Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Bonte

Documentaires Voor M'n 2De Scherm

Recommended Posts

Terwijl ik quasi hersenloos grafisch retouche werk doe zet ik tegenwoordig graag een documentaire op m'n 2de scherm, tips zijn meer dan welkom. :)

Wel graag engelstalige omdat ik anders de ondertitels moet lezen, niet gericht op beelden zoals natuur en kunst (omdat ik dan niet al luisterend kan volgen) en niet te eenzijdig. Recent pas heb ik Adam Curtis ontdekt en die zijn perfect, voor mij een openbaring en een andere kijk op veel zaken.

The Way of All Flesh, het verhaal van Henrietta Lacks' kankercellen en het onderzoek naar de virus die kanker zou veroorzaken. Klinkt saai maar is verrassend interessant.

HyperNormalisation 2016 over de opkomst en oorzaken van de huidige anti-politiek, anti-bank, computermodellen, Trump en Brexit.

Bitter Lake, US en Afganistan

volgende op de lijst

The Power Of Nightmares

The Trap 1 - Fuck you Buddy

Living in an Unreal World

Deel dit bericht

Link naar bericht

Man on Wire vond ik erg knap. 

Misschien kun je ook eens een britse Detective luisteren? Dat is toch meer praten dan actie. 

En te denken van een luisterboek of hoorspel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Great, weer een mooie hap extra materiaal. Ik weet niet of die talks zo m'n ding zijn maar ik ga het wel proberen. Bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die Hypernormalisation is fenomenaal

Ik was van m'n sokken geblazen, nadeel is wel dat ik m'n resterend stukje positivisme over wereldpolitiek nu wel helemaal kwijt ben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik was van m'n sokken geblazen, nadeel is wel dat ik m'n resterend stukje positivisme over wereldpolitiek nu wel helemaal kwijt ben.

Zelfs dat heb ik nooit gehad.  :e007:

Wel altijd een vertrouwen in technologische ontwikkeling.

Deel dit bericht

Link naar bericht

HyperNormalisation 2016 over de opkomst en oorzaken van de huidige anti-politiek, anti-bank, computermodellen, Trump en Brexit.

In the film, Curtis argues that since the 1970s, governments, financiers, and technological utopians have given up on the complex "real world" and built a simple "fake world" that is run by corporations and kept stable by politicians.

Logisch, dat is dan ook het doel van overheden. Een stabiele maatschappij die niet al teveel moet evolueren anders valt hun bestaansreden weg en het makkelijke leventje waarbij politici gratis  kunnen leven op de kap van anderen via belastingen. Een overheid bestaat nog steeds uit mensen, mensen die handelen uit eigenbelang. Dus het is in het eigenbelang van die overheid dat er zoveel mogelijk middelen van het individu naar hen vloeien. Net zoals een sluipwesp die vliegenlarven leegzuigt.

Vandaar ook de tonnen en hangars volgepakt aan wetgeving.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast bazarov

The mindscape of Alan Moore:

Omdat ik die mens graag bezig hoor. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alan Moore is grappig en best interessant. :)

Ik heb quasi alles bekeken, iemand nog tips?

Niet de talks, die bespreken voornamelijk hun eigen boek en zijn geen goeie sprekers. Volledige docu's ook want ik heb geen DVD speler in m'n computer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Neen, maar er zijn enkele interessante bespiegelingen die Pauwels aangeeft.

Zijn longue durée visie, hetgeen hij van Braudel heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Neen, maar er zijn enkele interessante bespiegelingen die Pauwels aangeeft.

Zijn longue durée visie, hetgeen hij van Braudel heeft.

Zijn laatste turf over de klassenstrijd en WO1 (uitgeverij EPO) heb ik achter de kiezen, en die was goed... maar niet meteen serieus te nemen.

Het is een Canadees, maar ik wist helemaal niet dat hij van de Gentse unief kwam - en Nederlands sprak!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De film is geweldig. Ik kreeg letterlijk betraande ogen door het aanschouwen van zoveel schoonheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...