Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Kameraad Mauser

De Wereld Volgens Kameraad Mauser

Recommended Posts

Zij wensen iedereen te dwingen om te leven volgens hun ideaal/ waanzin. Ipv hun idealen/waanzin enkel opzichzelf van toepassing te brengen. Een commune oprichten waar geen auto's binnenmogen en iedereen verplicht vegan is en men rondloopt in zelfgeweven hennepensembles, dat is er dan blijkbaar weer teveel aan voor dat soort volk.

Ik zou enkel dergelijke figuren uit heli's mieteren als ze groupucules vormen die van plan zijn om mijn vrijheid en eigendom ( dat gaat samen, weetjewel ) te komen confisceren.

Groentjes, ecoconserven en sociaaldemocratische soyboys mogen in alle vrijheid beslissen om hun eigen voituur eigenhandig te fikken, te verpatsen naar Afrika, naar de schrootpers te sleuren en de rest van hun leven alles wat betreft hun persoonlijk transport te voet, met de fiets, de trottinet ( de step, voor onze Nederlandsche vrienden die meelezen ) uit te voeren. Zie je, Het is niet omdat ik terreinwagens, zijspannen, allerhande militair transportmateriaal en auto's in het algemeen tof, leuk en keigoed gevonden vind, dat iedereen ook verplicht moet zijn om met een auto rond te rijden. Als anderen de Amish willen uithangen is mij dat ook goed. Zolang ik maar niet verplicht word om enkel maar met paard en kar te moeten rondsjokken. Of te voet.

Waarom is dat toch zo moeilijk voor veel mensen om het concept eigendom te begrijpen?
Zou het liggen aan de kwaliteit van het onderwijs?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Kameraad Mauser zei:

Omdat ze dan ook mijn  pensioen zullen betalen, later...waarschijnlijk...hopelijk...

2) Het is toch maar een habbekrats.

Als je'ns zou beginnen met werken, zou je meer krijgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
32 minutes ago, The Alderwood said:

Als je'ns zou beginnen met werken, zou je meer krijgen. 

Klopt niet.

Kijk, de overheid doet een verplicht voorstel: draag af, wij houden het bij en op een arbitrair vastgestelde leeftijd door ons, de overheid, niet jullie, de werkende bevolking, krijg je maandelijks een bedrag uitgekeerd.

1) wie geeft mij de garantie dat de overheid niet halverwege je beroepsleve, de pensioenleeftijden  wijzigt? Zoals nu aan de hand is...
2) Wie zegt dat, indien de pensioenleeftijd niet gewijzigd wordt ( dus dat de eoverheid zich netjes aan de overeenkomst houdt ) er wel voldoende geld zal zijn?

Komaan, da's gewoon boerenbedrog.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Afgezien van speculatie over de pensioenleeftijd en het cumulatief bedrag dat hiermee samenhangt is het beter

te realiseren dat binnen afzienbare tijd, een pensioen ook afhankelijk word van eventueel vermogen hetzij

spaargeld als ook ( afbetaald ) eigen huis, tenminste wat betreft het A.O.W gedeelte.

Ik meen dat het pensioenstelsel in Belgie erg lijkt op het Nederlandse.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn wel wat gelijkenissen, een van de  verschillen is dat Nederlanders wel meer gebruik maken van de private fondsen via werkgever om een gedegen pensioen te hebben later van tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
50 minutes ago, bouncer said:

te realiseren dat binnen afzienbare tijd, een pensioen ook afhankelijk word van eventueel vermogen hetzij

spaargeld als ook ( afbetaald ) eigen huis, tenminste wat betreft het A.O.W gedeelte.

In feite moet de overheid zich helemaal niet bemoeien met pensioenopbouw enz...
Dus als we die denkpiste volgen dan wordt er ok  niet uitgekeerd want geen bijdragen en bijgehouden spaarpot. ( bijgehouen spaarpot bestaat toch niet, is maar een metafoor. In realiteit lenen ze geld wanneer ze moeten uitbetalen. Plus nog wat belasting heffen om de bedragen voor 1 jaar uit te betalen )

Maar anderzijds moeten een pak lasten verdwijnen zodat mensen meer overhouden en zelf hun vermogen kunnen opbouwen.

Het is dat soort zelfredzaamheid, mentaliteit die niet wordt aangeleerd op school. Trouwens een aanzienlijk percentage van het lerarenkorps weet zelf helemaal niet hoe het allemaal in elkaar steekt en wat er kan en zal fout lopen. Wat wil je dan dat ze het de komende generaties zullen aanleren...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13/4/2017 om 15:14, Kameraad Mauser zei:

Is er geen mogelijk om met bitcoin als munt te werken in het funden? De transactiekosten zijn minimaal, of het nu 1 cent/satoshi is of 1 000 000 dollar/bitcoin. Het is de prijs van een sms, de prijs om het netwerk in stand te houden. Geen third parties die ook nog eens hun "werkingskosten" erin verrekenen. Bedragen worden ook in enkele seconden overgemaakt van de ene account naar de andere.

Ik accepteer crypto! (enfin, bepaalde crypto's :P)

Misschien moet ik nog eens gaan signeren (als ik nog eens zin heb) en op mijn prijslijst een QR-code bijzetten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Tom MDP said:

Ik accepteer crypto! (enfin, bepaalde crypto's :P)

Misschien moet ik nog eens gaan signeren (als ik nog eens zin heb) en op mijn prijslijst een QR-code bijzetten. 

:cheerf2::cheerf2:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen