Ga naar inhoud

[Tweede Halve Finale] Cover 21 Vs. Cover 8


nobody

  

84 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      43
    • B
      42


Recommended Posts

2de halve finale. 

 

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de finale. 

 

 

A

post-585-0-49694400-1477339377.jpg

De wapenmeester. Deze cover geeft een epische strijd aan. Spreekt me daarom erg aan.

JPAR

 

 

 

 

B

post-585-0-19162100-1477306854.jpg

 

Dit is alvast mijn eerste keuze. Beperkte sterke kleuren ( blauw - rood ), één duidelijke leesrichting van linksboven naar rechtsonder. Letterlijk trapsgewijs naar beneden. Eén centraal beeld van een ongelooflijk knap meisje - in minimalistische pennentrekken getekend. Zij is omringd door een groot zwarte leegte die bij nader inzicht allemaal monsters zijn. Ragfijn en übergedetailleerd getekend. Die Jeroen Bosch-monsters tonen hun tanden maar blijven op afstand, doodsbang van de vastberadenheid van het meisje/heks/whatever. Enorm intrigerend en vooral beeldschoon. 

Kool Thing

Link naar reactie

Sterkere halve finale dan de vorige. Gekozen voor cover B wegens het totaalplaatje. Een prachtige lettering én een uitstekende tekening waar het conflict tussen een beeldschoon meisje en de bevreesde monsters weggestopt in het duister, schitterend is. Bovendien volgt de looplijn van linksboven naar rechtsonder de natuurlijke leeshouding waardoor je ogen onbewust de trap mee aflopen.

 

Grafisch én marketingtechnisch een uitstekende cover. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Als ik even ongezouten mag formuleren (zo een keer op een weg mag wel, zeker? :-) ); B is een cover waar ik echt niet van snap hoe ie zover is kunnen komen. De kleurkeuze vind ik lelijk, een blote madam terwijl ze perfect de mogelijkheid heeft zich een longontsteking te besparen plat goedkoop en dat laken, dat klopt gewoon niet.

Link naar reactie

Als ik even ongezouten mag formuleren (zo een keer op een weg mag wel, zeker? :-) ); B is een cover waar ik echt niet van snap hoe ie zover is kunnen komen. De kleurkeuze vind ik lelijk, een blote madam terwijl ze perfect de mogelijkheid heeft zich een longontsteking te besparen plat goedkoop en dat laken, dat klopt gewoon niet.

3!

Maar dat is lui, dus ik zou er nog aan willen toevoegen hoe het mij blijft verbazen hoe A met een simpel beeld zoveel weet te suggereren. A dus.

Link naar reactie

Het meisje loopt van de trap (aan het skippen van een trede te zien) maar kijkt niet naar waar ze loopt, noch heeft ze de lichaamshouding van iemand die de trap afloopt. Buiten haar naaktheid is dit weer zo'n gratuit geplakt meisje op'n zee van rood en groen. Dat groen, waar de monsters enkel te onderscheiden zijn door ogen, leunt voorts eerder tegen het blauw aan, waardoor het fletse groen van't meisje nog lelijker lijkt dan het al is. Het enige dat mooi is aan die cover, is de trap zelf.

 

ik vind B ook niet echt mooi, je hebt gelijk, maar de cover suggereert meer dan A en maakt me daarom nieuwsgieriger en daarom kies ik B.

Link naar reactie

Als ik even ongezouten mag formuleren (zo een keer op een weg mag wel, zeker? :-) ); B is een cover waar ik echt niet van snap hoe ie zover is kunnen komen. De kleurkeuze vind ik lelijk, een blote madam terwijl ze perfect de mogelijkheid heeft zich een longontsteking te besparen plat goedkoop en dat laken, dat klopt gewoon niet.

Ik denk er net hetzelfde over en vind hem ronduit lelijk.

Niks om lyrisch over te doen.

Ik snapte al niet dat hij de eerste ronde overleefde.

 

Maar ja, er zijn vermoedelijk evenveel smaken als er mensen zijn...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik begrijp niet waarom de A cover zo ver is gekomen. Ik blijf me afvragen waarom er geen bloed in de sneeuw ligt, als de man en zijn wapen zo bebloed zijn. Daarnaast begrijp ik de schaduwwerking niet. Geen schaduw in de sneeuw, maar wel op de man. Nee, deze cover verdient geen finaleplaats. Veel te bombastisch.

Link naar reactie

En zo gaan we naar een finale tussen een meneer met een zwaard en iets met piraten.

Laat ons zeggen dat de forumleden niet meteen heel hard hun best doen om de clichés jegens stripliefhebbers te bestrijden.

 

waarom? niets tegen die onderwerpen toch? alles is al verteld, het is maar de manier waarop die het onderscheid maakt. Ik kijk al lang niet meer naar onderwerpen. (maar de cover van de wapenmeester spreekt me niet aan)

Link naar reactie

waarom? niets tegen die onderwerpen toch? alles is al verteld, het is maar de manier waarop die het onderscheid maakt. Ik kijk al lang niet meer naar onderwerpen. (maar de cover van de wapenmeester spreekt me niet aan)

Op zich niets tègen die thema's, neen. Het is nogal clichébevestigend, that's all (maar dat hoeft op zich ook niet erg te zijn).

Link naar reactie

Ik dacht dat ik hier had geschreven dat ik zag dat we voor de beste cover moesten kiezen en niet voor de mooiste, en dat, indien ik beide covers naast elkaar in de winkel zou zien liggen, ik B eerst zou vastpakken. En dat ik daarom dus voor B heb gekozen. Maar blijkbaar dacht ik dat verkeerd.

Link naar reactie

Voor B gekozen

Ik heb te veel Fantasy boeken gelezen

en ook te veel plaatjes van Keith Parkinson en Larry Elmore gezien

en dan vind ik A dertien in een dozijn

Een standaard pose die je vaker bij Fantasy boeken/strips ziet

40 jaar geleden nog spannend toen Conan in Comic vorm verscheen

Nu niet meer

Link naar reactie

Maar ook dan blijft A een redelijk doorsnee cover waarvan er honderden gemaakt worden.

 

Dat gevoel had ik ook. Een cover zoals B had ik nog nooit gezien. Al die dieren die je als wolven uit de nacht aankijken. Een heel barokke overdadige cover die toch de essentie uitstraalt. Enkel op basis van deze cover heb ik dit drieluik gekocht, en voor mij is dit het enige wat een goede cover moet doen. Opvallen en goesting geven om een strip vast te nemen en te kopen/lezen.

 

Niet voor niets test Jim zijn covers uit in SSZ'en. Hij werkt er met fake covers om te zien wat goed werkt. 

 

Ewel, B heeft mij alleszins meer aangesproken dan A. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...