adcc68dd72da9c3c80e237467f41.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben wel benieuwd, laat tezijnertijd weten of het leuk was.....😉

Als je maar niet zeeziek wordt.....🛳

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor alle duidelijkheid: dit is niet de cruise-maatschappij van de échte love boat. Zoek dat maar eens op 😏.

Dat gezegd zijnde: uit nieuwsgierigheid ‘ns gaan kijken en dat is toch wel prijzig voor een 3-daagse trip als je alles gaat uitrekenen. Vooral transport heen/terug. Met stripbagage is trein ideaal, maar duur. Vliegen misschien goedkoper, maar 15 strips dat weegt hoor...

En dan zie je ook nog ‘ns weinig van de plaatsen waar aangelegd wordt. Nauwelijks 6 uur tijd in Barcelona. Om die tijd is het al een risico om het Gaudi-park te gaan bezoeken en tijdig terug te zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, SPeeDy zei:

Voor alle duidelijkheid: dit is niet de cruise-maatschappij van de échte love boat. Zoek dat maar eens op 😏.

Dat gezegd zijnde: uit nieuwsgierigheid ‘ns gaan kijken en dat is toch wel prijzig voor een 3-daagse trip als je alles gaat uitrekenen. Vooral transport heen/terug. Met stripbagage is trein ideaal, maar duur. Vliegen misschien goedkoper, maar 15 strips dat weegt hoor...

En dan zie je ook nog ‘ns weinig van de plaatsen waar aangelegd wordt. Nauwelijks 6 uur tijd in Barcelona. Om die tijd is het al een risico om het Gaudi-park te gaan bezoeken en tijdig terug te zijn...

Who cares :) Barcelona ken ik al goed genoeg. Italie heb ik ook al genoeg gezien.  Een koffer van 23 kg kost echt niet zo veel.  Ik ga voor de ervaring, wat bekenden zoals Xavier en Walthéry, om afscheid te nemen van Rosinski, om eindelijk Gibrat eens te zien en om leut te hebben met Carita en Saverio. Raar wel dat ze Alesia deze keer niet mee heeft. 

Het zal ook leuk zijn om Walthéry in alle kleuren van de regenboog zeeziek zien te worden. Zelf ziet hij dat niet vanwege zijn kleurenblindheid.

Van gewone festivals en dédicaces heb ik zowat alles wel al gezien. Dit is gewoonweg heel anders. Veel persoonlijker dan bv. Garda wat ik ook even overwogen heb. Het kan geweldig meevallen, het kan banaal en vervelend worden met overjaarse fanboys rond zeezieke tekenaars. In ieder geval wil ik het eens meemaken. En anders volgend jaar naar Garda.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het gaat natuurlijk niemand hier om de cruise......de signeertijden zijn ook nog deels tegelijk met de aanlegtijden....haha.

Deze 3 daagse trip is in principe oninteressant qua route (zonder de dedies) en veel te omslachtig voor 2,5 dag op een boot.

150 plaatsen aan boord, 15 tekenaars, 5 uur signeren.......150 dedies in 5 uur? Niet iedereen wil iedere tekenaar of is een verzamelaar....dus laten we zeggen 100 dedies in 5 uur.....20 per uur......das zelfs voor Hermann fors.....😀

Maar inderdaad, het is wat Ambreville zegt, het is de ervaring om een keertje mee te maken.....als je er tijd voor hebt, waarom niet......

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn nog de workshops die ook wel leuk kunnen zijn. Rosinski zelf horen vertellen over Thorgal lijkt me al een belevenis op zich. Verder ook prima gelegenheid om wat contacten te leggen voor wat origineeltjes. In mijn geval heb ik zowat alle tekenaars buiten Hugeault, Achdé en Gibrat al gehad. Dat haalt de druk ook weg. Het lijkt me een leuke ervaring. Zelfs de prijs valt mee als je rekent  wat bv. op Nederlandse festivals door een Sylvester en een Dark Dragon extra gevraagd wordt om een dédi te mogen vragen. Ik hoop wel niet dat ik de TT van Heliopolis 3 ga moeten meedragen. Dat is al 3 kg. op zich.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Ambreville said:

Who cares :) Barcelona ken ik al goed genoeg. Italie heb ik ook al genoeg gezien.  Een koffer van 23 kg kost echt niet zo veel.  Ik ga voor de ervaring, wat bekenden zoals Xavier en Walthéry, om afscheid te nemen van Rosinski, om eindelijk Gibrat eens te zien en om leut te hebben met Carita en Saverio. Raar wel dat ze Alesia deze keer niet mee heeft. 

Het zal ook leuk zijn om Walthéry in alle kleuren van de regenboog zeeziek zien te worden. Zelf ziet hij dat niet vanwege zijn kleurenblindheid.

Van gewone festivals en dédicaces heb ik zowat alles wel al gezien. Dit is gewoonweg heel anders. Veel persoonlijker dan bv. Garda wat ik ook even overwogen heb. Het kan geweldig meevallen, het kan banaal en vervelend worden met overjaarse fanboys rond zeezieke tekenaars. In ieder geval wil ik het eens meemaken. En anders volgend jaar naar Garda.

Yes, Who cares? Groot gelijk. you only live once. Dit lijkt me ideaal voor quality time met allemaal top tekenaars.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn eerste van 2019! En vanavond het interview weer tot een gat in de nacht verder uittypen. Ik schat nu nog ongeveer 12 uur werk... 

001.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, Ambreville zei:

Vrijdagavond Dédi

286269745_IMG_3812(2).thumb.jpg.e383250bb62782503f2ade4d4a7950f0.jpg

Julien Maffre in Stern 3

Is je nieuwe avatar ook een fragment uit een dédi?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Jason Fly zei:

Is je nieuwe avatar ook een fragment uit een dédi?

Geen dedi maar wel een aanwinst

19A0C63E-0C27-4A31-A5C8-D922E26C79F4.thumb.jpeg.60f37320fbad405f1adc7c51bc2b6437.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎15‎/‎01‎/‎2019 om 21:02, Ambreville zei:

Laat graag weten hoe het was. Ben zeer benieuwd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 14/1/2019 om 22:13, Ambreville zei:

Voor de Nederlanders.

- maximum 150 plaatsen aan boord.

- 15 tekenaars aan boord

- Ervaren festivalorganisatoren die ervoor zorgen dat alles gelijk en eerlijk verloopt.

- Boeken ter plaatse te krijgen of mee te brengen. Niet alle tekenaars zijn te vinden om te tekenen in Livres d'Or. De sfeer gaat wel anders zijn dan op een festival. 

Voor de volledigheid de lijst.

image.thumb.png.9115adcc68dd72da9c3c80e237467f41.png

ik vind het een geweldig initiatief.  Ik kan even nergens vinden waar je je zou kunnen inschrijven, maar het idee vind ik tof!

Het is eens iets heel anders en daar hou ik wel van!

Zo is er ook een nogal elitaire (dure) beurs in italie waar nu de 2e editie van start gaat. Dat is me te gortig, maar ik ben blij met nieuwe initiatieven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...