Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
alexjodo

Dédi's

Recommended Posts

50 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Van hetzelfde niveau als Federici. Of, hij komt toch dicht in de buurt van tekenaars als Federici.

Federici was zijn leermeester. Net als Carloni dit nu is van Giorgiani.

Francesco heeft tijd nodig om te tekenen, maar ik ben alvast fan

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Van hetzelfde niveau als Federici. Of, hij komt toch dicht in de buurt van tekenaars als Federici.

Is dit serieus bedoeld?

Mucciacito is een prima tekenaar en aardige jongen, maar by far geen Federici.

Wel zie je dat er steeds meer goede tekenaars doorkomen uit Italie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zaterdag BD-Fly in het stamcafé van François Walthery. Goed om te weten is dat het daar zowat elke dag na 3 uur stripfestival is :)

Arroyo

2019-03-05_214535.thumb.jpg.c816d1e4f08c12853ae0490641a4374e.jpg

Tot grote ergernis van zijn vrouw bleef die maar tekenen toen de tickets al lang op waren. Toen Walthery naast hem kwam zitten was het volop ambiance.

Ik stond ongeveer vijfde in de rij. Juist toen ik aan beurt was haalde zijn vrouw wat kant-en-klare sketchen uit. Die waren binnen de minuut verkocht.

Hier mijn buit : 

1.thumb.jpg.e696e74b4ba77741240932eb5fd9dec2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

447171400_1(4).thumb.jpg.ea52761ba15707d775fcebae6f0e43e2.jpg

En tenslotte de man om wie het ging. François Walthery. Voor mijn nl integrales sta ik nu op 2/2 in het signeren.

Een simpele tekening waar we ongeveer een half uur over gedaan hebben terwijl we discussieerden over de dertiende apostel en slechte vertalingen van moppen.

Binnenkort toch nog maar eens op café gaan in Cheratte.

8.thumb.jpg.20c9218b3088902e94dadc49da1dcf32.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, bouwertje zei:

Geraadsbergen 

Roberto Ali

20190311_093104.jpg

Ik zie wel enig verschil tussen uitgever / organisator dedis en standaard fan dedis. 😃

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Tweetie zei:

Ik zie wel enig verschil tussen uitgever / organisator dedis en standaard fan dedis. 😃

Het prijsverschil ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Johan zei:

Het prijsverschil ??

Ze zijn allebei gratis, maar de tekenaars steken er natuurlijk wel meer effort in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Tweetie zei:

Ze zijn allebei gratis, maar de tekenaars steken er natuurlijk wel meer effort in. 

Beste tweetie ik kan u verzekeren dat de tekening van Roberto Ali niet gratis is.

En alle tekeningen die nog gaan voorbij komen zijn verkregen door tickets te kopen en aan te schuiven zo als u beste tweetie.

Het enige dat gratis was is deze collage.

20190311_192514.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, bouwertje zei:

Beste tweetie ik kan u verzekeren dat de tekening van Roberto Ali niet gratis is.

En alle tekeningen die nog gaan voorbij komen zijn verkregen door tickets te kopen en aan te schuiven zo als u beste tweetie.

Het enige dat gratis was is deze collage.

20190311_192514.jpg

Leuk! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Tweetie zei:

wat zingt die Tweetie vogel toch slecht zeg !!!!

en er vanuit gaan dat alles gratis is?? waar haal je dat toch ? 

ik weet wel de oplossing voor je = organiseer je zelf iets !! een festival of ander gebeuren , dan zal je zelf eens zien hoe veel werk en andere zaken er in kruipen , dan zal je misgooien eens stoppen met klagen enz ( je was al bezig met Boris ook , maanden op voorhand  )

wees gewoon blij met wat je kan scoren bij tekenaars waar je fan van bent !!! 

als je iets extra wilt , doe dan een bestelling , dat is het verschil dus , dat je ziet !!

met zeer vriendelijke groeten van - de Danny 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vergeet niet dat voor een tekenaar dit puur goodwill is. Die paar albums maken de zaak niet. De meeste organisatoren buiten Como hebben niet de budgetten om ze zelfs maar een behoorlijke vergoeding te geven. Als je ze dan nog als gratis printers gaat behandelen, dan is alle respect zoek. Ja er zijn tekenaars die wat meer doen voor iemand die hun een leuk weekend bezorgt, ja sommige tekenen wat langer bij een interessante conversatie en ja er zijn er die een commissie doen, sketches verkopen of wat extra kleur toevoegen tegen een centje. Als ik naar Arroyo kijk van zaterdag heeft die voor een 350 euro verkocht aan schetsen en meer dan 40 tekeningen gemaakt. Daar moet je toch respect voor hebben en niet klagen dat er bij de een wat meer lijntjes staan dan bij de andere. Voor die 350 euro, wat reiskosten en een spaghetti is er geen enkele IT'er die daarvoor op zaterdag samen met de echtgenote een lange verplaatsing maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat kunnen Belgische herders toch slecht luisteren... 

Ik ga er van uit dat als je iets in deze draad plaatst - de dedi draad - dat het dan gaat om gratis dedis. Als het gaat om betaalde dingen, zet ze dan in in de commissie draad. 

En natuurlijk is er niks mis mee als iemand die iets organiseert gratis een wat meer uitgebreide tekening krijgt. Dat vind ik van de kant van de tekenaars een normale gang van zaken. Maar natuurlijk is er dan een verschil tussen  die dedis en de vele dedis die voor de fans gemaakt zijn.

En wie is Boris? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Scan0041.thumb.jpg.2237edd241de93c5c7b0d04d766f5978.jpg

Dit is er eentje van Dany. Normaal tekent hij in zwart-wit. Voor een kleine bijdrage wordt dat kleur met meer decor. Is dat nu een dédi of een commission? Er zit nog een categorie tussen beide in voor schetsen etc die je op een beurs koopt en die vaak voor een tekenaar een extraatje zijn om de verdiensten toch nog mogelijk te maken. Zie ook mijn tekening van Maza hogerop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Ambreville zei:

Daar moet je toch respect voor hebben en niet klagen dat er bij de een wat meer lijntjes staan dan bij de andere. 

Ik klaag ook niet over een meer uitgebreide tekening voor iemand van de organisatie die een tekenaar maakt terwijl hij in z'n hotel zit of zo.  Daar merk ik zelf tijdens de dag niets van. En het is de mensen van de organisatie gegeund als tegenprestatie voor al het werk.

En als de tekenaar zelf iets wil bijverdienen door tegen betaling wat extra te doen  (kleur of zo), zodat hij niet het hele weekend voor niets zit te werken , kun je daar ook moeilijk iets tegen in brengen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Ambreville zei:

Dit is er eentje van Dany. Normaal tekent hij in zwart-wit. Voor een kleine bijdrage wordt dat kleur met meer decor. Is dat nu een dédi of een commission? Er zit nog een categorie tussen beide in voor schetsen etc die je op een beurs koopt en die vaak voor een tekenaar een extraatje zijn om de verdiensten toch nog mogelijk te maken. Zie ook mijn tekening van Maza hogerop.

Ik zou het een commissie noemen, zodra je iets extra aan de tekenaar betaalt. Maar dat is mijn definitie en die van jou is wellicht anders. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, Ambreville zei:

Vergeet niet dat voor een tekenaar dit puur goodwill is. Die paar albums maken de zaak niet. De meeste organisatoren buiten Como hebben niet de budgetten om ze zelfs maar een behoorlijke vergoeding te geven. Als je ze dan nog als gratis printers gaat behandelen, dan is alle respect zoek. Ja er zijn tekenaars die wat meer doen voor iemand die hun een leuk weekend bezorgt, ja sommige tekenen wat langer bij een interessante conversatie en ja er zijn er die een commissie doen, sketches verkopen of wat extra kleur toevoegen tegen een centje. Als ik naar Arroyo kijk van zaterdag heeft die voor een 350 euro verkocht aan schetsen en meer dan 40 tekeningen gemaakt. Daar moet je toch respect voor hebben en niet klagen dat er bij de een wat meer lijntjes staan dan bij de andere. Voor die 350 euro, wat reiskosten en een spaghetti is er geen enkele IT'er die daarvoor op zaterdag samen met de echtgenote een lange verplaatsing maakt.

thx Rudy 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zet dédi/commissie gewoon allemaal in 1 draad en de kous is af. Het gaat er hier toch om om de repers mee te laten genieten van verkregen tekenwerk dus waarom dat onderscheid maken? Dat er voor originele een aparte thread bestaat is wél te verantwoorden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is een verschil. Een origineel is in principe werk dat deel uitmaakt van een publicatie. Bij een commissie ben je net zoals bij Rubens de opdrachtgever en bespreek je met de tekenaar wat je graag getekend wil zien. Ik ben nu bezig met eentje van Grella (voor de verandering), dat is toch een heel ander proces dan een 'uitgebreide' dédi die toch binnen een meer beperkte tijd op een festival of in een winkel dient te gebeuren. De huidige threads werken wel denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...