Ga naar inhoud

[De Finale] Cover 36 Vs Cover 8


Yncke

  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?



Recommended Posts

Finale.png


Het is zover! Meer dan vierduizend stemmen hebben bepaald dat deze twee covers het in de finale tegen elkaar opnemen. Nog een laatste keer vragen we u om in dit toernooi uw stem uit te brengen.

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De winnaar mag zich van de Getekende Reep de beste cover van de 21ste eeuw noemen.

A
post-585-0-00933600-1477517161.jpg

Deze cover heeft alles wat je van een piratenstrip kan verwachten: een scheepswrak, een bootje met een lichtje dat er naartoe vaart, etc.
De cover nodigt zo uit om dat boek vast te nemen en te beginnen lezen: wat zit er in dat wrak, een schat misschien?

SPeeDy

B

post-585-0-19162100-1477306854.jpg

Dit is alvast mijn eerste keuze. Beperkte sterke kleuren ( blauw - rood ), één duidelijke leesrichting van linksboven naar rechtsonder. Letterlijk trapsgewijs naar beneden. Eén centraal beeld van een ongelooflijk knap meisje - in minimalistische pennentrekken getekend. Zij is omringd door een groot zwarte leegte die bij nader inzicht allemaal monsters zijn. Ragfijn en übergedetailleerd getekend. Die Jeroen Bosch-monsters tonen hun tanden maar blijven op afstand, doodsbang van de vastberadenheid van het meisje/heks/whatever. Enorm intrigerend en vooral beeldschoon.

Kool Thing
Link naar reactie

Moeilijkere keuze dan ik eerst had verwacht

Allebei straalt er een dreiging van af. Bij beeldschoon de monsters naast de trap, bij long john silver een stille dreiging van de groene jungle.

De stijl is ook niet vergelijkbaar, de ene meer een klare lijn de ander meer een pastel.

Als ik op de afgebeelde dames moet afgaan dan is beeldschoon winnaar, maar ook de misterieuse dame op de plecht van de roeiboot bekoord.

Tja, dan maar puur op gevoel afgaan en kies ik toch voor Long John Silver, maar met pijn in mijn hart want ik vindt beeldschoon een fantastische voorkant en strip.

Link naar reactie

Ik ga voor B. A is op zich wel mooi getekend, maar het gaat om het geheel, en dan vind ik dat er te weinig is nagedacht over de plaatsing van de letters. Ik zie een paar tangens tussen de letters/logo en de achterliggende tekening en dat stoort me teveel om het een goeie cover te vinden.

Link naar reactie

ook A het is dat me verteld is dat het einde van het verhaal tegen valt anders had ik hem zeker gekocht.

 

Dat vond ik niet denk ik, want anders had ik het me zo wel herinnerd. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het me het einde dus niet echt herinner en ik dit vierluik dus dringend 'ns moet herlezen.

Maar dat doet er hier niet toe, het gaat om de cover.

 

En ik ga wat onorthodox doen: ik sta volledig achter cover A, maar cover B was ook één van mijn mogelijke inzendingen. Ik heb het dus zelf erg moeilijk om een keuze te maken. Dat gedoe over "omdat het een naakte vrouw is" vind ik niet terecht. Als ze ze niet naakt hadden getekend was dit nog een topcover geweest. Die naaktheid speelt ook wel een functionele rol in het verhaal (gezever gezever, functioneel naakt :e007: ).

Conclusie: ik ga zelf nu eens niet mee stemmen en laat de uitslag dus volledig in handen van de mederepers. Tenzij Kool Thing voor A stemt, dan zal ik voor B stemmen :e012: .  

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik koos voor B, de monsters zijn leuk en een uitstekend idee al is het vrouwtje wat slecht verwerkt. Ze heeft duidelijk een rok vast maar loopt daarentegen naakt rond met een soort doek, tenzij het een referentie heeft in de strip is dat toch een grote fout. De layout en tekenfilm achtig 3D effect van cover A vind ik net iets minder al is het ook een goeie cover.

 

2 kandidaten die ik niet had verwacht.

Link naar reactie

 Terwijl cover A bij nader toezien niet klopt. Zo is het schip veel te groot ten opzichte van de personen in het roeibootje.

 

Dat is volgens mij nog de vraag. Het schip ligt wel volledig op het droge dus de gehele romp is zichtbaar.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...