Ga naar inhoud

Stripdagen Rijswijk 2017


retep

Recommended Posts

 Laurent Libessart bij DLC.

En wat gaat hij signeren als zijn album maar in mei verschijnt?

 

Zie update Stripspeciaalzaak :

In mei komt Uitgeverij L met de nieuwe lichting strips. Afwisseling van de macht is er in Moréa 7, want tekenaar Laurent Libessart neemt het tekenwerk over van Thierry Labrosse terwijl Dominique Latil op zijn eentje het scenario klaarstoomt. In deel 7, De Toorn der Engelen, zit alles echt tegen voor Moréa van de Draken! "Haar mentor Terkio is verdwenen en doodverklaard en zelf wordt ze door tegenstanders in de eigen gelederen op non-actief gesteld. En juist nu de vijand oppermachtig is door een virus, dat alle Draken kan doden."

Link naar reactie

En wat gaat hij signeren als zijn album maar in mei verschijnt?

 

Zie update Stripspeciaalzaak :

In mei komt Uitgeverij L met de nieuwe lichting strips. Afwisseling van de macht is er in Moréa 7, want tekenaar Laurent Libessart neemt het tekenwerk over van Thierry Labrosse terwijl Dominique Latil op zijn eentje het scenario klaarstoomt. In deel 7, De Toorn der Engelen, zit alles echt tegen voor Moréa van de Draken! "Haar mentor Terkio is verdwenen en doodverklaard en zelf wordt ze door tegenstanders in de eigen gelederen op non-actief gesteld. En juist nu de vijand oppermachtig is door een virus, dat alle Draken kan doden."

Nummer 6, die ook van zijn hand is.

Link naar reactie

Waarom die fascinatie voor beursuitgaven. Het is ordinaire geldklopperij van uitgevers als Silvester, Dark Dragon enz

 

Nee hoor, gewoon een manier om wat geld terug te krijgen van de fans voor de auteurs die je uitnodigt. Ik vind er niks op tegen dat degenen die een tekening willen krijgen daarvoor ook iets aan de uitgever terugbetalen via een beursuitgave.  

Link naar reactie

Daarmee overschat je de opbrengst van de beursuitgaven schromelijk. Voor kleinere uitgevers is het een manier om een dergelijke beurs kostenneutraal te laten verlopen. Maar er is geen uitgever die dankzij de beursuitgaven rond kan komen, daarvoor is de oplage simpelweg te laag.

Koop er gerust 1 als je een leuk aandenken wilt hebben aan een beursbezoek of voor een tekening van een signerende auteur.

Link naar reactie

Prima initiatief die beursuitgaven en prima middel om een dedicace te krijgen en voor standhouder om niet naar de voedselbank te hoeven gaan.

Er zijn hier nog steeds mensen die denken dat stripuitgevers rijk worden van ons????????.....onzin.

 

En beursuitgaves behouden aardig hun waarde ..... ythacq, durango etc

Ik vind die GN met flut tekenwerk eerder oplichterij, dus ieder zijn mening.

Link naar reactie

Ik vind die GN met flut tekenwerk eerder oplichterij, dus ieder zijn mening.

 

Ik heb het woord oplichterij ook niet in de mond genomen. Een ieder staat vrij om zijn centjes uit te geven zoals hij of zij dat wil..

Of dat nu een beursuitgave is of een GN met flut tekenwerk maakt helemaal niets uit omdat niemand verplicht wordt om hier geld aan uit te geven.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

En wat gaat hij signeren als zijn album maar in mei verschijnt?

 

Zie update Stripspeciaalzaak :

In mei komt Uitgeverij L met de nieuwe lichting strips. Afwisseling van de macht is er in Moréa 7, want tekenaar Laurent Libessart neemt het tekenwerk over van Thierry Labrosse terwijl Dominique Latil op zijn eentje het scenario klaarstoomt. In deel 7, De Toorn der Engelen, zit alles echt tegen voor Moréa van de Draken! "Haar mentor Terkio is verdwenen en doodverklaard en zelf wordt ze door tegenstanders in de eigen gelederen op non-actief gesteld. En juist nu de vijand oppermachtig is door een virus, dat alle Draken kan doden."

Vervelend die negatieve laatdunkende houding. Laten we blij zijn dat er een uitgever nog initiatief neemt!

Link naar reactie

Vervelend die negatieve laatdunkende houding. Laten we blij zijn dat er een uitgever nog initiatief neemt!

Ik vind het eerder een negatieve houding als we al geen gewone informatieve vraag meer mogen stellen. Jeezes.

Als een tekenaar wordt uitgenodigd en je leest dat zijn strip pas een paar maand later in de winkels zal liggen dan is het normaal dat men zich afvraagt waar hij dan tekeningen zal plaatsen, niet?

 

Ik had eerder verwacht als antwoord dat hij een luxe-versie die eerst verschijnt zal signeren of gewoon op papier (wat niet abnormaal is want ga vanavond naar een signeersessie van Meddour voor zijn nieuwste strip maar hij gaat dit op papier doen omdat zijn strip pas volgende week in de winkel ligt. We mogen het er dan erna inkleven :e007:

.

Maar dat was incorrectie informatie van Stripspeciaalzaak want blijkbaar is deel 6 ook al door hem getekend en die is wel uit. Iederen happy dus :e005:

Link naar reactie
Gast Groen Lampke

Breda krijgt forse subsidie van de Gemeente Breda!!!!!!!!!,dan is een tientje entree nogal veel, en parkeren in Breda, behalve als je ver kunt lopen, kost me ook wel het een en ander, dus wat is wijsheid, Groen Lampke. Zagen kunnen we allemaal.

Link naar reactie

Bij Kippenvel:
Na de delen een en twee van Lappie Knijn komen nu de laatste delen 3 en 4 uit op de stripbeurs in Rijswijk.
Tevens ook het laatste nummer van TOJ album nr. 4.
Maar we hebben ook : Kuifje index, Pep Index, Gwenny en Florian (Ben Verhagen), Ratjetoe's  en Heuvel magazine's.

Uitgeverij Kippenvel geef albums en tijdschriften uit in hele kleine oplage.

post-899-0-85627500-1488367537_thumb.jpg

post-899-0-97615300-1488367539_thumb.jpg

post-899-0-66991800-1488367559_thumb.jpg

post-899-0-68791900-1488367851_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast rotjeknor

ik denk beide beurzen maar over te slaan.

De standaard lijst van Rijswijk (leuke namen, maar niks bijzonders).

 En Rotterdam Comic con met maar 2 tekenaars (1 striptekenaar en 1 ??? mooie vrouwen tekenaar), waar zijn de comic artiesten??????

 

laatste jaren gaat de kwaliteit van de nederlandse beurzen gigantisch achteruit.

 Ze worden groter, meer verklede mensen, mooie aankleding van de beurs zelf en acteurs, maar echt leuke tekenaars ho maar....

Ik vind dit erg jammer!

Een strip/ comic beurs moet toch meer over strips gaan??

Noem het anders een film beurs, of uitgebreid verkleed partijtje!

 

Het lijkt alsof de kwaliteit hoog in het vaandal staat, maar in realiteit is er weinig van te merken. Het is gewoon geen echte stripbeurs meer, maar een ander soort evenement geworden.

Nu ben ik blij dat Rijswijk nog wel richting de strips en comics blijft gaan, alleen jammer dat ze niet iets speciaals hebben deze beurs (daar doel ik op bijzondere namen).

Ik vind het echt heel erg jammer, want ik was een fervente stripbeurs bezoeker, ik ging altijd met plezier er heen, maar ik weet nu nog geeneens of het wel de moeite is om even te gaan kijken.

Rotterdam sla ik zoiezo over, al is het nog geen 30 minuten van mijn huis  ..nare, rare, groots opgezette, lege beurs (het zelfde geld voor de comic con in Utrecht).

Ik wil weeer terug na de kwaliteit en gezelligheid van het Turfschip  (alleen Haarlem is nog leuk voor de strip fanaten) !!

Link naar reactie

Ik wil weer terug na de kwaliteit en gezelligheid van het Turfschip  (alleen Haarlem is nog leuk voor de strip fanaten) !!

 

Wie niet? Maar dat waren andere tijen die helaas niet meer terug zulln komen.

 

Tegenwoordig komen de stripfestival in Valkenswaard en Breda nog het meest in de buurt, alhoewel het qua tekenaars natuurlijk heel anders (lees: minder) is. 

Link naar reactie

Wie niet? Maar dat waren andere tijen die helaas niet meer terug zulln komen.

 

Tegenwoordig komen de stripfestival in Valkenswaard en Breda nog het meest in de buurt, alhoewel het qua tekenaars natuurlijk heel anders (lees: minder) is. 

Van de week in Brugge bij De Striep geweest, Veel moois gekocht voor mooie prijzen. Daarom sla ik Rijswijk ook maar een keertje over. Veldhoven, al twee jaar geen Valkenswaard meer ;-), ga ik altijd naar toe. En is een geweldige beurs.

Link naar reactie

Ik wil weer terug na de kwaliteit en gezelligheid van het Turfschip  (alleen Haarlem is nog leuk voor de strip fanaten) !!

 

Helaas is veel waar van bovenstaande al moet ik zeggen dat Veldhoven en Breda er nog wat proberen te maken.
 

Maar Haarlem is ook lang niet meer wat het geweest is. Het buitengebeuren is leuk en de tentoonstellingen aardig maar zijn er nog tekenaars??
Het is echt veel minder en minder geworden; het lijkt zich steeds meer te richten op minimaal Graphic Novels en zijn 'gewone" strips te min voor de heren van stand.
Boeken die goed verkopen zijn volgens deze heren pulp en wat niet aan de straatstenen te slijten is heet 'kunst'.
Wellicht een wat ongenuanceerde weergave maar zo voelt het wel. Als ik al kijk naar de aandacht voor het logo: graphic design it is!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...