Ga naar inhoud

De Vliegende Hollander In Strips


Recommended Posts

Top, die heb ik volgens mij zelfs ergens liggen.

 

Volgende vraag. Ik ging er vanuit dat dit een herdruk was van de groene reeks, maar nu ik er wat dieper induik, lijkt dat niet zo te zijn (in deze reeks was Jerom namelijk geen Gouden Stuntman meer). Is er een Jerom-kenner die mij uitsluitsel kan geven?

 

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/jerom/23455-het-spookschip

 

3bc06af0-cd34-012f-a6fe-005056960004.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wel apart dat men dan één van de albums dezelfde titel geeft.

 

Na zo'n 200 verhalen voor de duitse markt over twintig jaar door verschillende mensen, lijkt me dat niet zo opmerkelijk. :)

 

Stripverzamelaars en stripfans weten vaak beter wat er in een reeks allemaal is verschenen dan de makers zelf. :)

Link naar reactie

Wie van jullie heeft het verhaal van Kapitein Rob over de Vliegende Hollander en is bereid een aantal pagina's digitaal naar me door te sturen? Zelf heb ik deze helaas (nog) niet, maar voor de aanvraag bij de erven heb ik wat beeldmateriaal nodig.

 

Voor een paar Euro kun je hier een herdruk van kopen: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/kapitein-rob/133287-de-schat-van-opa-larsen-de-zwerftocht-van-de-vliegende-hollander

Link naar reactie
  • 2 months later...

Enorm bedankt voor alle hulp tot nu toe. Hierbij nog een kleine vraag.

 

Wie heeft (één van) deze albums in zijn bezit en wil mij een korte synopsis geven? Deze kon ik helaas nergens terug vinden en heb de albums ook (nog) niet in bezit.

 

Jerom 27 (Tweede Reeks): Het Spookschip (1969)
Jerom 3 (Derde Reeks): Het Spookschip (1983)
Robert en Bertrand: De Vliegende Hollander (1981)

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 06/04/2017 om 10:59, Timothy van Damme zei:

Enorm bedankt voor alle hulp tot nu toe. Hierbij nog een kleine vraag.

 

Wie heeft (één van) deze albums in zijn bezit en wil mij een korte synopsis geven? Deze kon ik helaas nergens terug vinden en heb de albums ook (nog) niet in bezit.

 

Jerom 27 (Tweede Reeks): Het Spookschip (1969)
Jerom 3 (Derde Reeks): Het Spookschip (1983)
Robert en Bertrand: De Vliegende Hollander (1981)

 

Deze heb ik vorige week gescoord op de Gentse Stripbeurs (en R&B gisteren in Knokke laten signeren met dedi). Mijn zoektocht naar enkele andere albums gaat door, maar dat maakt onze hobby juist zo leuk :-D

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...