Ga naar inhoud

[Derde Ronde (4)] Cover 40 Vs. Cover 5


nobody

  

77 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      40
    • B
      37


Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

post-585-0-37291500-1477567313.jpg

 

Even voor de kast gaan staan voor mn tweede cover te kiezen. Lang getwijfeld aan Amarillo van Blacksad (die zou ik zo aan de muur hangen ), maar uiteindelijk toch voor één van mn favoriete tekenaars gegaan: Munuera.

 

Bart 01 

 

 

B

post-585-0-11682200-1477302422.jpg

 

En maar gelijk een tweede cover die mij kon bekoren (evenals het verhaal overigens).

Eenvoudig van opzet, maar met een sterk beeld.

 

JJL

Link naar reactie

Blanche en haar peerd to the win! Een paar keer werd al geschreven dat de munuera te Disney is. Alhoewel ik het persoonlijk dan toch Disney met een haakje aan vind, is dat net wat die cover zo sterk maakt voor mij. Sprookjesachtig, maar toch hangt er een somber gevoel rond het hoofdpersonage.

 

Dit zijn twee covers waar er goed nagedacht werd over het ontwerp en de plaatsing van de titel, auteurs en uitgeverij. Sterk.

Sfeer en opzet verschillen volledig. Nu maar hopen dat er genoeg stemmers in een romantische bui zijn ... :-)

Link naar reactie

Over smaak kun je niet discussiëren natuurlijk.

 

Maar ik ben er toch vrij zeker van dat indien je willekeurig een aantal mensen op straat aanklampt en vraagt om de mooiste covers te kiezen uit een aantal hier geselecteerde voorbeelden, dat er een heel andere uitkomst zou naar voor komen. Of het nou om strips gaat, om films of om muziek, op specifieke liefhebbersfora wordt er meestal veel meer elitair gekozen ;-)

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Over smaak kun je niet discussiëren natuurlijk.

 

Maar ik ben er toch vrij zeker van dat indien je willekeurig een aantal mensen op straat aanklampt en vraagt om de mooiste covers te kiezen uit een aantal hier geselecteerde voorbeelden, dat er een heel andere uitkomst zou naar voor komen. Of het nou om strips gaat, om films of om muziek, op specifieke liefhebbersfora wordt er meestal veel meer elitair gekozen ;-)

Bijna alle covers waarvoor ik gestemd heb zijn er al uitgevlogen. Zal wel aan mij liggen :e005:

Link naar reactie

Het filmische bij B trekt mij enorm aan. De tagline, de titels, het orange & teal effect dat in deze góed werkt... Dit is grafisch echt top. Misschien wel de meest doordachte cover die ertussen zit. 

 

A is een tekening - een heel erg mooie tekening zelfs - maar er zit minder 'idee' achter. 

 

Ik heb beide albums ook gelezen, en B geeft beter dan inhoud en de sfeer van het album weer dan A. 

 

 

 

EDIT: en ik beschouw mezelf écht niet als een elitaire stemmer. Het gaat niet altijd over 'mooi' zijn, het gaat over een goede cover.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...