Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

Het was zwarte zaterdag en het zou druk worden, dus Ssnerual en ik in de startblokken om bij Soleil een jeugdheld van ons te vereren met een verzoek voor een dedi, Cheret (Rahan).

Dit was de directe aanleiding tot een loting, waarvan ik het bestaan niet eens wist, maar die goed uitviel. Wij zagen mensen samenkomen en zijn blind (ik in ieder geval) in een rij gegaan, toen pas werd duidelijk voor wie, mijn naam ingevuld op een lootje en later uitgeloot en op de lijst verschenen.

Hierbij dus: Cheret en mijn verrassing (min of meer doordat wij naar Cheret gingen).

post-150-0-26342200-1360525650_thumb.jpg

post-150-0-39160400-1360525843_thumb.jpg

post-150-0-89997800-1360525853_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De Vita kan bij momenten echt knappe vrouwen tekenen, maar soms daalt het niveau zodanig dat je denkt: er is een andere tekenaar aan het werk. Hoe hij soms Kriss weergeeft in de spin off...

Link naar reactie

Er stond niemand te wachten toen ik met mijn winnende lootje aan kwam. Hij had dus alle tijd om eens een leuke mooie dedi voor Retep te fabriceren. Maar nee, hij ramde er met een chagrijnige smoel in een minuutje of twee een standaard plaatje op. Ik ben echt niet zo'n typje dat uitgebreide dedis eist maar dan schuif ik liever aan bij Delvaux die een mooi autotje neerpent terwijl hij een geanimeerd praatje met me maakt, echt een heel prettige kerel.

Link naar reactie

Er stond niemand te wachten toen ik met mijn winnende lootje aan kwam. Hij had dus alle tijd om eens een leuke mooie dedi voor Retep te fabriceren. Maar nee, hij ramde er met een chagrijnige smoel in een minuutje of twee een standaard plaatje op. Ik ben echt niet zo'n typje dat uitgebreide dedis eist maar dan schuif ik liever aan bij Delvaux die een mooi autotje neerpent terwijl hij een geanimeerd praatje met me maakt, echt een heel prettige erel.

 

Die Delvaux is inderdaad een sympathieke mens. Ben hem eens toevallig tegengekomen in Frankrijk (ik bezoek graag lokale stripwinkels) en hij kan zeker auto's tekenen!

Link naar reactie

We gaan weer verder met mijn moeilijkst verkregen dedi, ik dacht donderdag even snel aan te sluiten bij Bastide (Oorlog der Sambers), dat viel tegen, lange zit, maar wel Benoit en Beus beter leren kennen in de rij :e005:

 

Daarna een dedi van Bertail (de enige, nart Rosinski, waarvan ik een frans boek heb gekocht, omdat ik niets bij mij had van hem). Ik vond de dedis zo mooi, dat ik het wel waard vond.

 

De volgende is van Picard (Weena), de partner van Chan. Aardig stel.

Die ALICE is werkelijk subliem!!!

Het was zwarte zaterdag en het zou druk worden, dus Ssnerual en ik in de startblokken om bij Soleil een jeugdheld van ons te vereren met een verzoek voor een dedi, Cheret (Rahan).

Dit was de directe aanleiding tot een loting, waarvan ik het bestaan niet eens wist, maar die goed uitviel. Wij zagen mensen samenkomen en zijn blind (ik in ieder geval) in een rij gegaan, toen pas werd duidelijk voor wie, mijn naam ingevuld op een lootje en later uitgeloot en op de lijst verschenen.

Hierbij dus: Cheret en mijn verrassing (min of meer doordat wij naar Cheret gingen).

En wie is dan die verrassing? Want die IS me toch PRACHTIG!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ook een leuke vind ik de dedi van Ers (de duivels van Alexia), aardige vent trouwens.

En tot slot voor deze sessie een Paco Roca (reizen van Alexander), hij verontschuldigde zich, dit soort tekeningen maakte hij al een tijdje niet meer, hij moest echt even verzinnen hoe de figuur ook al weer ging, maar het resultaat is prima.

post-150-0-40683800-1360611314_thumb.jpg

post-150-0-85817200-1360611333_thumb.jpg

Link naar reactie

We doen er nog eens 8 om de sfeer erin te houden, wel met een paar "vluggertjes" ertussen.

 

De eerste is een Guerineau (Kim Carrington uit XIII mystery).

De tweede is Juillard (Wuivende veder), die eigenlijk was gestopt na zijn sessie (onder loting), maar zoals echte Nederlanders betaamt wisten Ssnerual (of liever gezegd Ekoj), Roodbaard (met een sprint van Lecram uit de shop) en Lecram hier zonder lotje nog een vluggertje te bemachtigen, dus dit is eigenlik een extraatje.

post-150-0-93516300-1360696639_thumb.jpg

post-150-0-53135800-1360696663_thumb.jpg

Link naar reactie

Weer een snelle, waar een mede-reisgenoot nog snel na afloop van een sessie een Lamontagne scoorde, zag ik in mijn ooghoek ineens de naam van De Pins, ik had mijn zombillenium bij, dus.........alleen signature, werd gelukkig toch nog een vlug schetsje.

 

Ook nog een leuke dedi van El Gunto, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar maakte alleraardigste dedi's in sketchbook.

post-150-0-60136600-1360697141_thumb.jpg

post-150-0-03249900-1360697172_thumb.jpg

Link naar reactie

Pardon?! Om een symphatiek Nederlands voorbeeld te geven: Romano Molenaar bleef tijdens een beurs doortekenen terwijl de Eppo-stand al werd afgebroken.

 

Dat gebeurde me twee keer bij Kim Duchateau. niet omdat Kim zo'n harde dedi werker is maar omdattie altijd pas om 16:00 uur op de beursvloer verschijnt.

Link naar reactie

In Breda kwam ook Weyland heel laat aan, dus dan is het meer een goedmaker, maar Romano/de Vos zijn wat dat betreft gewoon onovertroffen, vanaf de eerste minuut aanwezig en doorgaan tot de laatste snik.

 

Maar goed we gaan over tot de laatste dedi's van Angouleme 2013.

Dat zijn mindere agewisseld met mooiere......

 

De eerste is Allart (Pandora), gevolgd door een fraaie Lereculay (dank nog Jos), ook deze gehaald in blessuretijd.

post-150-0-80853900-1360872093_thumb.jpg

post-150-0-40297500-1360872102_thumb.jpg

Link naar reactie

Zaterdag nog terechtgekomen bij Roussel (H.M.S.) samen met Ssnerual meen ik, en de man tekent mooie auto's. Ik was aan de beurt .....wat ik zou willen schip of..... en dacht....toch maar eens een persoon proberen, en ik vind hem echt OK, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

 

De tweede is Moreno (Regelaar), een van de minst geslaagde, had ik meer van verwacht.

post-150-0-61273300-1360872398_thumb.jpg

post-150-0-80524100-1360872407_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...