Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Kameraad Mauser

De Wereld Volgens Kameraad Mauser

Recommended Posts

1 hour ago, Tanuki said:

Dat is geen kwestie van nodig zijn. Dat is er gewoon, is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Nog voor onze voorouders twee stenen tegen elkaar leerden kloppen, was er al migratie. En dat is telkens en telkens weer herhaald, als het niet voor klimaatredenen was, dan wel op de vlucht voor de ene of andere Atilla. Mooi voorbeeld: als er iemand historisch recht heeft op onze grond, zijn het wel de Angelsaksen, en niet wat we tegenwoordig de Vlamingen noemen. "onze" voorouders zijn immers vluchtelingen uit het oosten.

Mijn (over)grootouders zijn ook naar Nederland gevlucht toen de Fritzen een binnenweg naar Frankrijk zochten, en tot op heden heb ik nog altijd familie in Zeeland. Had Nederland niet neutraal gebleven, zouden ze ook verder zijn gevlucht. Dat is iets wat ik altijd zal onthouden.

En ik blijf erbij: als iemand wanhopig genoeg is om in een speelgoedbootje de Middenlandse zee over te steken of twaalf uur onder een vrachtwagen te hangen, dan heb je een gegronde reden om dat te doen. Ik zou het alleszins niet wagen nu, en zeker niet als ik mijn espresso-apparaat niet mag meenemen. Om maar te zeggen: die doen dat niet omdat het ginder zo goed is. In dezelfde omstandigheden zou ik het misschien ook proberen, maar nu ben ik niet wanhopig genoeg.

Of we dat allemaal fijn moeten vinden is een andere discussie, maar migratie proberen weg te denken is als het ontkennen van de zon. Je kan alleen maar proberen het geheel te managen en het Marrakesh-akkoord is een eerste, voorzichtige maar noodzakelijke stap. Tot vorige week of zo kon ik mij redelijk goed vinden in de boodschap die N-VA bracht: het omarmen van onze normen en waarden en het leren van de taal als een noodzakelijke stap in de integratie, zonder dat je daarbij je eigenheid hoeft te verliezen. Met de communicatie van Theo Twitter en hun bokkesprongen van de laatste weken heb ik het al heel wat moeilijker.

Denken dat je jezelf achter muren kan verstoppen om te hopen dat het overwaait is ongelooflijk naïef. Maar het komt natuurlijk leuk over op het kiesvee dat zo niet hoeft na te denken, wat ineens het succes van populistische nitwits als Farage, Wilders en co verklaart. Het enige land dat dat succesvol heeft kunnen volhouden is Japan, dat zich onder het Tokugawa-shogunaat in Edo 250 jaar afsloot van de wereld, terwijl op den duur enkel de Hollanders via een achterdeurtje nog handel konden drijven, zij waren immers de enigen die niet met één of andere God stonden te zwaaien. Op het einde van die periode bleek dat ze hopeloos verouderd waren ten opzichte van de rest van de moderne wereld: geen wapens, geen schepen, geen industrie, geen ideeën. Zonder de Iwakura-missie en de rebellie in Kyushu zou Japan waarschijnlijk een westerse kolonie zijn geworden.

Migratie is inderdaad van alle tijden. Maar de ene migratie is de andere niet. De Marrakesh/VN-voorstanders, social engineers, opengrenzen-meute, regressieven en allerhande naïeve kosmopolieten-facties  hebben geen enkel besef inzake etniciteit, het wel of niet kunnen samengaan van culturen.

Grosso modo kun je dat volk in 2 groepen indelen: zij die plannen, de theoretici, de ideologen, de social engineers, zij die de legale frameworks opzetten. En het dwaas voetvolk, zij die de propaganda slikken en met alle macht wereldburger willen zijn, kosmopoliet zonder identiteit, zij die gaan betogen, zij die burgerbewegingen opstarten, zij die vinden dat ze moeten sociaal geëngageerd zijn... dus niet de gele hesjes, want die zijn ook tegen het migratie pact. Enkele uren geleden al een video op twitter gezien dat ze anti-Marrakesh spandoeken bijhadden. Maar de klimaatwaanzinnigen, de vakbonden, de sociaaldemocraatjes...dat soort volk.

Zij gaan ervan uit dat iedereen vanop de ganse planeet zomaar met iedereen zal kunnen opschieten. Het moet ook. In hun visie. Wie daar opmerkingen bij heeft, die moet gdwongen worden om zich te conformeren. Men hanteert de schuldmoraal. De labels zoals: nazi, racist, vuile nationalist, bekrompen holbewoner, haatdragende egoïst enz... moeten daarbij helpen. En wetgeving om iedere kritische noot te kunnen labelen als haatspraak en aanzetten tot genocide. Met bestraffing, gevangenisstraffen, zware boetes tot gevolg.

De migratie van een goeie eeuw geleden is niet zoals men nu, honderden miljoenen Afrikanen en Centraal-Aziaten wil laten migreren naar Europa en de US. Het is fysisch niet haalbaar, er is gewoonweg niet genoeg welvaart om zomaar te delen.

Ja, het gaat in diverse Afrikaanse landen er vrij slecht aan toe. Maar het is toch wel hun eigen verantwoordelijkheid.
En de moslimlanden hebben het grotendeels ook aan zichzelf te danken.

En er wordt helemaal niet gepleit om zoals Japan destijds, Europa hermetisch af te sluiten. Het is gewoon geen migranten opnemen. Da's al. Voor de rest gaan we ons hier in Europa wat heroriënteren en reorganiseren.

Afrika moet net zoals wij in Europa destijds een leerproces doormaken, hoe welvaart kan ontstaan, wat daarvoor nodig is, wat investeren is, wat kennis opdoen is en hoe men grondstoffen moet verwerken tot nuttige zaken, hoe men dat moet verhandelen enz...

Enfin, moeten... feitelijk moeten ze daar helemaal niets. Voor mijn part blijven ze kweken tegen de sterren op en nog meer islam importeren via de Hoorn van Afrika met behulp van hun leuke buren daar, zoals de Sauds, Qaterezen, VAB en andere kamelenhoeders...maar dan moeten ze niet komen zeiken en klagen dat ze zelfs geen brood kunnen bakken.

Hun mentaliteit past niet in het westen. Zij willen enkel de free stuff. Hoe en wat ervoor nodig is om dat allemaal te bekomen, dat boeit hun niet.
"Geef ons uw geld en uw huizen, westerse hond." Zij willen helemaal niet studeren of iets aanleren. Kijk gewoon hoe ze niet kunnen wennen en niet willen passen in ons onderwijssyteem.
Ja kijk, daar stopt het dan. Ze hebben verdorie een gans continent waar Europa bijna 3 maal in past, met tonnen meer grondstoffen dan hier in Europa.

Enne dat fabeltje van: er zijn massa's migranten nodig om de veroudering op te vangen, populaties in stand houden en pensioenstelsels intact te houden mag ook achterwege gelaten worden.  We hebben binnenkort programmeerbare biologie, klonen, nieuwe dragers voor bewustzijn, brain-machine interfaces, nieuwe monetaire stelsels, ruimtekolonisatie, asteroid mining etc...wat zouden wij volkjes nodig hebben die net uit het mesolithicum komen gekropen...en laagintellectuele bureaucraten die eens de planeet zouden hertekenen, compleet los van de fysieke realiteit...

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Grosso modo kun je dat volk in 2 groepen indelen:

Je vergeet in feite dat andere volk te vermelden: de kloothommels die zich bang laten maken door de onheilsprofeten, zij die profiteren van de angst van de kleine man voor het vreemde, die de wereld opdelen in US en THEM (Pratchett, remember?) en die de ongeletterden, de luie denkers en de loonslaven voorhouden dat alles beter zal zijn ware het niet voor THEM.

Ongelooflijk hoe jij alle migranten op één hoopje profiteurs kan keren. Ongetwijfeld is dat allemaal ervaring uit eerste hand, of is het toch eerder van horen zeggen? Of heb jij ook zo'n Shindlermigrant waarmee je kan aantonen dat je geen racist bent, omdat je Achmed van achter de hoek kent en die, die is wel nen toffe. Maar al die andere, meneer...

Hun mentaliteit past niet in het Westen? Van die religieuze zotten misschien niet nee, maar al de anderen? Die willen net als wij dat hun kinderen het een beetje beter hebben dan henzelf. Die willen dat ze diploma's halen en later een goeie job kunnen krijgen, net als wij. Probleem is alleen dat ze niet dezelfde kansen krijgen, en daar wringt het schoentje. Want dat is het perfect excuus voor de religieuze zotten om aan te tonen dat wij toch allemaal racisten zijn, waarmee ze dus in feite net dezelfde fout maken. Probleem is alleen dat je dat pas begint te zien als je daadwerkelijk met hen in contact treedt, in plaats van hen enkel maar aan te spreken om een pitta te bestellen.

In mijn kennissenkring zit iemand die "gezegend" is met een buitenlandse voornaam. Er zit een paar procent allochtoon in zijn stamboom maar die jongen is verder zo Vlaams als stoofvlees met friet, op die voornaam na dan, en even religieus als mijn kanarie. Hij heeft alle diploma's, klapt Vloms lek wulder en toch heeft die moeite met het vinden van een job, met het vinden van een huurappartementje, enzovoort... Gelijke kansen voor allochtonen? Ik dacht het niet. De gemiddelde Vlaming is niet zo tolerant als hij laat uitschijnen.

Nochtans zie ik in mijn werkomgeving (groot chemisch bedrijf) hopen allochtonen rondlopen die niet zelden harder werken dan hun Vlaamsche collega's. Die na hun uren voortstuderen zelfs, en die evengoed niks moeten hebben van Sharia for whatever. En ja, enkelingen hebben moeite met het omkleden in een gemeenschappelijke doucheruimte, of willen toch persé die hoofddoek op (mag als die zuur- en brandwerend is) maar stellen verder geen eisen en doen hun job zo goed en zo kwaad als mogelijk is net als iedereen. Is dat niet passen in het Westen? Zolang zij niet raken aan de vrijheid van anderen zie ik het probleem niet.

Nemen ze onze jobs in? Hoera zou ik zeggen, want elke migrant die een job aanneemt is er eentje die bijdraagt aan de maatschappij in plaats van te nemen.

Ik keek net even op de site van VDAB: zij hebben in gans Vlaanderen net geen 182000 jobs openstaan, waarvan 65700 vaste. Bizar genoeg zijn er zowat evenveel niet-werkende werkzoekenden. Dus als elke dopper een job aanneemt zijn er geen jobs meer om in te pikken. Of zie ik dat verkeerd? Of is het eerder zo dat de Vlaming zijn neus ophaalt voor bepaalde jobs, die dan door allochtonen gretig worden aangenomen. De pakjesbezorgers, taxichauffeurs, bandwerkers, ... het lijkt verdorie wel die aflevering van the Simpsons waarin Apu zijn verblijfsvergunning dreigde te verliezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen