Ga naar inhoud

Prijsstijging Vanaf 1 Januari 2017


Gast Kontiki

Recommended Posts

Het idee van netto is dat de belasting al betaald is, toch? ;)

Ja, ik bedoelde eigenlijk het werkelijke inkomen en niet de omzet. 

 

Als ik de commentaren hier lees dan zijn er hier veel die meer van boekhouding weten dan mezelf!

 

We zijn over de prijsstijgingen bezig dus hoe zit dat met de stripwinkel, komen zij eraan uit of niet en wat is hun omzet vermoedelijk?

 

Ik koop trouwens ook liever in een stripwinkel omdat dan het risico op beschadiging door verzending wegvalt.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Aha, daar moet toch flink geld mee te verdienen vallen dan, denk ik zo. Ik voelde me nooit zo onwelkom in een winkel als daar in Buddy's :lol: Bovendien kon ik er amper wat betalen.

Zou hij wat exclusieve Ware-spullen hebben?

 

Ik voelde me er ook nooit welkom door de bitse houding en het voortdurend getuur door de uitbaatster.

Duur was de winkel ook.

Wel heb ik er ooit een Rode Ridder item gekocht dat ik toen nergens elders kon vinden.

Is er een catalogus online van wat hij allemaal nog uit voorraad verkoopt?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Aha, daar moet toch flink geld mee te verdienen vallen dan, denk ik zo. Ik voelde me nooit zo onwelkom in een winkel als daar in Buddy's :lol: Bovendien kon ik er amper wat betalen.

Zou hij wat exclusieve Ware-spullen hebben?

Ik ben nooit in zijn winkel geweest. Ware-spullen heeft hij zeker niet.

Dat is zijn ding niet.

Link naar reactie

Als men nu eens begint met zelf wat vriendelijk te doen tegen die mensen.

Die vallen dan best mee hoor.

Het moet niet altijd eerst van een ander komen, toch?

En vergeet niet dat men in de stripwereld van ieder wel wat kan zeggen, zowel van de kopers (daar zitten ook veel speciaal mannekes bij) als van de verkopers.

 

En over te dure prijzen nog het volgende.

Daar kan men steeds over praten.

Een nee heb je en een ja kan men krijgen.

Maar het is niet aan de verkopers om daar eerst over te beginnen.

Link naar reactie

Moeilijk te vinden = duur. Geen idee waarom hier specifiek naar Buddy's verwezen wordt. Stap eendere welke ssz binnen of op beurzen verkopers van "moeilijk te vinden"-strips en ze weten allemaal hun prijs hoor.

En ja, er zijn uitzonderingen maar die bevestigen de regel hé. En als je echt iets zoekt betaal je ofwel de prijs ofwel heb je heel veel geduld opdat je het toevallig toch 'ns op de kop kan tikken in één of andere 2dehandsshop or rommelmarkt.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Dankzij die actie heb ik voor het eerst Thorgal gelezen! De Boogschutters dan nog. Enerzijds heb ik daardoor de meer dan dertig andere delen gekocht. Anderzijds geven dat soort acties een vertekend beeld dat strips gewoon een makkelijk weggeefproduct zouden zijn.

idem hier. De boogschutters, en ik was er helemaal weg van!

 

En ook nog een Bob Morane, ik dacht de dinosaurusjagers. Vond ik ook wel leuk toen.

Link naar reactie

Buddy's had de afgelopen beurzen / boekenmarkten waar ik hem en zijn vrouw heb zien staan een stand met grote kortingen op nieuwe strips. Dat was eigenlijk ongehoord, 50 % op softcovers van hooguit een paar jaar oud. Ook met hardcovers was hij in Veldhoven op de zondag afgelopen jaar echt aan het stunten.

Maar inderdaad is hij met uitverkochte en 'moeilijke' boekjes wel eens aan de dure kant, nu weet ik van een kennis dat hij dat soort titels ook duur inkoopt. Het blijft altijd een uitdaging om zo'n titel dan elders aan de normale prijs te vinden, en dat kan ook op de grote beurzen bij kleine en grote standhouders. Niet iedereen weet alle prijzen.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Berichtje van @Van Ditmar Strips op Facebook:

 

Vanaf 1 januari 2019 stijgt het btw-tarief in Nederland van 6 naar 9%. In België blijft het 6%. Die btw geldt ook voor strips. De gevolgen voor stripkopers laten zich raden, en het wordt ingewikkeld. Sommige uitgevers zullen twee verschillende prijzen hanteren voor België en Nederland (waarbij Nederlanders telkens meer moeten betalen). Andere uitgevers voeren een algemene prijsstijging door voor zowel de verkoop in Nederland als België. Nog anderen weten nog niet wat ze gaan doen.

 

edit: het berichtje bleek van SSZ.be

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...