Ga naar inhoud

Asterix Bij Humo


Gast Kontiki

Recommended Posts

Het afgelopen jaar zijn ze naar 100.000 exmplaren gezakt. Het waren er nog niet al te veel jaar geleden 270.000 en meer.

Het is een algemeen fenomeen voor de periodieke pers, maar met 100.000 zijn ze nog steeds winstgevend, daar niet van.

Link naar reactie

De titel zegt het toch allemaal? "20 strips van Asterix in 10 luxe hardcoveralbums".

Al de rest verzinnen jullie erbij. Er staat niet "alle strips van Asterix". Er staat niet "integraal". Er staat niet dat er nog een andere box zou volgen.

Link naar reactie

Ik vind het al lang een goede zaak dat er überhaupt strips via een nog steeds veel gelezen medium worden verspreid. Hoe het zou móeten is discussie voor liefhebbers en verzamelaars, maar van die mensen moet het niet komen bij dergelijke acties. Het grotere publiek, dat zich zelden inspant om series compleet te hebben, zou hier gewoon een opportuneit in kunnen zien om aan een relatief goedkope prijs strips in huis te halen. Of ze dan beseffen of weten dat er nog meer strips bestaan dan de nu gebundelde zou een bonus zijn.

Mocht er straks een actie lopen met de Blake en Mortimers van alleen Jacobs, zal dat ook als niet compleet ervaren worden. Ik zeg integendeel dat er dan een publiek is dat dan toch al ten minste die strips in huis zal hebben.

Link naar reactie

vind ik toch ook raar dat ze niet meteen alle albums uitgeven in de box.

 

en op welke basis zijn de albums dan 'gedeselecteerd'?

 

bij de Guust actie past er ééntje niet in de box, en bij deze zijn ze het niet allemaal.

Mijn Guusts passen wel in die wikkel, ik heb ze er wel pas ingestopt vanaf de reeks volledig was. Het aantal albums bij de Asterix-actie zal een afweging geweest zijn naar betaalbaarheid en hoe lang je lezer wil sparen voor zo'n actie, denk ik.

Link naar reactie

Mocht de box de 24 albums van Goscinny bevatten, dan had ik toegehapt. Mijn albums zijn echt wel kapotgelezen. En mijn kinderen lezen ze ook erg graag.

Tien dubbelalbums zijn twintig 'gewone' albums; zullen dus nooit alle vierentwintig albums van Goscinny bevatten.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 9 months later...
45 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ah dat is een prima formaat.

Is er een Largo Winch box?

Jammer dat ik de Asterix boxen nergens kan vinden. Behalve dan die eerste box via Knack.

Die Humo boxen stellen niet veel voor hoor, gewoon wat karton. Je kan alles (volledige box) wel ook meestal via hun website bestellen. Heb ik ook voor de Guust gedaan.

Link naar reactie
4 uren geleden, Paul_NL zei:

Ik kan de Asterix boxen niet meer vinden daar. Ik weet dat ze niet bijzonder zijn maar toch. :)

Je kunt ze nu via Knack bestellen: http://www.mediaclub.be/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MCNL-MediaClubShop-Site/nl_BE/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductRef=9064-0%40MCNL-MediaClubShop&JumpTo=OfferList

 

Wellicht loont het de moeite om te bestellen en op Catawiki te ztten? "Niet meer via Humo te bestellen" :e007:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...